Bautista úspěšně snižuje ztrátu na nejlepší

Tým San Carlo Honda Gresini v Sepangu pokračoval v testování 1000ccm prototypu RC213V a pro Álvara Bautistu to byla další příležitost získat důležité zkušenosti v sedle nového stroje.
Bautista úspěšně snižuje ztrátu na nejlepší

V posledních dvou letech Španěl závodil s prototypem Suzuki, takže přechod na Hondu je podstatná změna nejen ve výrobci, ale také v kubatuře z 800ccm na 1000ccm. Adaptaci novým podmínkám musí do začátku sezony zvládnout, aby dokázal obstát ve vyrovnané konkurenci. Podle výsledků to vypadá, že si s tím Bautista dokáže poradit.

Poslední den sice v osmé zatáčce havaroval, ale k žádnému zranění nedošlo. Test v Malajsii ukončil osmým nejlepším časem a ztrátou na nejrychlejšího Stonera v podobě osmi desetin. Vzhledem k tomu, že má v sedle Hondy najeto poměrně málo kilometrů, můžeme očekávat, že s více zkušenostmi jeho výkonnostní úroveň půjde nahoru.

„S testem jsem spokojený, protože se nám nakonec podařilo získat alespoň jeden kompletní den potom, co jsme z předchozích dvou vyjeli jen jednou dopoledne,“ poznamenal Bautista. „Samozřejmě to byl náročný den, protože jsme všechno museli stihnout, takže jsme na trať vyrazili hned ráno a krátkou přestávku si udělali až v době, kdy bylo venku nejtepleji. Pokračovali jsme v adaptaci na litrový motocykl a i když jsem byl v závěru dost unavený, tak s pokrokem, kterého jsme tady dosáhli jsem spokojený.“

„Bohužel při jednom z výjezdů jsem v úvodním kole udělal chybu, protože pneumatiky ještě neměly správnou teplotu, takže jsem byl v jedné ze zatáček široký a měl tam malou nehodu. Naštěstí nedošlo ke zranění, takže jsme v testu mohli pokračovat na druhé motorce, kde jsme pracovali na nastavení odpružení. Každopádně jsem rád, protože se nám tu podařilo udělat velký krok vpřed a snížit ztrátu na přední jezdce,“ dodal Bautista.

Šéf týmu Fausto Gresini k testu v Malajsii řekl: „Pro nás to byl důležitý test, protože Álvaro potřeboval najet v sedle RC213V maximum kol, aby s motocyklem získal potřebnou jistotu a především se naučil různé metody, které fungují na Hondě, což je zase něco jiného ve srovnání s tím, na co byl zvyklý.“

„Na 1000ccm motocyklu ještě potřebuje strávit víc času, protože zatím neměl tolik příležitostí, jak někteří jiní jezdci. Celkově to byl dobrý test, protože se Álvaro od posledního testu zlepšil a ví, že je schopen zajet lepší časy,“ řekl Fausto Gresini.

23. dubna | Alex Marquez dnes slaví 22 let.
22. dubna | Márquez a jeho další americké vítězství: odkaz
22. dubna | Márquez slaví další americkou výhru: odkaz
22. dubna | Několik jezdců Moto3 upadlo hned krátce po startu: odkaz
22. dubna | Marquez o incidentu s Vinalesem: odkaz

Harmonogram

GP Španělska, Jerez
Pátek 4. května
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 5. května
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 6. května    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00