Aprilia v roce 2015 jako tovární tým MotoGP?

Aprilia oznámila návrat do MotoGP v roce 2016. Nyní se spekuluje, že by se mohli jako tovární tým objevit již v roce 2015.
Aprilia v roce 2015 jako tovární tým MotoGP?

Majitel Piaggio Roberto Nino Cola na motocyklové výstavě EICMA v Miláně, minulý rok na podzim oznámil, že se továrna Aprilia vrátí do MotoGP v roce 2016.

V té době to vypadalo, že Gigi Dall'Igna zůstane u Aprilie a bude pokračovat vývoj motoru V4 1000 cc. Dále se předpokládalo, že tým Power Electronics pojede i v roce 2014 s motocyklem ART-Aprilia a následně se stane od roku 2016 továrním týmem.

V říjnu však Gigi Dall'Igna oznámil přechod k Ducati. Následně se Jorge Martinez, majitel týmu Power Electronics, rozhodl přejít k produkčnímu motocyklu Honda RCV1000R.

Novým šéfem Aprilie se stal Romano Albesiano. Inovace, o kterých se již dlouho mluví (bezeztrátová převodovka, pneumatické ventily a další), prozatím nenašly cestu do současných motocyklů MotoGP. Hlavní příčinou je to, že týmy které odebírají motory Aprilia, nejsou natolik ekonomicky silné, aby mohly spolufinancovat vývoj.

Jako nejlepší variantou, jak pokračovat ve vývoji, je vstup do šampionátu již v roce 2015. Jak se dostat na startovní rošt v roce 2015? Jsou dvě možnosti. Buď získat místo jako Suzuki nebo odkoupit nějaký stávající tým, třeba Iodaracing.

V holandském Assenu se proslýchalo, že Aprilia už hledá sponzora a nejraději by se postavila na startovní rošt MotoGP již v roce 2015.

Tovární tým Aprilie by měl stejné výhody jako Suzuki. Tím pádem by mohli využít dvanáct motorů místo pěti a 24 litrů paliva, oproti 20 litrům, se kterýma si musí vystačit etablované tovární týmy. Navíc by mohli přes celou sezonu motor dál vyvíjet a také by mohli využívat měkčích pneumatik.

Aprilie by se tak mohla v roce 2015 rozvíjet na plný plyn a na sezonu 2016 by mohla být lépe připravena. 

zdroj: speedweek.com

10. října | Fabio di Giannantonio dnes slaví 20 let.
7. října | Bastianini se omlouvá Bezzecchimu za incident v závěru závodu: odkaz
7. října | Arenas a Binder společně upadli: odkaz
6. října | Enea Bastianini byl převezen do nemocnice na další vyšetření. odkaz
6. října | Márquez získává historicky první thajskou pole position. odkaz

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00