Španěl ukončil premiérovou sezonu jezdce MotoGP třináctý a na rozdíl od čtvrtlitrové kubatury, kde bojoval stabilně o vítězství se teď musel spokojit s pozicemi v druhé polovině první desítky.
Bautista bude jediným jezdcem továrního týmu Suzuki, což je za situace v jaké se japonský výrobce nachází celkem těžké výchozí postavení. Jak víme, loni musela Suzuki jako jediný výrobce využít přídělu motorových jednotek navíc a je otázkou, zda se jim pro letošní sezonu podařilo ve vývoji motoru pokročit, když je to pro osmistovky poslední sezona.
Stoprocentní pozornost japonského výrobce se nyní zaměří na jediného Bautistu. Takže pokud bude požadovat takové nebo takové zlepšení, má za to, že ho dostane. To je také záměrem Suzuki se soustředit na jediného závodníka, ale s mnohem větší energií, což jak věří se jim vrátí.
„Vzpomínám si, že ve čtvrtlitrech jste byli v tréninku nebo kvalifikaci o sedm desetin pomalejší a v závodě jste pak klidně dokázali bojovat o vítězství. Když jste tady (v MotoGP) o sedm desetin pozadu, o vítězství v závodu rozhodně bojovat nebudete,“ řekl Bautista v rozhovoru pro Solo Moto a dodal: „Od okamžiku, kdy jsme sezonu zahájili, samozřejmě mimo zranění, se vše vyvíjelo lépe a lépe. Dřív nebo později pojedu s chlapy vpředu.“
Častou otázkou v průběhu uplynulé sezony bylo, zda by se ve světle okolností Bautista rozhodl jinak , když v roce 2009 řekl ne týmu Aspar a odešel k tovární Suzuki. „Ano, na to se mě ptali často. Myslím, že je Suzuki skvělý výrobce s potenciálem postavit konkurenceschopný motocykl. Potřebujete, aby vám někdo řekl, udělej to tak a tak. Je jasné, že to pro mě ze začátku nebylo jednoduché to tak udělat, protože jsem si musel zvykat na motorku a získat ten správný cit, takže bylo těžké se rozhodnout, co vlastně od předsezonních testů potřebujete. Ale ani na okamžik jsem nepomyslel na to, že jsem měl zůstat s Asparem a Ducati nebo měl raději jít k Tech 3 Yamaha.“
„Kde pozoruji, že ve srovnání s ostatními výrobci ztrácíme nejvíc, tak je to v zatáčkách,“ pokračoval Španěl, když měl říct, proč byla loni Suzuki slabší. „Vypadá to, že naše motorka má o trochu menší přilnavost. Moje motorka mi jde hodně do smyku, když přidám plyn. U ostatních motocyklů vidím, že drží stopu mnohem lépe. Je těžké říct, zda je to elektronikou, distribucí výkonu nebo podvozkem … .“
A ohledně plánů Álvara Bautista do budoucna, Španěl závěrem řekl: „Mám už nějaké zkušenosti a v příštím roce to pro mě bude o něco ´snadnější´, protože už nemusím na každém okruhu začínat od nuly, jak jsem to dělal doteď. Je těžké teď říct, co bude v roce 2011, ale proč bychom nedokázali být s nejlepšími? To je můj cíl a budu bojovat, abych tam byl.“