Barcelona je pro Bridgestone velká výzva

Závod v Katalánsku je pro zadní pneumatiky Bridgestone jedním z nejnáročnějších v kalendáři šampionátu vůbec, protože vesměs pravotočivý charakter okruhu generuje vysoké teploty v jejich pravé části.
Barcelona je pro Bridgestone velká výzva

Zejména se jedná o zatáčku číslo tři a pak závěrečnou sérii tří pravotočivých zatáček, kde jezdci stráví poměrně dlouhou dobu v pravém náklonu a to vše při vysoké rychlosti. Právě z tohoto důvodu přiveze japonský výrobce do Katalánska asymetrickou zadní pneumatiku.

Výjezd na kilometrovou cílovou rovinku je v závěrečné sekci kola rozhodující, jezdci od poloviny finální zatáčky akcelerují, aby o něco později dosáhli maximální rychlosti a to znamená velký tlak na pravou část pneumatiky. Naopak jen pět levotočivých zatáček je výrazně pomalejších a levá strana pneumatik není v jednom kole tolik zatěžována.

Na základě reakcí jezdců z předchozího ročníku, zvolil Bridgestone u zadní asymetrické pneumatiky měkčí variantu. To znamená, že pravá strana pneumatiky je buď ve směsi střední nebo tvrdé a levá část je tvořena měkkou směsí, aby dostatečně rychle reagovala na změnu teplot.

V případě předních pneumatik je pro Barcelonu připravena směs střední a tvrdá. Největší nároky jsou kladený na pravou část pneumatiky, ale zatížení její střední části je při brzdění nižší díky rychlému a plynulému charakteru okruhu. V případě deště Bridgestone poprvé v letošním roce nasadí tvrdou směs pneumatik do deště.

„Okruh v Katalánsku je vysokorychlostní tratí, která vytváří vyšší teploty na pravé straně pneumatik než na jejich levé části, protože má vesměs pravotočivý charakter,“ uvedl Hirohide Hamašima z Bridgestone Motorsport. „Zatáčka číslo tři a finální část kola generuje velmi vysoké teploty u zadní pneumatiky a díky tomu je Catalunya pro naše zadní pneumatiky jedním z nejnáročnějších okruhů v kalendáři.“

„Je tam osm pravotočivých zatáček, které jsou zpravidla dlouhé a rychlé a jen pět levotočivých, které jsou většinou mnohem pomalejší. U zadní pneumatiky tak dochází k poměrně vysoké nerovnováze mezi teplotami její pravé a levé strany, takže z tohoto důvodu jsme se rozhodli vybrat asymetrickou zadní pneumatiku, aby tyto požadavky stabilizovala.“

„To je jedna z klíčových rolí našich pneumatik. Musíme velmi pečlivě vybírat kombinace směsí našich asymetrických pneumatik, aby dokázaly stabilizovat nevyváženost jednotlivých okruhů a jezdci nabídly stejný cit v průběhu celého kola. Vyslyšeli jsme požadavky jezdců z předchozího závodu, že z hlediska přilnavosti a konzistence nebyla extra tvrdá směs nezbytná, důkladně analyzovali data a pro letošní ročních zvolili o stupeň měkčí volbu u zadní pneumatiky.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00