Po testech Randy De Punieta a Alexe Hofmanna s motocyklem superbikové specifikace Aprilia RSV4 se objevily jisté spekulace ohledně legálnosti nasazení stroje na podobné bázi v kategorii CRT.
Technický ředitel týmu Aspar Gino Borsoi takové spekulace odmítá a v rozhovoru pro španělský magazín Motociclismo uvedl, že tým Aspar rozhodně splní všechny předpisy, které platí pro nově vznikající kategorii CRT.
„Nechápu, proč si někteří stěžují,“ uvedl Borsoi. „Hodně lidí v začátcích Moto2 pracovalo se standardní Hondou a pak vyrobili vlastní prototypové podvozky. My teď děláme to samé. O nic více ani o nic méně. Museli jsme začít s něčím, co je důvěrně známé, abychom zjistili, jakým směrem se máme vydat.“
„Náš projekt musíme přednést Komisi Grand Prix a oni rozhodnou, zda je to motocykly kategorie CRT nebo patří mezi tovární stroje,“ pokračoval Španěl. „Vše uděláme v rámci pravidel. A navíc to, co rozlišuje pojem CRT a tovární prototyp MotoGP je, že motor není prototyp, ale je odvozen z motocyklu, který si můžete koupit v obchodě.“
U Aspara zahájili vývoj vlastního podvozku a podle Borsoiho budou mít naprostou kontrolu nad všemi komponenty jejich motocyklu. Také testovali standardní RCV4 podvozek s obutím Pirelli a pak na MotoGP pneumatikách Bridgestone, aby zjistili změny v chování stroje. Informace z těchto testů pak použijí pro další vývoj.
Nový motocykl mají v plánu dokončit koncem ledna a poprvé ho vyzkoušet ve druhém IRTA testu MotoGP, který je na programu koncem února 2012. Na rozdíl od předchozích dvou ročníků, Aspar tentokrát v královské kubatuře nasadí dva stroje a sezonu absolvuje s Randy De Punietem a Aleixem Espargarem.