Aprilie zatím neuvažuje o návratu do MotoGP

V závěru loňského roku Aprilie překvapivě oznámila, že stahuje svou účast z tehdy chystané premiéry střední kubatury Moto2, kde měli Italové nasadit své podvozky, teď přiznali, že neuvažují ani o vstupu do MotoGP.
Aprilie zatím neuvažuje o návratu do MotoGP

Jak víme je rok 2012 rokem velkých změn, kdy v platnost vstupují nové předpisy, jenž umožní v podvozcích různých výrobců použít motory jak na prototypové tak produkční bázi. Díky tomu promotér závodů mistrovství světa věří, že tak pro šampionát získají další výrobce, jezdce a týmy. Číslo dvaadvacet je tak pro všechny ideální počet motocyklů tvořících startovní rošt nové litrové kubatury.

Zda se jejich přání splní jen stěží odhadneme. Italská Aprilie teď slaví úspěch v nejnižší kubatuře mistrovství světa, která ovšem stejně jako osmistovky MotoGP skončí posledním závodem sezony 2011. Aprilie ale letos hlavně zazářila na poli superbiků WSBK, kde jim Max Biaggi vyhrál šampionát a stroj RSV4 má po odchodu tovární Ducati v produkčním šampionátu velkou budoucnost.

Italské motocykly v MotoGP naposledy závodily v roce 2004 a jak uvedl technický ředitel Aprilie Luigi Dall’Igna, bude ještě nějakou dobu trvat než se tam znovu vrátí, protože alespoň nyní pro návrat velké šance nevidí. „Potřebujete vzít v úvahu, že je Aprilie výrobcem, který slavil velké úspěchy v sériích, kterých se účastnil,“ řekl Luigi Dall’Igna pro Motosprint.

„Závodit v mistrovství světa s motocyklem, který není na stejné úrovni, jaké mají vaši soupeři postrádá toho správného ducha k tomu, abychom dostáli tak důležitému závazku, takže si myslím, že v roce 2012 nebudeme mezi motocyklovou elitou světa a nezúčastníme se tak MotoGP,“ dodal Dall’Igna.

V současnosti tvoří startovní rošt královské kubatury sedmnáct strojů, konkurence je velmi vysoká a jen sebemenší výkyv ve vývoji nebo výkonu stroje pak představuje ztrátu, která může mít neblahé důsledky na celkový obraz značky, což letos poznala na vlastní kůži Suzuki. Není tedy divu, že jsou u Aprilie v tomto směru opatrní, i když pravidlo 'Claiming Rule Teams (CRT)' pro nové soukromé týmy nabízí určité výhody.

8:19 | Alex Márquez je po velkém pádu z 1. tréninku připraven na 2. trénink. odkaz
4:52 | Alex Márquez měl v závěru prvního tréninku velký pád. Jezdec poté musel na prohlídku do zdravotního střediska na ok… odkaz
4:28 | A opět prší. odkaz
4:22 | Déšť nebyl nijak vydatný, jezdci jsou zpátky na dráze.
4:15 | V Japonsku prší. Většina jezdců Moto2, kteří mají na programu první trénink, je v boxech.

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00