Assen je pro Bridgestone pokaždé velkou výzvou

Pro holandskou Tourist Trophy zvolili Japonci u přední pneumatiky měkkou a střední směs. V případě zadního obutí přivezou do Assenu asymetrickou pneumatiku ve variantě střední a tvrdé směsi.
Assen je pro Bridgestone pokaždé velkou výzvou

V průběhu let došlo na dráze v Assenu k mnoha změnám. Ta poslední v zatáčce Ruskenhoek loni okruh zkrátila o třináct metrů a časy na kolo se zrychlily o dvě sekundy, protože změna profilu jezdcům umožňuje průjezd vyšší rychlostí. Výsledkem jednotlivých změn jsou ale dva různé druhy povrchu dráhy. Novější části okruhu jsou hladší a kluzké, ty starší naopak drsnější. Pro jezdce je pak obtížné získat v jednom kole konzistentní cit a za mokra je to velmi zrádné.

Dráha v Assenu zpravidla není náročná pro přední pneumatiky, takže z hlediska lepší přilnavosti Bridgestone vybral směs měkkou a střední. Vysokou zátěž ale musí zvládat hrany zadních pneumatik v dlouhých a rychlých zatáčkách. Zejména se jedná o úsek mezi zatáčkou číslo deset a třináct, kde má pravá část zadní pneumatiky jen minimální čas na odpočinek. Proto Bridgestone nasadí zadní asymetrickou pneumatiku ve střední a tvrdé variantě.

Dráha v Assenu je velmi rychlá a díky drobné změně z loňského roku je nyní průměrná závodní rychlost rychlejší než v Mugellu a Silverstonu, což z holandské TT dělá druhý nejrychlejší závod v kalendáři šampionátu.

„Assen je okruh, který vyžaduje nasazení zadní asymetrické pneumatiky kvůli vysoké zátěži, kterou klade na pravou stranu zadních pneumatik,“ uvedl Hirohide Hamašima z Bridgestone Motorsport. „Po jeho modifikaci z roku 2006, tam jsou dva různé druhy povrchu asfaltu. Ten nový je kluzký, zatímco starý je hrubý, což je choulostivé zejména na mokru.“

„Pneumatiky musí zvládat široký rozsah zatáček od velmi pomalých až po vysokorychlostní a  přilnavost jejich bočních částí je rozhodující. Prvních několik zatáček je spojeno jakoby do jedné, jenž se postupně stahuje, což vyžaduje velmi dobrou odolnost pravých ramen a zatáčky jako Ramshoek (200Km/h +) nárokují absolutní oddanost a generují poměrně vysokou teplotu,“ řekl závěrem Hamašima.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz
17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00