Assen je pro Bridgestone pokaždé velkou výzvou

Pro holandskou Tourist Trophy zvolili Japonci u přední pneumatiky měkkou a střední směs. V případě zadního obutí přivezou do Assenu asymetrickou pneumatiku ve variantě střední a tvrdé směsi.
Assen je pro Bridgestone pokaždé velkou výzvou

V průběhu let došlo na dráze v Assenu k mnoha změnám. Ta poslední v zatáčce Ruskenhoek loni okruh zkrátila o třináct metrů a časy na kolo se zrychlily o dvě sekundy, protože změna profilu jezdcům umožňuje průjezd vyšší rychlostí. Výsledkem jednotlivých změn jsou ale dva různé druhy povrchu dráhy. Novější části okruhu jsou hladší a kluzké, ty starší naopak drsnější. Pro jezdce je pak obtížné získat v jednom kole konzistentní cit a za mokra je to velmi zrádné.

Dráha v Assenu zpravidla není náročná pro přední pneumatiky, takže z hlediska lepší přilnavosti Bridgestone vybral směs měkkou a střední. Vysokou zátěž ale musí zvládat hrany zadních pneumatik v dlouhých a rychlých zatáčkách. Zejména se jedná o úsek mezi zatáčkou číslo deset a třináct, kde má pravá část zadní pneumatiky jen minimální čas na odpočinek. Proto Bridgestone nasadí zadní asymetrickou pneumatiku ve střední a tvrdé variantě.

Dráha v Assenu je velmi rychlá a díky drobné změně z loňského roku je nyní průměrná závodní rychlost rychlejší než v Mugellu a Silverstonu, což z holandské TT dělá druhý nejrychlejší závod v kalendáři šampionátu.

„Assen je okruh, který vyžaduje nasazení zadní asymetrické pneumatiky kvůli vysoké zátěži, kterou klade na pravou stranu zadních pneumatik,“ uvedl Hirohide Hamašima z Bridgestone Motorsport. „Po jeho modifikaci z roku 2006, tam jsou dva různé druhy povrchu asfaltu. Ten nový je kluzký, zatímco starý je hrubý, což je choulostivé zejména na mokru.“

„Pneumatiky musí zvládat široký rozsah zatáček od velmi pomalých až po vysokorychlostní a  přilnavost jejich bočních částí je rozhodující. Prvních několik zatáček je spojeno jakoby do jedné, jenž se postupně stahuje, což vyžaduje velmi dobrou odolnost pravých ramen a zatáčky jako Ramshoek (200Km/h +) nárokují absolutní oddanost a generují poměrně vysokou teplotu,“ řekl závěrem Hamašima.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

21. srpna | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
21. srpna | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
21. srpna | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
21. srpna | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 9 N/A
Abraham si z Rakouska veze dva body

Abraham si z Rakouska veze dva body

V rakouském závodě se sice Abraham dlouho pohyboval na dvanácté příčce, ale v závěru už měl příliš opotřebované pneumatiky, takže klesl na čtrnácté místo.

14.  8.  2017 |