Barcelona je pro Bridgestone velká výzva

Závod v Katalánsku je pro zadní pneumatiky Bridgestone jedním z nejnáročnějších v kalendáři šampionátu vůbec, protože vesměs pravotočivý charakter okruhu generuje vysoké teploty v jejich pravé části.
Barcelona je pro Bridgestone velká výzva

Zejména se jedná o zatáčku číslo tři a pak závěrečnou sérii tří pravotočivých zatáček, kde jezdci stráví poměrně dlouhou dobu v pravém náklonu a to vše při vysoké rychlosti. Právě z tohoto důvodu přiveze japonský výrobce do Katalánska asymetrickou zadní pneumatiku.

Výjezd na kilometrovou cílovou rovinku je v závěrečné sekci kola rozhodující, jezdci od poloviny finální zatáčky akcelerují, aby o něco později dosáhli maximální rychlosti a to znamená velký tlak na pravou část pneumatiky. Naopak jen pět levotočivých zatáček je výrazně pomalejších a levá strana pneumatik není v jednom kole tolik zatěžována.

Na základě reakcí jezdců z předchozího ročníku, zvolil Bridgestone u zadní asymetrické pneumatiky měkčí variantu. To znamená, že pravá strana pneumatiky je buď ve směsi střední nebo tvrdé a levá část je tvořena měkkou směsí, aby dostatečně rychle reagovala na změnu teplot.

V případě předních pneumatik je pro Barcelonu připravena směs střední a tvrdá. Největší nároky jsou kladený na pravou část pneumatiky, ale zatížení její střední části je při brzdění nižší díky rychlému a plynulému charakteru okruhu. V případě deště Bridgestone poprvé v letošním roce nasadí tvrdou směs pneumatik do deště.

„Okruh v Katalánsku je vysokorychlostní tratí, která vytváří vyšší teploty na pravé straně pneumatik než na jejich levé části, protože má vesměs pravotočivý charakter,“ uvedl Hirohide Hamašima z Bridgestone Motorsport. „Zatáčka číslo tři a finální část kola generuje velmi vysoké teploty u zadní pneumatiky a díky tomu je Catalunya pro naše zadní pneumatiky jedním z nejnáročnějších okruhů v kalendáři.“

„Je tam osm pravotočivých zatáček, které jsou zpravidla dlouhé a rychlé a jen pět levotočivých, které jsou většinou mnohem pomalejší. U zadní pneumatiky tak dochází k poměrně vysoké nerovnováze mezi teplotami její pravé a levé strany, takže z tohoto důvodu jsme se rozhodli vybrat asymetrickou zadní pneumatiku, aby tyto požadavky stabilizovala.“

„To je jedna z klíčových rolí našich pneumatik. Musíme velmi pečlivě vybírat kombinace směsí našich asymetrických pneumatik, aby dokázaly stabilizovat nevyváženost jednotlivých okruhů a jezdci nabídly stejný cit v průběhu celého kola. Vyslyšeli jsme požadavky jezdců z předchozího závodu, že z hlediska přilnavosti a konzistence nebyla extra tvrdá směs nezbytná, důkladně analyzovali data a pro letošní ročních zvolili o stupeň měkčí volbu u zadní pneumatiky.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře


21. října | Velkou cenu Teruelu bude muset vynechat Riccardo Rossi, protože měl pozitivní test na koronavirus.
18. října | Marc Márquez dnes napsal na Twitter: "Ahoj všem! Jsem bratr Alexe Márqueze." odkaz
18. října | Takto otec bratrů Márquezových prožíval Alexův boj o vítězství. Nakonec tedy Alex Márquez dojel těsně druhý za Rinsem. odkaz
18. října | Alex Márquez si dnes dojel pro druhé podium v řadě. odkaz
18. října | Joan Mir sice ještě nevyhrál ani jeden závod MotoGP, ale po dnešku je novým vedoucím mužem šampionátu. Je to poprvé od roku 2000, co se do čela šampionátu dostal jezdec Suzuki. odkaz