Aprilia ART GP13 a tým Cardion AB Motoracing

Karel Abraham bude v letošním roce sedlat motocykl kategorie CRT. Jedná se o stroj ART GP13, který pohání motor Aprilia.
Aprilia ART GP13 a tým Cardion AB Motoracing

Motocykl vyrobený v italské továrně Aprilia spadá do kategorie tzv. CRT motocyklů pro třídu MotoGP, které kombinují prototypový rám vyvinutý speciálně pro MotoGP s motorem založeným na základech produkčního motoru.

Název ART je slovní hříčkou – v angličtině i řadě dalších jazyků znamená „umění“, zároveň je zkratkou výrazu Aprilia Racing Technology.  

Základní výkonnostní parametry motocyklu Aprilia ART

Hmotnost (suchá): 165 kg

Výkon: víc než 230 koní

Max.rychlost: víc než 330 km/hObjem nádrže:  24 litrů

Technické údaje motocyklu Aprilia ART 2013

Motor

Vodou chlazený čtyřtaktní čtyřválec se čtyřmi ventily na válec-Válce svírají úhel 65 stupňů.

Objem: 999 ccm

Elektronika: Aprilia Racing ECU

Převodovka

Počet stupňů: 6 s možností úpravy poměru jednotlivých stupňů

Spojka: lamelová v olejové lázni

Řetěz: Regina

Podvozek

Rám:ART - hliníkový

Přední vidlice: Öhlins o průměru 48 mm

Zadní tlumení: Öhlins

Brzdy: Přední čtyřpístkové třmeny Brembo2x, kotouč Brembo o průměru 320 mm; zadní dvoupístkový třmen Brembo, ocelový kotouč Brembo

Disky: 16,5“ hořčíkové OZ

Pneumatiky: Bridgestone

Tým mechaniků Cardion AB Motoracing

Složení týmu Cardion AB je vcelku ustálené. Změny jsou způsobeny změnou motocyklu. Od týmu odešli track inženýr Cristhian Pupulin a telemetrik Dario Massarin. Oba jsou zaměstnanci Ducati a tam také pokračují ve své práci. Třetí člověk od Ducati, logistik Lindo Sbaraglia se rozhodl zůstat u týmu AB Cardion a odešel od Ducati.

Do týmu naopak přichází Renato Pennacchio. Ten bude mít na starosti telemetrii. V minulosti byl součástí týmu Maxe Biaggi, Chrise Vermeulena i Marca Simoncelli. V loňské sezóně měl na starosti telemetrii Jamese Ellisona.

Složení týmu Cardion AB Motoracing v roce 2013

  • Marco Grana (IT)  - šéfmechanik

Vyučil se ve škole Ferrari v Maranellu, s Karlem Abrahamem spolupracuje už sedm let. Je odpovědný za volbu taktiky a nastavení motocyklu. Úzce spolupracuje s telemetrikem a samozřejmě s jezdcem. 

  • Renato Pennacchio (IT)   - telemetrik

Má na starosti elektroniku na motorce, stahuje a vyhodnocuje veškerá data z motocyklu – od rychlosti, přes účinek brzd, pružení, řazení, pozici na trati. Spolu s šéfmechanikem rozhoduje o nastavení motocyklu s ohledem na strategii.

  • Yannis Maigret (FR)   - mechanik

V motosportu se pohybuje od roku 1999, v Cardion AB Motoracing pracuje od roku 2007. Stará se o plnění motoru, tedy přívod paliva, vstřikování a elektroniku motoru. Yannise poznáte podle předloktí, na němž má vytetováno římskými číslicemi Abajovo číslo 17 a české povzdechnutí „ježkovy voči“.

  • Martin Havlíček (CZ)   - mechanik

Po každém dni kompletně kontroluje převodovku, spojku a stará se o přední část motocyklu. Původně pracoval u blanenského výrobce minibike Blata, s Karlem Abrahamem spolupracuje už dvanáct let a dělá mu partáka i v zimní motokrosové přípravě.

  • Martin Nesvadba (CZ)  - mechanik

V týmu má přezdívku Bart. Na starosti má rám a zadní část motocyklu, musí umět dát motocykl do špičkového stavu po pádu jezdce. Stejně jako Martin Havlíček pracoval dříve v Blata. Letos to budou tři roky, co nekouří – přestal po prvním podiu Karla Abrahama v Japonsku 2010.

  • Pietro Berti (IT)   - mechanik

Zodpovídá za přípravu pneumatik, jejich kontrolu, skladování a zahřívání. Kromě toho řídí týmový truck. V prostředí mistrovského seriálu motocyklů se pohybuje od roku 2002, má rád Imolu a v týmu má i jednu neoficiální funkci – je dodavatelem skvělé parmské šunky do hospitality.

  • Lindo Sbaraglia (IT) - logistika

Jeho úkolem je postarat se o dokonalou logistiku náhradních dílů na motocykl. Do týmu Cardion AB Motoracing přišel v roce 2O12 jako zaměstnanec Ducati, po sezoně se rozhodl u českého týmu zůstat. Před nástupem do Cardion AB Motoracing pracoval pro Lorise Capirossiho.

14:08 | Esteve "Tito" Rabat dnes slaví 28 let.
22. května | Nicky Hayden - vzpomínkové video: odkaz
22. května | Nicky Hayden podlehl svým zraněním.
21. května | Viňales se dnes postaral Yamaze o 500. vítězství. odkaz
21. května | Start závodu Moto2 je posunut na 12:35.

Harmonogram

GP Itálie, Mugello
Pátek 2. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 3. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto 3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 4. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00

Nejčtenější články

Nicky Hayden podlehl svým zraněním

Nicky Hayden podlehl svým zraněním

Nicky Hayden, který minulou středu utrpěl těžká zranění při jízdě na kole, dnes svým zraněním podlehl.

22.  5.  2017 | | 5 N/A
MotoGP: Rossi upadl v posledním kole, vítězí Viňales, Zarco na podiu

MotoGP: Rossi upadl v posledním kole…

Viňales bojoval s Rossim o vedení. Rossi v posledním kole upadl, Viňales zvítězil. Zarco vybojoval před domácím publikem druhé místo. Na podium vystoupil i Pedrosa.

21.  5.  2017 | | 8 N/A
MotoGP: Celá první řada pro Yamahu, Viňales první

MotoGP: Celá první řada pro Yamahu, …

Do francouzského závodu královské kubatury se z první řady vydají Španěl Maverick Viňales, Ital Valentino Rossi a domácí jezdec - Johann Zarco.

20.  5.  2017 | | 4 N/A
Bývalý jezdec MotoGP Hayden měl těžkou nehodu na kole

Bývalý jezdec MotoGP Hayden měl těžk…

Nicky Hayden, bývalý jezdec MotoGP, měl dnes nehodu během tréninku na kole. Závodníka porazilo auto. Nyní je Američan v nemocnici.

17.  5.  2017 | | 6 N/A
MotoGP: Pátečnímu odpoledni kraloval Dovi

MotoGP: Pátečnímu odpoledni kraloval…

V druhém francouzském tréninku královské kubatury byli nejrychlejší Andrea Dovizioso, Marc Márquez a Danilo Petrucci.

19.  5.  2017 |