Aspar Team příští rok možná s Hondou namísto Aprilie

Překvapující zprávy kolem Power Electronics Aspar Team. Nicky Hayden by tak namísto Aprilie mohl osedlal produkční motocykl Honda.
Aspar Team příští rok možná s Hondou namísto Aprilie

V Honda Racing Corporation chtěli pro příští sezonu až pět jezdců na produkčním motocyklu RCV1000R.

Cena tohoto stroje se má pohybovat kolem 1-1,2 milionu. Ten oproti továrnímu speciálu nebude používat bezztrátovou převodovku ani pneumatické ventily.

Dříve si tyto stroje objednaly pouze dvě stáje. Tou první je tým Fausta Gresiniho, který tento motocykl zajistil pro Scotta Reddinga. Druhým týmem je český Cardion AB Racing Moto, na kterém bude jezdit příští rok Karel Abraham.

Nyní se objevily zvěsti, že by se prodej produkční Hondy mohl rozrůst o další dva stroje pro stáj Aspara Martineze.

Majitel týmu Aspar Jorge Martinez vyjednával několik týdnů s HRC, ale jeho sportovní ředitel Gino Borsoi byl přesvědčený, aby zůstali u Aprilie. Ital Gigi Dall'Igna, pracující pro Aprilii, mluvil o zcela novém motocyklu, který by měl pneumatické ventily, bezztrátovou převodovku, novou aerodynamiku, nový podvozek a další díly. Dále se počítalo z přechodem od specifikace CRT mezi prototypy. Tím by mohl tým využívat svoji vlastní elektroniku a opustit tak standartní ECU.

Aprilii by zůstala výhoda devíti motorů namísto pěti, protože by byl mezi prototypy v MotoGP brán jako nováček.

Co stojí za touto situací, se můžeme jen dohadovat. Buď se snaží vycouvat majitel v Piaggio, který není ochotný poskytnout potřebný rozpočet a nebo Borsoi, popřípadě Martinez nevěří v progresi.

Američan Nicky Hayden byl dříve spojován s Hondou s tím, že měl pokračovat v MotoGP v týmu LCR Honda. Tam by utvořil dvojici se Stefanem Bradlem, který pokračuje s LCR i v příštím roce.

U Aspara pro příští rok končí oba jezdci. Zatím není jasné, kdo doplní Nicka Haydena, ale jako jednička na tento post je uváděno jméno, Eugene Laverty.

Otázkou je také lhůta, kterou si Honda stanovila pro uzavírání smluv pro tento projekt. Pokud by se tato informace potvrdila, tak by to znamenalo, že Aprilie bude v MotoGP zastoupena jen stájí Paul Bird Motorsport.

 „Je to velmi, velmi pozdě,“ řekl sportovní ředitel HRC Livio Suppo pro speedweek.com, nicméně dodává: „Jedná se o velmi zajímavý projekt.“ Na oficiální potvrzení si budeme muset nejspíše ještě počkat.

zdroj: speedweek.com

9:09 | Potvrzeno: Fabio Quartararo byl dodatečně diskvalifikován ze závodu z důvodu nepovoleně nízkého tlaku v pneumatice. odkaz
9:01 | Objevují se informace, že vítěz závodu Moto2 - Fabio Quartararo - byl diskvalifikován.
4:34 | Vedoucí muž šampionátu třídy Moto3 - Jorge Martin - v závodě upadl. Naštěstí je v pořádku. odkaz
20. října | Xavier Simeon a Eric Granado pojedou příští rok MotoE u týmu Avintia.
20. října | On the 8th day God created @calcrutchlow 😅 #JapaneseGP 🇯🇵 odkaz

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00