Aprilia ART GP13 a tým Cardion AB Motoracing

Karel Abraham bude v letošním roce sedlat motocykl kategorie CRT. Jedná se o stroj ART GP13, který pohání motor Aprilia.
Aprilia ART GP13 a tým Cardion AB Motoracing

Motocykl vyrobený v italské továrně Aprilia spadá do kategorie tzv. CRT motocyklů pro třídu MotoGP, které kombinují prototypový rám vyvinutý speciálně pro MotoGP s motorem založeným na základech produkčního motoru.

Název ART je slovní hříčkou – v angličtině i řadě dalších jazyků znamená „umění“, zároveň je zkratkou výrazu Aprilia Racing Technology.  

Základní výkonnostní parametry motocyklu Aprilia ART

Hmotnost (suchá): 165 kg

Výkon: víc než 230 koní

Max.rychlost: víc než 330 km/hObjem nádrže:  24 litrů

Technické údaje motocyklu Aprilia ART 2013

Motor

Vodou chlazený čtyřtaktní čtyřválec se čtyřmi ventily na válec-Válce svírají úhel 65 stupňů.

Objem: 999 ccm

Elektronika: Aprilia Racing ECU

Převodovka

Počet stupňů: 6 s možností úpravy poměru jednotlivých stupňů

Spojka: lamelová v olejové lázni

Řetěz: Regina

Podvozek

Rám:ART - hliníkový

Přední vidlice: Öhlins o průměru 48 mm

Zadní tlumení: Öhlins

Brzdy: Přední čtyřpístkové třmeny Brembo2x, kotouč Brembo o průměru 320 mm; zadní dvoupístkový třmen Brembo, ocelový kotouč Brembo

Disky: 16,5“ hořčíkové OZ

Pneumatiky: Bridgestone

Tým mechaniků Cardion AB Motoracing

Složení týmu Cardion AB je vcelku ustálené. Změny jsou způsobeny změnou motocyklu. Od týmu odešli track inženýr Cristhian Pupulin a telemetrik Dario Massarin. Oba jsou zaměstnanci Ducati a tam také pokračují ve své práci. Třetí člověk od Ducati, logistik Lindo Sbaraglia se rozhodl zůstat u týmu AB Cardion a odešel od Ducati.

Do týmu naopak přichází Renato Pennacchio. Ten bude mít na starosti telemetrii. V minulosti byl součástí týmu Maxe Biaggi, Chrise Vermeulena i Marca Simoncelli. V loňské sezóně měl na starosti telemetrii Jamese Ellisona.

Složení týmu Cardion AB Motoracing v roce 2013

  • Marco Grana (IT)  - šéfmechanik

Vyučil se ve škole Ferrari v Maranellu, s Karlem Abrahamem spolupracuje už sedm let. Je odpovědný za volbu taktiky a nastavení motocyklu. Úzce spolupracuje s telemetrikem a samozřejmě s jezdcem. 

  • Renato Pennacchio (IT)   - telemetrik

Má na starosti elektroniku na motorce, stahuje a vyhodnocuje veškerá data z motocyklu – od rychlosti, přes účinek brzd, pružení, řazení, pozici na trati. Spolu s šéfmechanikem rozhoduje o nastavení motocyklu s ohledem na strategii.

  • Yannis Maigret (FR)   - mechanik

V motosportu se pohybuje od roku 1999, v Cardion AB Motoracing pracuje od roku 2007. Stará se o plnění motoru, tedy přívod paliva, vstřikování a elektroniku motoru. Yannise poznáte podle předloktí, na němž má vytetováno římskými číslicemi Abajovo číslo 17 a české povzdechnutí „ježkovy voči“.

  • Martin Havlíček (CZ)   - mechanik

Po každém dni kompletně kontroluje převodovku, spojku a stará se o přední část motocyklu. Původně pracoval u blanenského výrobce minibike Blata, s Karlem Abrahamem spolupracuje už dvanáct let a dělá mu partáka i v zimní motokrosové přípravě.

  • Martin Nesvadba (CZ)  - mechanik

V týmu má přezdívku Bart. Na starosti má rám a zadní část motocyklu, musí umět dát motocykl do špičkového stavu po pádu jezdce. Stejně jako Martin Havlíček pracoval dříve v Blata. Letos to budou tři roky, co nekouří – přestal po prvním podiu Karla Abrahama v Japonsku 2010.

  • Pietro Berti (IT)   - mechanik

Zodpovídá za přípravu pneumatik, jejich kontrolu, skladování a zahřívání. Kromě toho řídí týmový truck. V prostředí mistrovského seriálu motocyklů se pohybuje od roku 2002, má rád Imolu a v týmu má i jednu neoficiální funkci – je dodavatelem skvělé parmské šunky do hospitality.

  • Lindo Sbaraglia (IT) - logistika

Jeho úkolem je postarat se o dokonalou logistiku náhradních dílů na motocykl. Do týmu Cardion AB Motoracing přišel v roce 2O12 jako zaměstnanec Ducati, po sezoně se rozhodl u českého týmu zůstat. Před nástupem do Cardion AB Motoracing pracoval pro Lorise Capirossiho.

21:23 | Stefano Manzi pojede příští rok u týmu Forward Racing. odkaz
19:54 | Fabio Quartararo pojede příští dva roky v týmu Speed UP. odkaz
16:09 | A pak nakonec přišlo oznámení, že Oliveira přece jen startuje z pole position. Jeho zrušený čas totiž nebyl tím nej… odkaz
16:07 | Oliveirovi nejprve odebrali nejrychlejší čas kvůli překročení limitů tratě. Přišel tak o pole position. odkaz
14:26 | Márquezův pád ze čtvrtého tréninku: odkaz

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 22. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:10–15:55
Sobota 23. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto 3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 24. září    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00

Nejčtenější články

MotoGP: V Aragonii vystartuje jako první Viňales

MotoGP: V Aragonii vystartuje jako p…

Maverick Viňales si zajistil pole position pro zítřejší závod. Na druhé místo se kvalifikoval Jorge Lorenzo. Valentino Rossi se navzdory nedávnému zranění nohy dokázal probojovat do první řady. Márquez upadl.

včera | | 3 N/A
MotoGP: Páteční odpolední trénink ovládl Pedrosa

MotoGP: Páteční odpolední trénink ov…

Dopoledne jel nejrychleji Márquez, odpoledne jej vystřídal jeho kolega Dani Pedrosa. Druhé místo obsadil Jorge Lorenzo a třetí skončil Johann Zarco. Márquez klesl na čtvrté místo.

22.  9.  2017 |
Rossi má za sebou první test na motocyklu po zranění nohy

Rossi má za sebou první test na moto…

Poslední srpnový den si Rossi zlomil nohu. Včera se poprvé od nehody znovu posadil na motocykl. Testoval na okruhu v Misanu.

19.  9.  2017 |
Valentino Rossi zkusí jet už v Aragonii

Valentino Rossi zkusí jet už v Arago…

Valentino Rossi testoval v pondělí a v úterý na okruhu v Misanu. Během dneška se mělo rozhodnout, zda Rossi pojede v Aragonii. A již je rozhodnuto. Rossi to zkusí.

20.  9.  2017 |
MotoGP: V deštěm ovlivněném tréninku zajel nejlépe Márquez

MotoGP: V deštěm ovlivněném tréninku…

V prvním tréninku na GP Aragonie se nejlépe dařilo jezdcům týmu Repsol Honda. První čas zajel Marc Márquez a druhý skončil Dani Pedrosa. Za touto dvojicí se umístil Johann Zarco z týmu Monster Yamaha Tech 3.

22.  9.  2017 |