Bautista: Chtěl jsem tovární tým, proto jsem zvolil Suzuki

Španěl vysvětlil, proč se otočil zády k Ducati.
Alvaro Bautista podepsal během závodního víkendu v Brně smlouvu s týmem Rizla Suzuki, což rozladilo Italy z Ducati i jeho současného šéfa Jorgeho Martineze Aspara. Bautista ale uvedl, že chtěl mít k dispozici zázemí tovární stáje, proto odmítl vstup do MotoGP s Asparem.

"O mé budoucnosti dlouho kolovalo hodně zvěstí a nakonec tu byly dvě jasné možnosti: Aspar a Suzuki," vysvětloval Bautista. "Samozřejmě jsem si chtěl počkat, až budou jasné určité detaily projektu Aspar MotoGP, než učiním rozhodnutí, protože jsem s tímto týmem velmi spokojený v 250 ccm."

"Takže jsem mezi Doningtonem (kde Aspar oznámil vstup do MotoGP v roce 2010) a Brnem mohl zvážit všechna pro a proti. Bylo to opravdu těžké rozhodnutí, ale jít do Suzuki znamená, že budu u továrního týmu a to je to, co jsem ze sportovního hlediska chtěl. Takže jsem si zvolil je."

Hovořit o ambicích v prvním roce v královské kubatuře je podle Bautisty předčasné. Jednak se chce zatím soustředit na boje o letošní šampionát dvěstěpadesátek, ale také neví, jak rychle se mu podaří sžít s týmem.

"Přijdu z převážně španělského a italského týmu, takže to bude velká změna a motorka bude úplně jiná," řekl Bautista, který se od příští sezóny bude muset u Suzuki dorozumívat anglicky. "Pokud bude mým týmovým kolegou Capirossi, tak by to pro mě byl velký bonus, protože je to Ital, charakterově podobný mně, velmi příjemný člověk, velmi zkušený, od koho se můžu hodně naučit."

Bautista ovšem přiznal, že jeho rozhodnutí nenese jeho současný tým moc dobře. "No, myslím, že ho chápou, ale nesouhlasí s ním. Jorge (Martinez) mě chtěl jako jezdce MotoGP. Z profesionálního hlediska je škoda, že po čtyřech společných letech ve 125 ccm a 250 ccm nepůjdeme spolu do MotoGP. Ale já jsem udělal rozhodnutí, o kterém jsem přesvědčený, že je pro mě správné. Jorge je skvělý člověk. Tým je soustředěný a mé rozhodnutí respektuje," řekl.
5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00