Bautista: Chtěl jsem tovární tým, proto jsem zvolil Suzuki

Španěl vysvětlil, proč se otočil zády k Ducati.
Alvaro Bautista podepsal během závodního víkendu v Brně smlouvu s týmem Rizla Suzuki, což rozladilo Italy z Ducati i jeho současného šéfa Jorgeho Martineze Aspara. Bautista ale uvedl, že chtěl mít k dispozici zázemí tovární stáje, proto odmítl vstup do MotoGP s Asparem.

"O mé budoucnosti dlouho kolovalo hodně zvěstí a nakonec tu byly dvě jasné možnosti: Aspar a Suzuki," vysvětloval Bautista. "Samozřejmě jsem si chtěl počkat, až budou jasné určité detaily projektu Aspar MotoGP, než učiním rozhodnutí, protože jsem s tímto týmem velmi spokojený v 250 ccm."

"Takže jsem mezi Doningtonem (kde Aspar oznámil vstup do MotoGP v roce 2010) a Brnem mohl zvážit všechna pro a proti. Bylo to opravdu těžké rozhodnutí, ale jít do Suzuki znamená, že budu u továrního týmu a to je to, co jsem ze sportovního hlediska chtěl. Takže jsem si zvolil je."

Hovořit o ambicích v prvním roce v královské kubatuře je podle Bautisty předčasné. Jednak se chce zatím soustředit na boje o letošní šampionát dvěstěpadesátek, ale také neví, jak rychle se mu podaří sžít s týmem.

"Přijdu z převážně španělského a italského týmu, takže to bude velká změna a motorka bude úplně jiná," řekl Bautista, který se od příští sezóny bude muset u Suzuki dorozumívat anglicky. "Pokud bude mým týmovým kolegou Capirossi, tak by to pro mě byl velký bonus, protože je to Ital, charakterově podobný mně, velmi příjemný člověk, velmi zkušený, od koho se můžu hodně naučit."

Bautista ovšem přiznal, že jeho rozhodnutí nenese jeho současný tým moc dobře. "No, myslím, že ho chápou, ale nesouhlasí s ním. Jorge (Martinez) mě chtěl jako jezdce MotoGP. Z profesionálního hlediska je škoda, že po čtyřech společných letech ve 125 ccm a 250 ccm nepůjdeme spolu do MotoGP. Ale já jsem udělal rozhodnutí, o kterém jsem přesvědčený, že je pro mě správné. Jorge je skvělý člověk. Tým je soustředěný a mé rozhodnutí respektuje," řekl.
13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 25. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 26. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30