Asymetrická pneumatika byla pro Lagunu dobrá volba

V tomto roce Bridgestone přivezl do Laguny asymetrickou zadní pneumatiku a udělal dobře, protože jsme nebyli svědky nebezpečných pádů jako loni, ale naopak nového rekordu času na kolo i celkového času závodu.

Potom, co v jedenáctém kole havaroval Dani Pedrosa, převzal vedení v závodu americké Grand Prix Jorge Lorenzo a sebe i svou Yamahu bezpečně dovezl na prvním místě do cíle. Letos Španělovo šesté vítězství a celkem bezpečné vedení v šampionátu, kde má nyní před Pedrosou náskok v podobě dvaasedmdesáti bodů.

Všichni jezdci královské kubatury pro závod zvolili měkčí specifikaci zadní hladké pneumatiky a jediný Mika Kallio, Álvaro Bautista a Alex De Angelis si vybrali měkkou směs u přední pneumatiky.

Na pár otázek týkajících se uplynulého víkendu v Kalifornii, odpověděl šéf vývojového oddělení závodních pneumatik Bridgestone, Tohru Ubukata.

Co nám můžete říct k výkonu asymetrických zadních pneumatik?
Tohru Ubukata: „Myslím, že v rámci lepšího výkonu, který asymetrická zadní pneumatika v Laguně nabídla, mluví časy samy za sebe. Casey a Jorge jeli rychlejší časy než byl rekord kola. Casey byl o půl sekundy rychlejší než nejlepší čas loňského závodu a celkový čas závodu byl o šest sekund rychlejší než v předchozím ročníku. To signalizuje nejen lepší úroveň výkonu, ale rovněž životnosti a také konzistence, takže jsem velmi spokojený.“

„Všichni jezdci preferovali měkčí volbu zadní hladké pneumatiky, jenž za podmínek, které jsme o víkendu v Laguně zažili fungovala lépe než tvrdší volba, což nabídlo kombinaci lepší přilnavosti a životnosti. Další nový rekord času na kol je pro nás velký úspěch a je již šestým po prvních devíti závodech roku 2010.“

Proč nebyly asymetrické zadní pneumatiky použity už v minulém roce?
Tohru Ubukata: „Laguna Seca má sice víc levých než pravých zatáček, ale není to typicky asymetrický okruh. Myslím tím, že teplotní rozdíl a opotřebení mezi oběma polovinami pneumatiky není tak podstatný. Když je na jedné straně pneumatiky teplota vyšší než na druhé, pak nasazujeme asymetrické pneumatiky, aby tento rozdíl vyrovnaly a to za použití kombinace měkčí a tvrdší směsi. V Laguně je tento rozdíl minimální a  v takovém případě se kloníme k výběru klasické, symetrické pneumatiky. Nicméně v minulém roce jezdci vyjádřili přání jet v Laguně Seca na asymetrické pneumatice, takže jsme ji letos přivezli, abychom jezdcům nabídli větší jistotu.“

Jaký byl během závodu výkon u přední pneumatiky?
Tohru Ubukata: „Většina jezdců použila tvrdší směs přední pneumatiky, ale Mika Kallio skončil devátý na měkké směsi, takže z toho vyplývá, že obě specifikace fungovaly správně. Během závodu hodně jezdců pociťovalo pohyb u přední části na brzdách a při nájezdu do zatáček, ale tvrdší volba nabízela větší stabilitu než měkčí, což byl nakonec důvod, proč byla rychlejší volbou a z časů na kolo můžeme vidět, že jejich výkon byl stále dobrý. Během závodu byly nějaké pády, ale Héctor odstoupil kvůli poruše hnacího řetězů a Álvaro po kontaktu s dalším jezdcem. Dani, Marco a Aleix ti všichni spadli v levotočivé zatáčce sedm a jako příčinu uvedli nerovnosti na dráze.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

9:00 | Xavier Simeon a Eric Granado pojedou příští rok MotoE u týmu Avintia.
7:06 | On the 8th day God created @calcrutchlow 😅 #JapaneseGP 🇯🇵 odkaz
6:39 | Ayumu Sasaki byl po své nehodě v kvalifikaci převezen do zdravotního střediska. odkaz
6:18 | Kornfeilův pád v japonské kvalifikaci: odkaz
2:45 | Niccolo Antonelli musel po svém pádu ve třetím tréninku do zdravotního střediska. odkaz

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00