Australan Stoner přepisoval rekordy a startuje první

Jezdci tovární Hondy startují z prvních dvou řad startovního roštu IMS. Australan Casey Stoner kvalifikaci na dvanáctý podnik sezony vyhrál, Dani Pedrosa skončil čtvrtý a Andrea Dovizioso pátý.
Australan Stoner přepisoval rekordy a startuje první

Pro Casey Stonera je to letos sedmá pole position, ale zároveň úplně první z Indianapolisu. Australan časem 1´38,850 sekundy překonal místní rekord okruhu a získal na druhého Bena Spiese půl sekundy. „Za pole position tady v Indianapolisu jsem hodně rád. Tým během víkendu odvedl kus dobré práce za velmi náročných podmínek.“

„Od prvního tréninku jsme toho moc nezměnili, jen pár drobných zlepšení a snažili se u přední pneumatiky docílit, aby dobře fungovat při malé přilnavosti,“ pokračoval Stoner. „Pro celou délku závodu to nevypadá vůbec špatně, zajeli jsme víc než celou délku na přední a zadní měkké pneumatice a získali tím velmi dobrou stabilitu.“

Dani Pedrosa startuje čtvrtý, což pro Španěla není zase tak špatné postavení, protože loni závod v Indianapolisu vyhrál po startu z páté pozice. „Zaznamenali jsme určité problémy s přední pneumatikou, necítil jsem potřebnou jistotu a tím se nám nedařilo vytěžit maximum,“ řekl Pedrosa.

„Nebyl jsem nějak extra rychlý a přišel o první řasu, nicméně to mi starosti nedělá. Rád bych byl blíž Caseymu s Benem, protože oba byli velmi rychlí a zároveň konzistentní, takže v ranním zahřívacím tréninku budeme muset zapracovat, aby nám to umožnilo bojovat o pozice na stupních vítězů. Nebude to jednoduchý závod. Je velké horko a pro pneumatiky to představuje skutečnou výzvu,“ dodal Španěl.

Andrea Dovizioso měl problémy s pneumatikami a jejich nadměrným opotřebením, ale nějaké změny vyzkoušejí v ranním warm-upu a v samotném závodu chce Ital jednoznačně bojovat o umístění na stupních vítězů. „Start z druhé řady není špatný,“ uvedl Dovizioso. „Důležitý bude start a konzistentní jízda, aby pneumatiky dokázaly čelit všem osmadvaceti kolům závodu.“

„Zadní přilnavost je ve srovnání s přední mnohem silnější, což způsobuje nadměrné zahřátí přední gumy. To je stále hlavní problém, takže potřebujeme dál pracovat s nastavením pro závod. Během kvalifikace dosáhla teplota povrchu jednapadesáti stupňů, což jsou pro pneumatiky skutečně náročné podmínky,“ řekl závěrem Andrea Dovizioso.

24. září | Někteří jezdci kategorií Moto3 a Moto2 dnes testovali v Aragonii. Test však dost komplikoval silný vítr.
23. září | Lorenzo si myslí, že za jeho pád může Márquez.
23. září | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
23. září | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
23. září | A ještě jedna penalizace: odkaz

Harmonogram

GP Thajska, Buriram
Pátek 5. října
Moto3 1. trénink   04:00–04:40
MotoGP 1. trénink   04:55–05:40
Moto2 1. trénink   05:55–06:40
Moto3 2. trénink   08:10–08:50
MotoGP 2. trénink   09:05–09:50
Moto2 2. trénink   10:05–10:50
Sobota 6. října
Moto3 3. trénink   04:00–04:40
MotoGP 3. trénink   04:55–05:40
Moto2 3. trénink   05:55–06:40
Moto3 kvalifikace   07:35–08:15
MotoGP 4. trénink   08:30–09:00
MotoGP 1. kvalifikace   09:10–09:25
MotoGP 2. kvalifikace   09:35–09:50
Moto2 kvalifikace   10:05–10:50
Neděle 7. října    
Moto3 warm up   03:40–04:00
MotoGP warm up   04:10–04:30
Moto2 warm up   04:40–05:00
Moto3 závod   06:00
Moto2 závod   07:20
MotoGP závod   09:00