Bautista: Suzuki má potenciál vyrobit konkurenceschopný stroj

Španěl ukončil premiérovou sezonu jezdce MotoGP třináctý a na rozdíl od čtvrtlitrové kubatury, kde bojoval stabilně o vítězství se teď musel spokojit s pozicemi v druhé polovině první desítky.
Bautista: Suzuki má potenciál vyrobit konkurenceschopný stroj

Bautista bude jediným jezdcem továrního týmu Suzuki, což je za situace v jaké se japonský výrobce nachází celkem těžké výchozí postavení. Jak víme, loni musela Suzuki jako jediný výrobce využít přídělu motorových jednotek navíc a je otázkou, zda se jim pro letošní sezonu podařilo ve vývoji motoru pokročit, když je to pro osmistovky poslední sezona.

Stoprocentní pozornost japonského výrobce se nyní zaměří na jediného Bautistu. Takže pokud bude požadovat takové nebo takové zlepšení, má za to, že ho dostane. To je také záměrem Suzuki se soustředit na jediného závodníka, ale s mnohem větší energií, což jak věří se jim vrátí.

„Vzpomínám si, že ve čtvrtlitrech jste byli v tréninku nebo kvalifikaci o sedm desetin pomalejší a v závodě jste pak klidně dokázali bojovat o vítězství. Když jste tady (v MotoGP) o sedm desetin pozadu, o vítězství v závodu rozhodně bojovat nebudete,“ řekl Bautista v rozhovoru pro Solo Moto a dodal: „Od okamžiku, kdy jsme sezonu zahájili, samozřejmě mimo zranění, se vše vyvíjelo lépe a lépe. Dřív nebo později pojedu s chlapy vpředu.“

Častou otázkou v průběhu uplynulé sezony bylo, zda by se ve světle okolností Bautista rozhodl jinak , když v roce 2009 řekl ne týmu Aspar a odešel k tovární Suzuki. „Ano, na to se mě ptali často. Myslím, že je Suzuki skvělý výrobce s potenciálem postavit konkurenceschopný motocykl. Potřebujete, aby vám někdo řekl, udělej to tak a tak. Je jasné, že to pro mě ze začátku nebylo jednoduché to tak udělat, protože jsem si musel zvykat na motorku a získat ten správný cit, takže bylo těžké se rozhodnout, co vlastně od předsezonních testů potřebujete. Ale ani na okamžik jsem nepomyslel na to, že jsem měl zůstat s Asparem a Ducati nebo měl raději jít k Tech 3 Yamaha.“

„Kde pozoruji, že ve srovnání s ostatními výrobci ztrácíme nejvíc, tak je to v zatáčkách,“ pokračoval Španěl, když měl říct, proč byla loni Suzuki slabší. „Vypadá to, že naše motorka má o trochu menší přilnavost. Moje motorka mi jde hodně do smyku, když přidám plyn. U ostatních motocyklů vidím, že drží stopu mnohem lépe. Je těžké říct, zda je to elektronikou, distribucí výkonu nebo podvozkem … .“

A ohledně plánů Álvara Bautista do budoucna, Španěl závěrem řekl: „Mám už nějaké zkušenosti a v příštím roce to pro mě bude o něco ´snadnější´, protože už nemusím na každém okruhu začínat od nuly, jak jsem to dělal doteď. Je těžké teď říct, co bude v roce 2011, ale proč bychom nedokázali být s nejlepšími? To je můj cíl a budu bojovat, abych tam byl.“

5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00