Aoyama a Espargaro v hledáčku týmů MotoGP

Oba jezdci své plány pro sezonu 2010 zatím neoznámili.
V poslední době se stále častěji hovoří o Hiroshi Aoyamovi a Alexi Espargarovi jako o možných kandidátech na přechod do sedla motocyklu královské kubatury mistrovství světa silničních motocyklů.

Japonský jezdec Scot Racingu, který letos v sedle Hondy bojuje o titul ve čtvrtlitrové kubatuře čelí značné převaze italských Aprilií a vede si velmi dobře, což pro něho může znamenat nejen celkové vítězství, ale také místo v MotoGP.

LCR Honda, tým MotoGP pod vedením Lucia Cecchinelliho už delší dobu plánuje nasadit do šampionátu druhý motocykl Honda. Ital už jednou uvedl, že je pro nich prioritou číslo jedna podepsat smlouvu s Randy De Punietem, ale pokud by od Hondy opravdu získali druhý závodní prototyp, je možné, že by to byl právě Aoyama, který se stane týmovým kolegou De Punieta.

V případě Aleixe Espargara je situace trošku jiná. Dvacetiletý Španěl zapůsobil na vedení Ducati, když ve dvou závodech nahradil u Pramac Racingu Mika Kallia a nyní se mluví o tom, že u satelitního týmu Ducati zůstane i po návratu finského jezdce a pojede závod v Portugalsku místo jejich současného jezdce Niccolo Canepy.

Espargaro byl například v Misanu ve všech tréninkových jízdách rychlejší než Canepa a v samotném závodu zajel neuvěřitelný pátý nejrychlejší čas na kolo. To vše jen v jeho teprve druhém závodu královské kubatury bez jakékoliv předchozí zkušenosti s motocyklem MotoGP.

Na stránkách italského gpone.com považují výměnu u Pramac Racingu ´za hotovou věc a je téměř jisté´, že Španěl už má letenku do portugalského Estorilu. Nicméně Carlo Pernat, manažer Niccolo Canepy trvá na tom, že jeho jezdec má smlouvu do konce sezony a očekává, že tato skutečnost bude respektována.

Pramac Racing do této chvíle zatím oficiálně nepotvrdil jezdecké obsazení svých motocyklů Ducati pro čtrnáctý podnik sezony v Estorilu. Jedno je ale jisté, v letošním roce nemá nikdo z jezdců MotoGP nic jisté. Přetlak mladíků z třídy 250ccm je obrovský a bude velmi zajímavé sledovat, jak to všechno nakonec dopadne.
10:32 | Slabší kubatury dnes testují v Le Mans.
20. května | Dovi upadl z vedení: odkaz
20. května | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz
20. května | Smutný di Giannatonio po penalizaci: odkaz
20. května | Kvůli tomuto zkrácení dráhy přišel di Giannatonio o vítezství: odkaz

Harmonogram

GP Itálie, Mugello
Pátek 1. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 2. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 3. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00