Barberá: Ducati se hodně změnila, rozdíl brzy uvidíme

Třetí sezonu v prestižní MotoGP zahájí Španěl Héctor Barberá s týmem Pramac Racing a poměrně velkými ambicemi bojovat s nejlepšími jezdci litrové MotoGP o pozice do šestého místa.
Barberá: Ducati se hodně změnila, rozdíl brzy uvidíme

Test v Sepangu dopadl pro španělského závodníka velmi dobře, protože z Malajsie odjížděl v pozici nejrychlejšího jezdce satelitní stáje, jenž na Rossiho tovární Ducati ztratil jen desetinu. V rozhovoru s motogp.com Španěl prozradil svůj pohled na letošní sezonu, kde by chtěl zaznamenat větší úspěch než v posledních dvou letech.

Héctore, test v Sepangu byl pro Vás jistě velmi pozitivní, když jste s Pramac Racingem zaznamenali ještě lepší výsledek než při vašem prvním setkání loni v listopadu?
Héctor Barberá: „Ano, test dopadl opravdu dobře. Ne jako ve Valencii, kde jsem musel dělat hodně přestávek, protože moje rameno ještě nebylo po zranění stoprocentní. V Sepangu jsem se cítil velmi dobře už od prvního kola, po fyzické stránce jsem byl v pořádku a šťastný, protože motorka se rovněž zlepšila. Všechno je teď lepší.“

Co jste si říkal druhý den, když jste skončil před Valentinem Rossim na tovární Ducati?
Héctor Barberá: „Ano je pravdou, že moje Ducati byla nejrychlejší, ale i když vývoj tohoto motocyklu ještě není u konce, dá se předpokládat, že budou mít (tovární stáj) o trošku lepší materiál.  S novým týmem jsme si padli do noty a také kvůli tomu bylo mnohem snazší nastavit rychlá kola a co víc, dokázat je zajet konzistentně.“

Jaký rozdíl vidíte mezi motocyklem Pramac Racingu z konce loňského roku a tím, který jste začátkem února testoval v Malajsii?
Héctor Barberá: „Motorka prošla řadou změn. Zejména co se týče nastavení a konfigurace, to se velmi liší od toho, co jsme zkoušeli loni v listopadu. Je to stejná motorka, jaká byla ve Valencii, ale kompletně změnili základní nastavení a to teď funguje lépe. Nyní je o něco více poslušnější a elektronika také lepší. Litrová motorka vyžaduje o něco větší sílu v pažích a také je náročnější pro vaše záda. My jsme teď udělali to, že díky nastavení jsou tyto nároky mnohem méně citelnější a s elektronikou lépe zvladatelné.“

Kdy dostanete finální verzi motocyklu a bude tam rozdíl ve srovnání s jeho tovární verzí?
Héctor Barberá: „Model 2012 bych chtěl co nejdřív. Slyšel jsem, že motorku dostaneme po úvodních dvou nebo třech závodech, ale možná už od Jerezu. To, co Ducati testovala v Malajsii ještě počítá s dalšími změnami a do té doby ji nemůžeme brát za finální verzi. Je jasné, že nová GP12 vypadá lépe a má určité změny, které nám můžou pomoci, takže bych ji rád vyzkoušel co nejdříve, protože to bude konečná verze stroje pro tuto sezonu. Otázkou je, kdy přesně ji dostaneme.“

Vaše motorka bude hodně jiná ve srovnání s tovární Ducati?
Héctor Barberá: „V podstatě budeme mít motorku na podobné bázi, jak tovární stroje. Tým není tovární, ale motorka je, takže bychom měli začít s velmi podobným strojem.“

Klepněte pro větší obrázek

V Sepangu jsme mohli vidět, že je nyní Ducati mnohem blíž Hondám a Yamahám. Myslíte si, že si stejnou úroveň udrží po celou sezonu?
Héctor Barberá: „U Ducati odvedli ohromný kus práce. Většinou trvá minimálně rok, co oni stihli ve dvou měsících. Udělali fantastickou práci, ale na druhou stranu, dva měsíce není moc a myslím, že tento motocykl bude základ k dalšímu vývoji. Ještě tam zůstávají nějaké drobnosti a do doby než budou vyřešeny, to nemůžeme brát za konečnou verzi motocyklu. Musíme si počkat a přizpůsobit se situaci, jak jen to půjde. Našim cílem pro další testy je pracovat na maximum, jít do toho na víc jak sto procent a snažit se být nejlepší Ducati a to i navzdory faktu, že nemáme tu nejlepší motorku.“

Na co se v druhém testu v Malajsii zaměříte?
Héctor Barberá: „Myslím, že nám tam k vyzkoušení přivezou nějaké nové díly. Nepracujeme na podvozku, protože jak už jsem řekl, zatím to není finální motorka, ale můžeme pracovat na elektronice a jejím dalším vývoji. V závěru prvního testu jsem byl sedm desetin za Lorenzem, druhým nejrychlejším jezdcem, takže zase nejsme tak daleko předním pozicím, jak jsme byli předtím. Myslím, že třetí nebo čtvrté místo není nereálné. Myslím, že by to bylo skvělé dokázat na této motorce.“

Letos má startovní rošt MotoGP jednadvacet jezdců, bude těžší se prosadit do první desítky? S jakými ambicemi vstupujete do třetí sezony v královské kubatuře?
Héctor Barberá: „Lépe než v první desítce, myslím, že můžu být v první šestce. Letos mám myslím větší šance. Udělali jsme velké změny, budeme mít novou motorku a také Ducati je mnohem blíž předním příčkám, takže to mi rozhodně pomůže. Myslím, že všechny změny, které v této kategorii nastaly mi umožní zaměřit se na stupně vítězů. Samozřejmě víme, jak je to komplikované, protože je tam spousta opravdu dobrých motorek a stejně tak jezdců a týmů, ale nemyslím, že je příliš ambiciózní, abych si tam přál být. Myslím, že na to mám, stejně tak tým a motorka … . Pokud bych si to nemyslel, nezávodil bych. Jsem ambiciózní a chci proto udělat maximum.“

Takže Héctor Barberá bude v roce 2012 bojovat o přední příčky …
Héctor Barberá: „Doufejme, že ano. Doufejme, že to bude ten bod zlomu. Jsem teď lépe připravený fyzicky i mentálně. Posledních pár let nebylo snadných, ale ani motorka nebyla ohromná, i když u Aspara pro mě vždy dělali maximum. V tomto roce se Ducati hodně změnila a myslím, že tento rozdíl brzy uvidíme.“

17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.
13. srpna | Dle aktuálních informací si při pádu v první zatáčce Quartararo zlomil pravou vřetenní kost a Xavier Simeon má zlomenou pažní kost.
13. srpna | Start závodu Moto2 a velký pád: odkaz
13. srpna | Oliveirův velký pád: odkaz
13. srpna | Celkem 23 z 32 jezdců Moto3 dostalo penalizaci za nezodpovědnou jízdu. Tentokrát se ovšem nejedná o posun na roštu, ale o 500 eur.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 8 N/A
MotoGP: Rakouskou pole position vybojoval Márquez

MotoGP: Rakouskou pole position vybo…

V Rakousku se z prvního místa do závodu vydá Marc Marquez. Společnost mu v první řadě budou dělat jezdci Ducati - Andrea Dovizioso a Jorge Lorenzo.

12.  8.  2017 | | 3 N/A
MotoGP: V neděli dopoledne kraloval Dovizioso

MotoGP: V neděli dopoledne kraloval …

Andrea Dovizioso je nejrychlejším mužem nedělního warm upu. V první trojici skončili i Marc Márquez a Maverick Viňales.

13.  8.  2017 |
Moto3: Mir opět vítězí a opět navyšuje vedení v šampionátu

Moto3: Mir opět vítězí a opět navyšu…

Joan Mir vybojoval své letošní sedmé vítězství a navyšuje vedení v šampionátu. Na podium se dostali i Philipp Oettl a zraněný Jorge Martin.

13.  8.  2017 |
Moto2: V závodě plném pádů vítězí Morbidelli

Moto2: V závodě plném pádů vítězí Mo…

Závod Moto2 byl bohužel plný pádů. Velký pád přišel hned v úvodu. Na podium vystoupili Morbidelli, Márquez a Lüthi.

13.  8.  2017 |