Ital neví, jak to s ním vedení HRC myslí, protože projekt tří jezdců v jejich továrním týmu je definitivně utopií a přestože Ital splňuje podmínky smlouvy, nemá v této chvíli nic jistého.
V Italově smlouvě je klauzule, která Doviziosovi v případě konkrétní pozice v průběžném hodnocení třídy MotoGP, automaticky zaručuje nárok na místo v továrním týmu Hondy i pro příští ročník 2011. Ve smlouvě je psáno být koncem července do pátého místa, což Dovizioso splňuje, protože je třetí.
Situace se zkomplikovala podpisem smlouvy s Casey Stonerem. Pedrosa má v továrním týmu Hondy velké slovo, ale v případě Doviziosa se může zdát, že je zatím mimo hlavní proud jednání. Pokud Dovizioso spolu se svým managementem nabude dojmu, že podmínky, které byly z jeho strany dodrženy nevedou k požadovanému cíli, může vše skončit u soudu.
Je tu i varianta, že Dovizioso pojede u některého z netovárních týmů Hondy, jako Gresiniho San Carla nebo LCR Hondy Lucia Cecchinelliho, ale s plnou tovární podporou přímo od HRC. Tomu, ale Ital zrovna není příznivě nakloněn. V této věci jeho manažer Simone Batistella uvedl: „Smlouva je jasně stanovena a je tam pár věcí, které si s HRC ještě potřebujeme vyjasnit.“
„Je důležité znát vůli obou stran a zda projekt, o kterém jsme uvažovali stále platí. Pokud ne, pak je to problém. Pokud stále existuje, můžeme zvážit kompromis,“ řekl pro Motorcycle News Batistella, jenž samozřejmě chce pro Doviziosa vyjednat ty nejlepší podmínky ještě cestou dohody a to dřív než nastoupí právníci.
Jak nedávno Dovizioso uvedl, byl ze strany HRC ujištěn, že mu místo v továrním týmu patří. Nicméně situace stále není vyřešena a pro čtyřiadvacetiletého Itala je poměrně těžké přijmout, jak s ním po tolika letech jeho zaměstnavatel jedná. „Byla by to skutečně velká rána a nedokážu teď předvídat jezdcovu reakci,“ řekl závěrem Simone Batistella.