Angažovat Rossiho bylo nejlepším rozhodnutím v historii Yamahy

Lin Jarvis a Masao Furusawa hovořili o Rossim.
Vedení Yamahy učinilo velké rozhodnutí, když v roce 2003 rozhodli do svého továrního týmu angažovat Itala Valentina Rossiho a možná ani netušili, co všechno je čeká, když Ital začal v roce 2004 závodit v jejich barvách. Každopádně jejich závodní prototyp od té doby prodělal řadu změn a v letošním roce patří jednoznačně mezi nejlepší stroje v MotoGP.

Proto mezi prvními, kteří Rossimu poblahopřáli k devátému titulu nechyběli zástupci Yamahy v podobě Lina Jarvise a Masao Furusawy. Ředitel Yamaha Motor Racing Lin Jarvis začal právě tím, že popsal tehdejší rozhodnutí získat do továrního týmu nejlepšího závodníka královské kubatury.

„Všichni tady byli hodně zainteresovaní dostat Valentina do Yamahy a byla to ta nejlepší věc, co jsme asi udělali v celé závodní historii Yamahy,“ řekl Lin Jarvis. „Nyní Valentino vyhrál čtyři tituly s Yamahou, což je neuvěřitelné a jsem šťastný, že vyhrál víc titulů s Yamahou než s kterýmkoliv jiným výrobcem. Bylo to skvělé rozhodnutí a podařilo se nám společně vytvořit skvělý tým. Chci poblahopřát Valemu, Davidemu (Davide Brivio, šéf týmu Valentina Rossiho) a celému týmu. Všichni odvedli skvělou práci.“

„Nemyslím, že můžu Valentina přesvědčit, aby pokračoval dál v závodění (po roce 2010), to je na něm, ale určitě udělám maximum proto, abych zajistil, že to bude na Yamaze, kde bude jezdit pokud se rozhodne pokračovat,“ řekl Jarvis. „Jak Vale říká, toto rozhodnutí učiní v polovině příštího roku, takže mějme naději, že bude dál pokračovat s Yamahou. Je skvělým ambasadorem Yamahy. Ještě jednou chci pogratulovat celému týmu, protože to byl velmi těžký rok a bylo v něm také velké množství vnitřní konkurence!“

Lin Jarvis má nyní v továrním týmu dva nejlepší jezdce a udržet jejich soupeření na dráze v určitých mezích, vyžaduje značnou dávku manažerských dovedností. Proto je velmi rád jakým způsobem to vlastně vyřešili oba jezdci, kteří sice bojovali tvrdě, ale nikdy ne falešně.

„Samozřejmě mít v týmu dva tak talentované jezdce, kteří bojují o mistrovský titul je celkem stresující pro každého zainteresovaného a jsem velmi rád, že jsme tady přijeli a jak jsem si myslel a věřil, bez jakéhokoliv incidentu na nebo mimo závodní dráhu. Myslím, že chování a vyzrálost obou našich závodníků byla opravdu mimořádná a stejně tak spolupráce všech lidí v týmu,“ řekl závěrem Lin Jarvis.

Masao Furusawa jako nejvyšší zástupce technického úseku Yamaha Motor Company navázal na to, co řekl Lin Jarvis a stejně tak on vyjádřil spokojenost s rozhodnutím angažovat do jejich týmu závodníka kalibru Valentina Rossiho.

„Valentino nám stále pomáhá a to nejen s vývojem, ale také s nastavením,“ řekl Furusawa. „Také mi pomáhá ve filozofických záležitostech! Navzdory věkovému rozdílu jsme mimo dráhu velmi dobrými přáteli.“

„Valentino je pro Yamahu velmi důležitým jezdcem, Jorge také, ale obzvlášť Valentino. Pracoval jsem s ním šest let a někdy jsme měli smutné období jako to v roce 2006 a 2007. Mým cílem v MotoGP je vítězit spolu s Valentinem a možná jednoho dne bude Valentino chtít skončit, ale rád bych ho požádal, aby svou kariéru v MotoGP uzavřel s Yamahou,“ řekl závěrem Masao Furusawa.
5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00