Aoyama poznával pravou tvář Hondy bez pomoci elektroniky

První zkušenost Japonce Aoyamy v sedle prototypu MotoGP byla skutečně neobvyklá, protože ve Valencii absolvoval své první kilometry bez pomoci elektroniky jeho RC212V.

Vzhledem k tomu, že si začátkem listopadu japonský závodník ve Valencii poprvé vyzkoušel lehký, ale o to výkonnější stroj Hondy dalo by se očekávat, že mu naopak tým zapojí veškerou dostupnou  elektroniku, jenž může v některých případech pomoci v kritických situacích a snad mu adaptaci ulehčit.

Technický ředitel týmu Interwetten Honda MotoGP Tom Jojic byl ovšem opačného názoru a po konzultaci s Hondou Aoyamovi ve Valencii elektroniku odpojili a stejnou taktiku později zopakovali v prosincovém testu v Sepangu. "V podstatě jsem měl ve Valencii nápad omezit podpůrnou funkci elektroniky. Honda byla s návrhem spokojená a šla do toho," uvedl pro crash.net Tom Jojic.

Zahájit adaptaci na nový stroj zcela z opačné strany se jeví jako celkem odvážný tah ze strany týmu. K tomu Tom Jojic dále uvedl: „Ano, ale musíme si uvědomit, že i když je nyní Hiro nováčkem je také mistrem světa. Chlapi, kteří ve světovém šampionátu (MotoGP) vyhrávají závody jsou v podstatě všichni bývalí mistři světa třídy 250ccm - Casey byl docela blízko, ale titul nikdy nezískal. Tito chlapi jsou těmi nejlepšími jezdci na světě."

Technický ředitel týmu Hiroshi Aoyoamy dále pokračoval: „Co jsem chtěl bylo především to, abychom na Hira nevytvářeli žádný tlak, co se týče časů na kolo. Protože nebyl důvod. Testujeme. Koho zajímá, zda jsme ve Valencii pomalejší než ostatní, protože máme vypnutou veškerou podpůrnou elektroniku," řekl Jojic.

„Proč před jezdcem skrývat charakteristické rysy motocyklu, když v konečném důsledku potřebuje zjistit, co a jak funguje," pokračoval Jojic, jenž tímto způsobem Aoyamovi představil skutečný charakter prototypu RC212V. „Chtěl jsem, aby Hondu poznal. Vyjet na dráhu, jezdit a zjistit, co si o tom myslí. Je jasné, že elektroniku můžeme kdykoliv zapnout, což určité věci odstraní, ale Hiro potřebuje vědět, kdy to udělat."

„Stále jezdí stylem jezdce čtvrtlitru, ale přizpůsobuje se. Během krátké doby, co s ním pracuji se změnil. Je mu jasné, že na tom potřebuje hodně zapracovat, ale to může zvládnout při tréninku  před začátkem sezony,“ uvedl Tom Jojic, který dříve pracoval u Kawasaki v testovacím týmu, ale zkušenost s Hondou získal při spolupráci s týmem Roberts.

Japonec Aoyama byl začátkem listopadu nejpomalejší ze všech nováčků ve Valencii. Koncem prosince absolvoval v Malajsii další test a tentokrát se každým dnem zlepšil o více jak jednu sekundu. Ve srovnání se Simoncellim byl o téměř jednu sekundu rychlejší a na nejlepší čas v závodu Velké ceny Malajsie ztratil jen pár desetin.

22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
22. října | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
22. října | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00