Pro holandskou Tourist Trophy zvolili Japonci u přední pneumatiky měkkou a střední směs. V případě zadního obutí přivezou do Assenu asymetrickou pneumatiku ve variantě střední a tvrdé směsi.
V průběhu let došlo na dráze v Assenu k mnoha změnám. Ta poslední v zatáčce Ruskenhoek loni okruh zkrátila o třináct metrů a časy na kolo se zrychlily o dvě sekundy, protože změna profilu jezdcům umožňuje průjezd vyšší rychlostí. Výsledkem jednotlivých změn jsou ale dva různé druhy povrchu dráhy. Novější části okruhu jsou hladší a kluzké, ty starší naopak drsnější. Pro jezdce je pak obtížné získat v jednom kole konzistentní cit a za mokra je to velmi zrádné.
Dráha v Assenu zpravidla není náročná pro přední pneumatiky, takže z hlediska lepší přilnavosti Bridgestone vybral směs měkkou a střední. Vysokou zátěž ale musí zvládat hrany zadních pneumatik v dlouhých a rychlých zatáčkách. Zejména se jedná o úsek mezi zatáčkou číslo deset a třináct, kde má pravá část zadní pneumatiky jen minimální čas na odpočinek. Proto Bridgestone nasadí zadní asymetrickou pneumatiku ve střední a tvrdé variantě.
Dráha v Assenu je velmi rychlá a díky drobné změně z loňského roku je nyní průměrná závodní rychlost rychlejší než v Mugellu a Silverstonu, což z holandské TT dělá druhý nejrychlejší závod v kalendáři šampionátu.
„Assen je okruh, který vyžaduje nasazení zadní asymetrické pneumatiky kvůli vysoké zátěži, kterou klade na pravou stranu zadních pneumatik,“ uvedl Hirohide Hamašima z Bridgestone Motorsport. „Po jeho modifikaci z roku 2006, tam jsou dva různé druhy povrchu asfaltu. Ten nový je kluzký, zatímco starý je hrubý, což je choulostivé zejména na mokru.“
„Pneumatiky musí zvládat široký rozsah zatáček od velmi pomalých až po vysokorychlostní a přilnavost jejich bočních částí je rozhodující. Prvních několik zatáček je spojeno jakoby do jedné, jenž se postupně stahuje, což vyžaduje velmi dobrou odolnost pravých ramen a zatáčky jako Ramshoek (200Km/h +) nárokují absolutní oddanost a generují poměrně vysokou teplotu,“ řekl závěrem Hamašima.