Aprilia má čtyřletý plán pro MotoGP

Aprilia pracuje na návratu do mistrovství světa MotoGP mezi prototypy. "2016 budeme bojovat o vítězství," tak je nastaven náš plán, říká generální ředitel Roberto Colaninno.
Aprilia má čtyřletý plán pro MotoGP

Na veletrhu motocyklů EICMA v Miláně oznámil Roberto Colaninno, že Aprilia bude v budoucnu stavět prototyp MotoGP a v roce 2016 bude chtít bojovat o vítězství.

"Byl jsem rád za toto oznámení, ale nepřekvapuje mě to," prozradil šéf Aprilia Racing Romano Albesiano. "Ukazuje to, že přijal můj návrh. Colaninno nás požádal o podrobnou analýzu našich možností, jak zvládnout cestu na vrchol MotoGP a z toho vzešel tento čtyřletý plán."

Prvním rokem této éry, je rok 2014. Albesiano nastiňuje postup v následujících letech pro SPEEDWEEK.com. "Přednost má motocykl MotoGP, se kterým pojedeme v příštím roce. Máme CRT motocykl, je fantastický stroj. Budeme pokračovat v práci na tomto stroji a doufáme, že tyto stroje budou k dispozici až dvěma týmům. Hlavní prací pro nás je, vytvořit zcela nový motocykl, skutečný speciál MotoGP. Jako základ využijeme náš současný motocykl, nebudeme se ničeho zbavovat. V CRT jste nuceni dodržet spoustu kompromisů. Skutečný prototyp MotoGP je nekompromisní. "

Aprilia je momentálně v jednání s Paulem Bird Motorsport a IodaRacing na využití motocyklů v roce 2014. Zatím není nic dohodnuto. "Prozatím jsme na začátku cesty a ještě nás čeká spousta práce," řekl Albesiano. "Náš cíl je jasný. Vstup do mistrovství světa MotoGP ale není umožněn každému. Budeme ještě diskutovat o tom, jak přesně to uděláme. Jednou možností je, spojit naše síly s již existujícím týmem. Další možností je najít způsob, jak bychom mohli vstoupit přímo, jako tovární tým."

A další budoucnost. Plán rozvoje v letech 2014 a 2015 osvětlil Albesiano: "Krok 1 již započal. V polovině příští sezóny, by jsme měli mít motor s pneumatickými ventily. Dále budeme pracovat na bezztrátové převodovce, která bude základem pro přenos výkonu našeho motoru. Dalším bodem bude zamyšlení se nad tím, co můžeme využít ze stávajícího stroje pro re-design motocyklu - bez kompromisů!“

25. května | Esteve Rabat, který dnes slaví 29 let, byl včera propuštěn z nemocnice a pokusí se závodit už příští týden v Mugell… odkaz
22. května | Dnes je to rok od smrti Nickyho Haydena. odkaz
21. května | Slabší kubatury dnes testují v Le Mans.
20. května | Dovi upadl z vedení: odkaz
20. května | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz

Harmonogram

GP Itálie, Mugello
Pátek 1. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 2. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 3. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00