Andrea Dovizioso: "S nohama na zemi"

Andrea Dovizioso je po podpisu s týmem Ducati ohledně své budoucnosti opatrný. „Nemám žádné přehnané očekávání“, dodává.
Andrea Dovizioso: "S nohama na zemi"

Tým Ducati se zatím nerozhodl, zda se bude testovat s motocyklem MotoGP v texaském Austinu. „Jistě, je to nová trať,“ uvedl generální ředitel Ducati Corse Bernhard Gobmeier. „Vzhledem k tomu, že tam není nic specifického, nemusíme tam být.“

Ducati Corsi nebude nejspíše letos bojovat o titul, protože nemají jiný motocykl, než který měli na podzim. Finance jsou již ve velké míře rozděleny a část musela být přesunuta na vývoj motocyklu pro rok 2014. Inženýři musí vyřešit problém s počtem otáček motoru jejich motoru Desmosedici V4. Ten momentálně dosahuje 18500/min a od roku 2014 je stanovené maximum na 16000/min.

Ani Andrea Dovizioso si nedělá pro příští sezonu žádné přehnané naděje. Stále upozorňuje na to, že je to dlouhodobý projekt. „Musíme zůstat nohama na zemi,“ ví Andrea. „Po prvních testech v únoru budeme mít jasnou představu, jak daleko jsem za špičkou a oblasti, ve kterých bude prioritní vylepšit GP 13. Pak můžeme jít do detailů. Nemám žádné iluze. První tři závody budou těžké. Teprve pak postupně můžeme začlenit nové nápady na motocykl.

Dovizioso zůstává tvrdohlavě zpátky s předpovědí pro rok 2013. „Moje první sezóna bude velice zvláštní. Dosud nemáme žádný konkrétní cíl. Nejprve musíme pochopit motocykl. Do první velké ceny v Kataru máme jen devět dnů testů, což není moc.“

„Ducati si přesto myslí, že se Dovizioso lépe vyrovná s Desmosedici než Rossi, protože jeho jízdní styl více využívá zadní pneumatiku než přední. „Již v prvním roce, kdy jsem byl v MotoGP jsem neměl žádné problémy s pneumatikami Michelin,“ vzpomíná Dovizioso. Jak jsem již řekl: „Dejte mi čas. Po prvních třech dnech testů v Sepangu na začátku února, budu mít jasnější představu o tom, jak dobře mi GP13 vyhovuje. Určitě má i silné stránky, na které se budeme soustředit. Každý výrobce má svoji vlastní filozofii.“

Dovozioso si uvědomuje, že bude na Ducati pokračovat ve stopách velkého Valentina Rossiho. Přesto k tomu dodává: „Nevyšlo to, tak zaměstnali mě. Ducati ve mně věří. Musíme myslet jen na budoucnost a na to, co je potřeba udělat, abychom dostali Ducati zpátky do boje o čelní příčky. Po prvním testu v Sepangu teprve začne vývoj letošní GP13. Je to sice nepříjemné, ale nedá se s tím nic dělat. S novým generálním ředitelem přicházejí nové pracovní návyky. Bydlím v blízkosti továrny a budu dohlížet na kroky ve vývoji osobně. Pokud to bude nutné, ukážu se každý den v továrně. Chci motivovat ty techniky, kteří pracují v továrně a na okruh se nedostanou. Nikdy před tím jsem to nedělal.“

Jeho týmový kolega, Nicky Hayden, bude sedlat motocykl Ducati již pátým rokem. „Již na podzim jsem se s ním bavil, má některé myšlenky. Nicky věří, že se dá všechno napravit. Je to milý člověk. Myslím, že se nám bude společně pracovat dobře.“

Dovizioso věří, že motocykl pro rok 2013, jež je modifikací loňského modelu, má potenciál se zlepšovat. Koneckonců byl Rossi loni dvakrát na stupních vítězů (3. Le Mans, 2. Misano). „Směřujeme správným směrem,“ je přesvědčený Andrea. „Problém je, že jsme v časové tísni. Od doby, kdy Casey Stoner získal titul, se toho hodně změnilo. Tenkrát byl často o sekundu na kolo rychlejší než zbytek startovního pole. Toto je dnes nepředstavitelné,“ dodal Dovizioso.

3:06 | Lorenzo chodí po včerejším pádu o berlích: odkaz
2:25 | @Stefanomanzi62 @alexmarquez73 Best thing about this was Alex apologising to Manzi for crashing in front of him the… odkaz
2:23 | Manzi měl plné ruce práce, aby se dokázal vyhnout padajícímu Márquezovi, ale dokázal to: odkaz
2:19 | Lüthi ve warm upu upadl: odkaz
5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00