Austin není pro Karla Haniku neznámou tratí

Dějištěm druhého závodu letošního seriálu Grand Prix v kubatuře Moto3 je texaský okruh v Austinu, kde se pojede Red Bull Grand Prix of The Americas.
Austin není pro Karla Haniku neznámou tratí

Na této zbrusu nové trati – vloni se zde jel premiérový závod – se představí náš jezdec Karel Hanika nejen při své druhé Grand Prix vůbec, ale podruhé pojede i na této trati, kde vloni v rámci seriálu Red Bull Rookies Cup dokázal jednou vyhrát a jednou byl odmávnut šachovnicovým praporkem na místě druhém, což znamená, že tedy rozhodně necestuje 17-letý brněnský student Gymnasia Matyáše Lercha do neznáma.

Úvodní letošní závod potvrdil, že okruh favoritů pro letošní sezónu je neobyčejně vyrovnaný. Top-6 se v Kataru vešlo do 6/10 sekundy a celá bodovaná patnáctka, tedy včetně Karla Haniky, dojela v rozmezí 11 sekund. Ostatně to stejné se dá očekávat i v Austinu, navíc dlouhá rovinka tomu jen nahrává. A zatímco loňská sezóna byla ve většině závodů soubojem 3 až 4 jezdců, tak letos i díky losovaným motorům se dá očekávat boj daleko větší skupiny jezdců jak o vítězství, tak také o pódiová umístění.

Karel Hanika se před Austinem sešel s novináři

Karel Hanika se před Austinem sešel s novináři

V loňském roce se jak katarský úvod, tak i americký premiérový závod, jely na pouhých 5 kol. V 11. kole totiž zavlály v Austinu 2013 červené vlajky a závod byl zastaven s následujícím pořadím: Vedl Alex Rins, druhý jel Maverick Viňales a třetí Luis Salom – přičemž důvodem přerušení byl pád Nizozemce Jaspera Iwemy. Restartovaný závod na už zmiňovaných 5 kol skončil ve stejném pořadí, když vyhrál Alex Rins, na druhém místě byl odmávnut Maverick Viňales, který v poslední zatáčce využil chyby Luise Saloma, jenž chtěl zaútočil na první místo, ale byl dlouhý, a prohrál tak i souboj o druhou pozici a z Texasu si odvážel body za místo třetí. Čech Jakub Kornfeil získal první loňské body za 10. místo.

V šampionátu MS-Moto3 vede po katarské premiéře Hanikův týmový kolega Australan Jack Miller s KTM, za ním následují Španělé Alex Marquez a zkušený Efren Vazquez – oba na Hondách, čtvrtý je Miguel Oliveira s Mahindrou a pátý vicemistr světa Alex Rins opět s Hondou. Náš Karel Hanika získal ve svém premiérovém závodě za 14. místo první 2 historické mistrovské body.

Na otázku, zda se dají využít loňské zkušenosti z tohoto okruhu – i když zde závodil s motocyklem konfigurace Red Bull – vyslovil před odletem Karel Hanika následující myšlenku: „Určitě je to pro mě velká výhoda, než když jsem přijel do Kataru a bylo všechno úplně nové. Nejen, že znám prostředí, ale vím, kam ta trať vede, kterým směrem je další zatáčka. V praxi to znamená, že se v prvním tréninku nemusím učit trať, ale mohu se věnovat motorce.“

Red Bull Grand Prix of The Americas

Okruh CircuitOf The Americas je dlouhý 5.513 m, široký 15 m a má celkem 11 levých a 9 pravých zatáček. Nejdelší rovinka má délku 1.200 m a okruh byl otevřen v roce 2012. Je hodně členitý a už vloni si jeho layout jezdci při světové premiéře velmi pochvalovali.

Na téma soupeřů, které zná z loňského roku a motocyklové techniky měl pak Kája následující názor: “ Nepřekvapil mě nikdo, někteří z Red Bullu mají sice zkušenosti z GP, jiní jsou na tom jako já. Zulfa (Khairuddin) je stejný, trochu více jsem čekal od Dannyho (Kent)…A co se týká techniky, tak asi nikdo nečekal od Hondy, že by byli schopni udělat takovou motorku. Husqvarna je totožná s KTM, a Mahindra zůstala stejná, ostatně jediný kdo na ní je schopen jezdit hodně rychle je Oliveira, uvidíme ale, jak to bude dál v průběhu sezóny“.

Taktika pro Austin je dle Haniky zcela jasná, tedy ta, kterou chtěl uplatnit už v Kataru, ale díky nepovedené kvalifikaci se mu ji nepodařilo převést do závodní praxe: „Musím oproti Losailu zlepšit kvalifikaci, ale ty mně vždy vycházely, takže jedna nepovedená mě nemůže rozhodit. Moje taktika do závodu je pak jasná, držet se první skupinky co nejdéle a tak třeba umístění v Top-10 by bylo určitě super“..

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00