Bautista úspěšně snižuje ztrátu na nejlepší

Tým San Carlo Honda Gresini v Sepangu pokračoval v testování 1000ccm prototypu RC213V a pro Álvara Bautistu to byla další příležitost získat důležité zkušenosti v sedle nového stroje.
Bautista úspěšně snižuje ztrátu na nejlepší

V posledních dvou letech Španěl závodil s prototypem Suzuki, takže přechod na Hondu je podstatná změna nejen ve výrobci, ale také v kubatuře z 800ccm na 1000ccm. Adaptaci novým podmínkám musí do začátku sezony zvládnout, aby dokázal obstát ve vyrovnané konkurenci. Podle výsledků to vypadá, že si s tím Bautista dokáže poradit.

Poslední den sice v osmé zatáčce havaroval, ale k žádnému zranění nedošlo. Test v Malajsii ukončil osmým nejlepším časem a ztrátou na nejrychlejšího Stonera v podobě osmi desetin. Vzhledem k tomu, že má v sedle Hondy najeto poměrně málo kilometrů, můžeme očekávat, že s více zkušenostmi jeho výkonnostní úroveň půjde nahoru.

„S testem jsem spokojený, protože se nám nakonec podařilo získat alespoň jeden kompletní den potom, co jsme z předchozích dvou vyjeli jen jednou dopoledne,“ poznamenal Bautista. „Samozřejmě to byl náročný den, protože jsme všechno museli stihnout, takže jsme na trať vyrazili hned ráno a krátkou přestávku si udělali až v době, kdy bylo venku nejtepleji. Pokračovali jsme v adaptaci na litrový motocykl a i když jsem byl v závěru dost unavený, tak s pokrokem, kterého jsme tady dosáhli jsem spokojený.“

„Bohužel při jednom z výjezdů jsem v úvodním kole udělal chybu, protože pneumatiky ještě neměly správnou teplotu, takže jsem byl v jedné ze zatáček široký a měl tam malou nehodu. Naštěstí nedošlo ke zranění, takže jsme v testu mohli pokračovat na druhé motorce, kde jsme pracovali na nastavení odpružení. Každopádně jsem rád, protože se nám tu podařilo udělat velký krok vpřed a snížit ztrátu na přední jezdce,“ dodal Bautista.

Šéf týmu Fausto Gresini k testu v Malajsii řekl: „Pro nás to byl důležitý test, protože Álvaro potřeboval najet v sedle RC213V maximum kol, aby s motocyklem získal potřebnou jistotu a především se naučil různé metody, které fungují na Hondě, což je zase něco jiného ve srovnání s tím, na co byl zvyklý.“

„Na 1000ccm motocyklu ještě potřebuje strávit víc času, protože zatím neměl tolik příležitostí, jak někteří jiní jezdci. Celkově to byl dobrý test, protože se Álvaro od posledního testu zlepšil a ví, že je schopen zajet lepší časy,“ řekl Fausto Gresini.

16:20 | Nemocného Folgera v Malajsii nahradí Michael van der Mark.
15:42 | Dnes je to 6 let, co zahynul Marco Simoncelli.
22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00