Barcelona je pro Bridgestone velká výzva

Závod v Katalánsku je pro zadní pneumatiky Bridgestone jedním z nejnáročnějších v kalendáři šampionátu vůbec, protože vesměs pravotočivý charakter okruhu generuje vysoké teploty v jejich pravé části.
Barcelona je pro Bridgestone velká výzva

Zejména se jedná o zatáčku číslo tři a pak závěrečnou sérii tří pravotočivých zatáček, kde jezdci stráví poměrně dlouhou dobu v pravém náklonu a to vše při vysoké rychlosti. Právě z tohoto důvodu přiveze japonský výrobce do Katalánska asymetrickou zadní pneumatiku.

Výjezd na kilometrovou cílovou rovinku je v závěrečné sekci kola rozhodující, jezdci od poloviny finální zatáčky akcelerují, aby o něco později dosáhli maximální rychlosti a to znamená velký tlak na pravou část pneumatiky. Naopak jen pět levotočivých zatáček je výrazně pomalejších a levá strana pneumatik není v jednom kole tolik zatěžována.

Na základě reakcí jezdců z předchozího ročníku, zvolil Bridgestone u zadní asymetrické pneumatiky měkčí variantu. To znamená, že pravá strana pneumatiky je buď ve směsi střední nebo tvrdé a levá část je tvořena měkkou směsí, aby dostatečně rychle reagovala na změnu teplot.

V případě předních pneumatik je pro Barcelonu připravena směs střední a tvrdá. Největší nároky jsou kladený na pravou část pneumatiky, ale zatížení její střední části je při brzdění nižší díky rychlému a plynulému charakteru okruhu. V případě deště Bridgestone poprvé v letošním roce nasadí tvrdou směs pneumatik do deště.

„Okruh v Katalánsku je vysokorychlostní tratí, která vytváří vyšší teploty na pravé straně pneumatik než na jejich levé části, protože má vesměs pravotočivý charakter,“ uvedl Hirohide Hamašima z Bridgestone Motorsport. „Zatáčka číslo tři a finální část kola generuje velmi vysoké teploty u zadní pneumatiky a díky tomu je Catalunya pro naše zadní pneumatiky jedním z nejnáročnějších okruhů v kalendáři.“

„Je tam osm pravotočivých zatáček, které jsou zpravidla dlouhé a rychlé a jen pět levotočivých, které jsou většinou mnohem pomalejší. U zadní pneumatiky tak dochází k poměrně vysoké nerovnováze mezi teplotami její pravé a levé strany, takže z tohoto důvodu jsme se rozhodli vybrat asymetrickou zadní pneumatiku, aby tyto požadavky stabilizovala.“

„To je jedna z klíčových rolí našich pneumatik. Musíme velmi pečlivě vybírat kombinace směsí našich asymetrických pneumatik, aby dokázaly stabilizovat nevyváženost jednotlivých okruhů a jezdci nabídly stejný cit v průběhu celého kola. Vyslyšeli jsme požadavky jezdců z předchozího závodu, že z hlediska přilnavosti a konzistence nebyla extra tvrdá směs nezbytná, důkladně analyzovali data a pro letošní ročních zvolili o stupeň měkčí volbu u zadní pneumatiky.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

13. srpna | Dle aktuálních informací si při pádu v první zatáčce Quartararo zlomil pravou vřetenní kost a Xavier Simeon má zlomenou pažní kost.
13. srpna | Start závodu Moto2 a velký pád: odkaz
13. srpna | Oliveirův velký pád: odkaz
13. srpna | Celkem 23 z 32 jezdců Moto3 dostalo penalizaci za nezodpovědnou jízdu. Tentokrát se ovšem nejedná o posun na roštu, ale o 500 eur.
13. srpna | Tým Aspar Moto3 pojede od roku 2018 s motocykly KTM.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 8 N/A
MotoGP: Rakouskou pole position vybojoval Márquez

MotoGP: Rakouskou pole position vybo…

V Rakousku se z prvního místa do závodu vydá Marc Marquez. Společnost mu v první řadě budou dělat jezdci Ducati - Andrea Dovizioso a Jorge Lorenzo.

12.  8.  2017 | | 3 N/A
MotoGP: Po dešti se jezdci na dráhu moc nehnali, nejrychlejší Dovi

MotoGP: Po dešti se jezdci na dráhu …

V závěru tréninku Moto3 začalo pršet, takže jezdci MotoGP měli v úvodu také mokrou dráhu a většina z nich moc nespěchala z boxů. Nejlepší časy nakonec zajeli Dovi, Viňales a Pedrosa.

11.  8.  2017 |
MotoGP: Sobotní dopoledne ovládl Marc Márquez

MotoGP: Sobotní dopoledne ovládl Mar…

V Rakousku je nyní sucho. Časy do první trojici v sobotu dopoledne zajeli Marc Márquez, Johann Zarco a Andrea Iannone.

12.  8.  2017 |
MotoGP: V neděli dopoledne kraloval Dovizioso

MotoGP: V neděli dopoledne kraloval …

Andrea Dovizioso je nejrychlejším mužem nedělního warm upu. V první trojici skončili i Marc Márquez a Maverick Viňales.

13.  8.  2017 |