Asymetrická pneumatika byla pro Lagunu dobrá volba

V tomto roce Bridgestone přivezl do Laguny asymetrickou zadní pneumatiku a udělal dobře, protože jsme nebyli svědky nebezpečných pádů jako loni, ale naopak nového rekordu času na kolo i celkového času závodu.
Asymetrická pneumatika byla pro Lagunu dobrá volba

Potom, co v jedenáctém kole havaroval Dani Pedrosa, převzal vedení v závodu americké Grand Prix Jorge Lorenzo a sebe i svou Yamahu bezpečně dovezl na prvním místě do cíle. Letos Španělovo šesté vítězství a celkem bezpečné vedení v šampionátu, kde má nyní před Pedrosou náskok v podobě dvaasedmdesáti bodů.

Všichni jezdci královské kubatury pro závod zvolili měkčí specifikaci zadní hladké pneumatiky a jediný Mika Kallio, Álvaro Bautista a Alex De Angelis si vybrali měkkou směs u přední pneumatiky.

Na pár otázek týkajících se uplynulého víkendu v Kalifornii, odpověděl šéf vývojového oddělení závodních pneumatik Bridgestone, Tohru Ubukata.

Co nám můžete říct k výkonu asymetrických zadních pneumatik?
Tohru Ubukata: „Myslím, že v rámci lepšího výkonu, který asymetrická zadní pneumatika v Laguně nabídla, mluví časy samy za sebe. Casey a Jorge jeli rychlejší časy než byl rekord kola. Casey byl o půl sekundy rychlejší než nejlepší čas loňského závodu a celkový čas závodu byl o šest sekund rychlejší než v předchozím ročníku. To signalizuje nejen lepší úroveň výkonu, ale rovněž životnosti a také konzistence, takže jsem velmi spokojený.“

„Všichni jezdci preferovali měkčí volbu zadní hladké pneumatiky, jenž za podmínek, které jsme o víkendu v Laguně zažili fungovala lépe než tvrdší volba, což nabídlo kombinaci lepší přilnavosti a životnosti. Další nový rekord času na kol je pro nás velký úspěch a je již šestým po prvních devíti závodech roku 2010.“

Proč nebyly asymetrické zadní pneumatiky použity už v minulém roce?
Tohru Ubukata: „Laguna Seca má sice víc levých než pravých zatáček, ale není to typicky asymetrický okruh. Myslím tím, že teplotní rozdíl a opotřebení mezi oběma polovinami pneumatiky není tak podstatný. Když je na jedné straně pneumatiky teplota vyšší než na druhé, pak nasazujeme asymetrické pneumatiky, aby tento rozdíl vyrovnaly a to za použití kombinace měkčí a tvrdší směsi. V Laguně je tento rozdíl minimální a  v takovém případě se kloníme k výběru klasické, symetrické pneumatiky. Nicméně v minulém roce jezdci vyjádřili přání jet v Laguně Seca na asymetrické pneumatice, takže jsme ji letos přivezli, abychom jezdcům nabídli větší jistotu.“

Jaký byl během závodu výkon u přední pneumatiky?
Tohru Ubukata: „Většina jezdců použila tvrdší směs přední pneumatiky, ale Mika Kallio skončil devátý na měkké směsi, takže z toho vyplývá, že obě specifikace fungovaly správně. Během závodu hodně jezdců pociťovalo pohyb u přední části na brzdách a při nájezdu do zatáček, ale tvrdší volba nabízela větší stabilitu než měkčí, což byl nakonec důvod, proč byla rychlejší volbou a z časů na kolo můžeme vidět, že jejich výkon byl stále dobrý. Během závodu byly nějaké pády, ale Héctor odstoupil kvůli poruše hnacího řetězů a Álvaro po kontaktu s dalším jezdcem. Dani, Marco a Aleix ti všichni spadli v levotočivé zatáčce sedm a jako příčinu uvedli nerovnosti na dráze.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

21. srpna | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
21. srpna | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
21. srpna | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
21. srpna | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
Abraham prodloužil smlouvu s týmem Aspar

Abraham prodloužil smlouvu s týmem A…

Karel Abraham bude i v příštím roce pokračovat u týmu Aspar. Jeho týmovým kolegou zůstává Alvaro Bautista.

21.  8.  2017 |
MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 9 N/A