Antonio Banderas vstupuje do světa závodních motocyklů

Promoracing pojede v Moto2 s Joanem Olivem a Kenny Noyesem.
V příštím roce bude mít ve světovém šampionátu svou premiéru nová kubatura Moto2 s motocykly o obsahu 600ccm. O tuto třídu je velký zájem a jedním z nových hráčů na poli top motocyklových závodů je tým Promoracing, jenž bude podporovat známý španělský herec Antonio Banderas.

Šéf týmu Dani Devahive pro motogp.com uvedl, že tým Promoracin se nyní připravuje na finální podnik ve španělském Národním šampionátu, který se pojede tento víkend ve Valencii a v příštím roce bude závodit v Moto2 jako ´Team Jack&Jones by Antonio Banderas´.

Dvojici jezdců pro sezonu 2010 již mají u Promaracingu vyřešenou, prvním jezdcem je Joan Olive, který letos v nejnižší kubatuře mistrovství světa obsadil devátou příčku a Kenny Noyes, jenž spolu s Olivem vyzkoušel závodní prototypy Moto2 během listopadového testu ve Valencii.

„Jsme velmi šťastní, protože po deseti letech tvrdé práce ve španělském šampionátu a dalších různých projektech na mezinárodní scéně jsme nakonec dosáhli našeho cíle. Postup do mistrovství světa s našim vlastním týmem, dvěma jezdci a silným technickým zázemím. Nová třída Moto2 je nejlepší příležitostí předvést náš potenciál,“ řekl Dani Devahive.

„Antonio je velkým příznivcem motocyklových závodů a poprvé se zapojil do našeho projektu v době, kdy jsme hledali sponzora. Podíval se na naši historii a čeho jsme dosáhli ve španělském šampionátu a rozhodl se v našem projektu angažovat v pozici majitele týmu.“

„V týmu tak bude obrovským zdrojem inspirace a motivace pro všechny včetně obou jezdců, ale rovněž zvedne zájem po mediální stránce a to pro nás bude důležité zejména z hlediska zabezpečení větších zdrojů, abychom nakonec byli mnohem konkurenceschopnější.“

Datum oficiálního představení týmu zatím není stanoveno, ale předpokládá se, že se uskuteční buď koncem ledna nebo začátkem února 2010. Ohledně dalších plánů v nové éře týmu Antonia Banderase, Devahive uvedl: „S nabitým programem to Antonio nebude mít snadné, ale pokusí se absolvovat maximum závodů. Byl zvyklý vstávat ve čtyři ráno, aby sledoval závody, protože bydlí v Los Angeles!“

„Projektem je velmi nadšený stejně jako já a konečným cílem je závodit v třídě v MotoGP. Vzhledem k tomu jak se celá situace vyvíjí a se změnami v pravidlech je možné, že za pár let budou soukromé týmy schopny přejít do MotoGP s adekvátní sponzorskou podporou a mediálním profilem. To je náš cíl a proto chtěl Antonio vstoupit do světového šampionátu s novým týmem, začít od píky a vybudovat nový tým lidí,“ řekl závěrem Dani Devahive.
7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00