Aoyama poznával pravou tvář Hondy bez pomoci elektroniky

První zkušenost Japonce Aoyamy v sedle prototypu MotoGP byla skutečně neobvyklá, protože ve Valencii absolvoval své první kilometry bez pomoci elektroniky jeho RC212V.

Vzhledem k tomu, že si začátkem listopadu japonský závodník ve Valencii poprvé vyzkoušel lehký, ale o to výkonnější stroj Hondy dalo by se očekávat, že mu naopak tým zapojí veškerou dostupnou  elektroniku, jenž může v některých případech pomoci v kritických situacích a snad mu adaptaci ulehčit.

Technický ředitel týmu Interwetten Honda MotoGP Tom Jojic byl ovšem opačného názoru a po konzultaci s Hondou Aoyamovi ve Valencii elektroniku odpojili a stejnou taktiku později zopakovali v prosincovém testu v Sepangu. "V podstatě jsem měl ve Valencii nápad omezit podpůrnou funkci elektroniky. Honda byla s návrhem spokojená a šla do toho," uvedl pro crash.net Tom Jojic.

Zahájit adaptaci na nový stroj zcela z opačné strany se jeví jako celkem odvážný tah ze strany týmu. K tomu Tom Jojic dále uvedl: „Ano, ale musíme si uvědomit, že i když je nyní Hiro nováčkem je také mistrem světa. Chlapi, kteří ve světovém šampionátu (MotoGP) vyhrávají závody jsou v podstatě všichni bývalí mistři světa třídy 250ccm - Casey byl docela blízko, ale titul nikdy nezískal. Tito chlapi jsou těmi nejlepšími jezdci na světě."

Technický ředitel týmu Hiroshi Aoyoamy dále pokračoval: „Co jsem chtěl bylo především to, abychom na Hira nevytvářeli žádný tlak, co se týče časů na kolo. Protože nebyl důvod. Testujeme. Koho zajímá, zda jsme ve Valencii pomalejší než ostatní, protože máme vypnutou veškerou podpůrnou elektroniku," řekl Jojic.

„Proč před jezdcem skrývat charakteristické rysy motocyklu, když v konečném důsledku potřebuje zjistit, co a jak funguje," pokračoval Jojic, jenž tímto způsobem Aoyamovi představil skutečný charakter prototypu RC212V. „Chtěl jsem, aby Hondu poznal. Vyjet na dráhu, jezdit a zjistit, co si o tom myslí. Je jasné, že elektroniku můžeme kdykoliv zapnout, což určité věci odstraní, ale Hiro potřebuje vědět, kdy to udělat."

„Stále jezdí stylem jezdce čtvrtlitru, ale přizpůsobuje se. Během krátké doby, co s ním pracuji se změnil. Je mu jasné, že na tom potřebuje hodně zapracovat, ale to může zvládnout při tréninku  před začátkem sezony,“ uvedl Tom Jojic, který dříve pracoval u Kawasaki v testovacím týmu, ale zkušenost s Hondou získal při spolupráci s týmem Roberts.

Japonec Aoyama byl začátkem listopadu nejpomalejší ze všech nováčků ve Valencii. Koncem prosince absolvoval v Malajsii další test a tentokrát se každým dnem zlepšil o více jak jednu sekundu. Ve srovnání se Simoncellim byl o téměř jednu sekundu rychlejší a na nejlepší čas v závodu Velké ceny Malajsie ztratil jen pár desetin.

16. října | Zraněného Bulegu nahradí Celestino Vietti Ramus.
16. října | Nicolo Bulega, který dnes slaví 19 let, bude muset vynechat závod v Japonsku a pravděpodobně i v Austrálii. Jezdec… odkaz
16. října | Gabriel Rodrigo pojede příští rok u týmu Gresini Racing v Moto3. odkaz
16. října | Casey Stoner dnes slaví 33 let. odkaz
10. října | Fabio di Giannantonio dnes slaví 20 let.

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00