Aspar obhajuje projekt Aprilia CRT

Po testech Randy De Punieta a Alexe Hofmanna s motocyklem superbikové specifikace Aprilia RSV4 se objevily jisté spekulace ohledně legálnosti nasazení stroje na podobné bázi v kategorii CRT.
Aspar obhajuje projekt Aprilia CRT

Technický ředitel týmu Aspar Gino Borsoi takové spekulace odmítá a v rozhovoru pro španělský magazín Motociclismo uvedl, že tým Aspar rozhodně splní všechny předpisy, které platí pro nově vznikající kategorii CRT.

„Nechápu, proč si někteří stěžují,“ uvedl Borsoi. „Hodně lidí v začátcích Moto2 pracovalo se standardní Hondou a pak vyrobili vlastní prototypové podvozky. My teď děláme to samé. O nic více ani o nic méně. Museli jsme začít s něčím, co je důvěrně známé, abychom zjistili, jakým směrem se máme vydat.“

„Náš projekt musíme přednést Komisi Grand Prix a oni rozhodnou, zda je to motocykly kategorie CRT nebo patří mezi tovární stroje,“ pokračoval Španěl. „Vše uděláme v rámci pravidel. A navíc to, co rozlišuje pojem CRT a tovární prototyp MotoGP je, že motor není prototyp, ale je odvozen z motocyklu, který si můžete koupit v obchodě.“

U Aspara zahájili vývoj vlastního podvozku a podle Borsoiho budou mít naprostou kontrolu nad všemi komponenty jejich motocyklu. Také testovali standardní RCV4 podvozek s obutím Pirelli a pak na MotoGP pneumatikách Bridgestone, aby zjistili změny v chování stroje. Informace z těchto testů pak použijí pro další vývoj.

Nový motocykl mají v plánu dokončit koncem ledna a poprvé ho vyzkoušet ve druhém IRTA testu MotoGP, který je na programu koncem února 2012. Na rozdíl od předchozích dvou ročníků, Aspar tentokrát v královské kubatuře nasadí dva stroje a sezonu absolvuje s Randy De Punietem a Aleixem Espargarem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

14:19 | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
14:09 | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
9:34 | A ještě jedna penalizace: odkaz
9:34 | Další penalizace Moto3: odkaz
9:33 | V Moto3 hned několik jezdců obdrželo penalizaci za nezodpovědnou jízdu: odkaz

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 21. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 22. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 23. září    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00