Aprilia má čtyřletý plán pro MotoGP

Aprilia pracuje na návratu do mistrovství světa MotoGP mezi prototypy. "2016 budeme bojovat o vítězství," tak je nastaven náš plán, říká generální ředitel Roberto Colaninno.
Aprilia má čtyřletý plán pro MotoGP

Na veletrhu motocyklů EICMA v Miláně oznámil Roberto Colaninno, že Aprilia bude v budoucnu stavět prototyp MotoGP a v roce 2016 bude chtít bojovat o vítězství.

"Byl jsem rád za toto oznámení, ale nepřekvapuje mě to," prozradil šéf Aprilia Racing Romano Albesiano. "Ukazuje to, že přijal můj návrh. Colaninno nás požádal o podrobnou analýzu našich možností, jak zvládnout cestu na vrchol MotoGP a z toho vzešel tento čtyřletý plán."

Prvním rokem této éry, je rok 2014. Albesiano nastiňuje postup v následujících letech pro SPEEDWEEK.com. "Přednost má motocykl MotoGP, se kterým pojedeme v příštím roce. Máme CRT motocykl, je fantastický stroj. Budeme pokračovat v práci na tomto stroji a doufáme, že tyto stroje budou k dispozici až dvěma týmům. Hlavní prací pro nás je, vytvořit zcela nový motocykl, skutečný speciál MotoGP. Jako základ využijeme náš současný motocykl, nebudeme se ničeho zbavovat. V CRT jste nuceni dodržet spoustu kompromisů. Skutečný prototyp MotoGP je nekompromisní. "

Aprilia je momentálně v jednání s Paulem Bird Motorsport a IodaRacing na využití motocyklů v roce 2014. Zatím není nic dohodnuto. "Prozatím jsme na začátku cesty a ještě nás čeká spousta práce," řekl Albesiano. "Náš cíl je jasný. Vstup do mistrovství světa MotoGP ale není umožněn každému. Budeme ještě diskutovat o tom, jak přesně to uděláme. Jednou možností je, spojit naše síly s již existujícím týmem. Další možností je najít způsob, jak bychom mohli vstoupit přímo, jako tovární tým."

A další budoucnost. Plán rozvoje v letech 2014 a 2015 osvětlil Albesiano: "Krok 1 již započal. V polovině příští sezóny, by jsme měli mít motor s pneumatickými ventily. Dále budeme pracovat na bezztrátové převodovce, která bude základem pro přenos výkonu našeho motoru. Dalším bodem bude zamyšlení se nad tím, co můžeme využít ze stávajícího stroje pro re-design motocyklu - bez kompromisů!“

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 25. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 26. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30