Aoyama poznával pravou tvář Hondy bez pomoci elektroniky

První zkušenost Japonce Aoyamy v sedle prototypu MotoGP byla skutečně neobvyklá, protože ve Valencii absolvoval své první kilometry bez pomoci elektroniky jeho RC212V.

Vzhledem k tomu, že si začátkem listopadu japonský závodník ve Valencii poprvé vyzkoušel lehký, ale o to výkonnější stroj Hondy dalo by se očekávat, že mu naopak tým zapojí veškerou dostupnou  elektroniku, jenž může v některých případech pomoci v kritických situacích a snad mu adaptaci ulehčit.

Technický ředitel týmu Interwetten Honda MotoGP Tom Jojic byl ovšem opačného názoru a po konzultaci s Hondou Aoyamovi ve Valencii elektroniku odpojili a stejnou taktiku později zopakovali v prosincovém testu v Sepangu. "V podstatě jsem měl ve Valencii nápad omezit podpůrnou funkci elektroniky. Honda byla s návrhem spokojená a šla do toho," uvedl pro crash.net Tom Jojic.

Zahájit adaptaci na nový stroj zcela z opačné strany se jeví jako celkem odvážný tah ze strany týmu. K tomu Tom Jojic dále uvedl: „Ano, ale musíme si uvědomit, že i když je nyní Hiro nováčkem je také mistrem světa. Chlapi, kteří ve světovém šampionátu (MotoGP) vyhrávají závody jsou v podstatě všichni bývalí mistři světa třídy 250ccm - Casey byl docela blízko, ale titul nikdy nezískal. Tito chlapi jsou těmi nejlepšími jezdci na světě."

Technický ředitel týmu Hiroshi Aoyoamy dále pokračoval: „Co jsem chtěl bylo především to, abychom na Hira nevytvářeli žádný tlak, co se týče časů na kolo. Protože nebyl důvod. Testujeme. Koho zajímá, zda jsme ve Valencii pomalejší než ostatní, protože máme vypnutou veškerou podpůrnou elektroniku," řekl Jojic.

„Proč před jezdcem skrývat charakteristické rysy motocyklu, když v konečném důsledku potřebuje zjistit, co a jak funguje," pokračoval Jojic, jenž tímto způsobem Aoyamovi představil skutečný charakter prototypu RC212V. „Chtěl jsem, aby Hondu poznal. Vyjet na dráhu, jezdit a zjistit, co si o tom myslí. Je jasné, že elektroniku můžeme kdykoliv zapnout, což určité věci odstraní, ale Hiro potřebuje vědět, kdy to udělat."

„Stále jezdí stylem jezdce čtvrtlitru, ale přizpůsobuje se. Během krátké doby, co s ním pracuji se změnil. Je mu jasné, že na tom potřebuje hodně zapracovat, ale to může zvládnout při tréninku  před začátkem sezony,“ uvedl Tom Jojic, který dříve pracoval u Kawasaki v testovacím týmu, ale zkušenost s Hondou získal při spolupráci s týmem Roberts.

Japonec Aoyama byl začátkem listopadu nejpomalejší ze všech nováčků ve Valencii. Koncem prosince absolvoval v Malajsii další test a tentokrát se každým dnem zlepšil o více jak jednu sekundu. Ve srovnání se Simoncellim byl o téměř jednu sekundu rychlejší a na nejlepší čas v závodu Velké ceny Malajsie ztratil jen pár desetin.

23. dubna | Alex Marquez dnes slaví 22 let.
22. dubna | Márquez a jeho další americké vítězství: odkaz
22. dubna | Márquez slaví další americkou výhru: odkaz
22. dubna | Několik jezdců Moto3 upadlo hned krátce po startu: odkaz
22. dubna | Marquez o incidentu s Vinalesem: odkaz

Harmonogram

GP Španělska, Jerez
Pátek 4. května
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 5. května
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 6. května    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00