Bautista: Chtěl jsem tovární tým, proto jsem zvolil Suzuki

Španěl vysvětlil, proč se otočil zády k Ducati.
Alvaro Bautista podepsal během závodního víkendu v Brně smlouvu s týmem Rizla Suzuki, což rozladilo Italy z Ducati i jeho současného šéfa Jorgeho Martineze Aspara. Bautista ale uvedl, že chtěl mít k dispozici zázemí tovární stáje, proto odmítl vstup do MotoGP s Asparem.

"O mé budoucnosti dlouho kolovalo hodně zvěstí a nakonec tu byly dvě jasné možnosti: Aspar a Suzuki," vysvětloval Bautista. "Samozřejmě jsem si chtěl počkat, až budou jasné určité detaily projektu Aspar MotoGP, než učiním rozhodnutí, protože jsem s tímto týmem velmi spokojený v 250 ccm."

"Takže jsem mezi Doningtonem (kde Aspar oznámil vstup do MotoGP v roce 2010) a Brnem mohl zvážit všechna pro a proti. Bylo to opravdu těžké rozhodnutí, ale jít do Suzuki znamená, že budu u továrního týmu a to je to, co jsem ze sportovního hlediska chtěl. Takže jsem si zvolil je."

Hovořit o ambicích v prvním roce v královské kubatuře je podle Bautisty předčasné. Jednak se chce zatím soustředit na boje o letošní šampionát dvěstěpadesátek, ale také neví, jak rychle se mu podaří sžít s týmem.

"Přijdu z převážně španělského a italského týmu, takže to bude velká změna a motorka bude úplně jiná," řekl Bautista, který se od příští sezóny bude muset u Suzuki dorozumívat anglicky. "Pokud bude mým týmovým kolegou Capirossi, tak by to pro mě byl velký bonus, protože je to Ital, charakterově podobný mně, velmi příjemný člověk, velmi zkušený, od koho se můžu hodně naučit."

Bautista ovšem přiznal, že jeho rozhodnutí nenese jeho současný tým moc dobře. "No, myslím, že ho chápou, ale nesouhlasí s ním. Jorge (Martinez) mě chtěl jako jezdce MotoGP. Z profesionálního hlediska je škoda, že po čtyřech společných letech ve 125 ccm a 250 ccm nepůjdeme spolu do MotoGP. Ale já jsem udělal rozhodnutí, o kterém jsem přesvědčený, že je pro mě správné. Jorge je skvělý člověk. Tým je soustředěný a mé rozhodnutí respektuje," řekl.
25. května | Esteve Rabat, který dnes slaví 29 let, byl včera propuštěn z nemocnice a pokusí se závodit už příští týden v Mugell… odkaz
22. května | Dnes je to rok od smrti Nickyho Haydena. odkaz
21. května | Slabší kubatury dnes testují v Le Mans.
20. května | Dovi upadl z vedení: odkaz
20. května | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz

Harmonogram

GP Itálie, Mugello
Pátek 1. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 2. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 3. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00