Až test v Kataru řádně prověří výkon GSV-R

Suzuki je pro letošní ročník mistrovství světa zatím velkou neznámou. Álvaro Bautista sice v dosavadních testech dosahoval dobrých výkonů, ale první skutečnou prověrkou bude až test v Kataru.
Až test v Kataru řádně prověří výkon GSV-R

Motocyklový prototyp Suzuki mívá (míval) velké problémy s přilnavostí při nižších teplotách. Díky tomu jezdci nedokázali využít jeho skutečný potenciál a to byl problém, který se během zimy snažil japonský výrobce vyřešit.

Úkolem číslo jedna bylo tedy zajistit, aby letošní model GSV-R dosahoval stabilnějších výkonů v mnohem širším rozsahu povětrnostních podmínek. Test v Malajsii prokázal, že po výkonové stránce  na tom není špatně, ale teprve v Kataru se uvidí, zda to samé dokáže za nižších teplot, které na poušti nedaleko Dauhá v noci panují.

Současná GSV-R má jiný podvozek, geometrii, rozložení hmotnosti a Álvara Bautistu s jednoletou zkušeností v MotoGP. Španěl už loni předvedl, že umí zajet dobrý závod, když v například v Katalánsku a Malajsii obsadil pátou příčku. Samozřejmě oba okruhy mají obvykle rozpálený povrch dráhy jako plotnu vařiče.

Pro letošní ročník mají u Suzuki v plánu bojovat stabilně o umístění kolem šestého místa, alespoň tak to naznačil šéf týmu Rizla Suzuki Paul Denning, když v rozhovoru pro Motorcycle News uvedl: „Naší snahou je být konkurenceschopní, jak jen to půjde. Pokud můžeme mít motocykl, který Álvarovi umožní předvést skutečný potenciál, což je cílem, tak tím může jen navýšit své sebevědomí.“

Když Denning hovořil ohledně jejich plánů v rámci možných výsledků je realistou, protože současná výkonnostní úroveň je v MotoGP neuvěřitelně vyrovnaná. „Je snadné říct, že je třeba bojovat v první šestce, ale když vezmeme v úvahu čtyři tovární Hondy, dvě Yamahy a dvě Ducati, to už jste devátí. Chceme se o to pokusit, bojovat a získat pozice, co možná neblíže stupňům vítězů. Myslím, že máme jezdce, který na to má.“

14:51 | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Rakouska, Spielberg
Pátek 10. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 11. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 12. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00