Přípravu dokončili také jezdci tovární Yamahy Ben Spies a Jorge Lorenzo. Oba měli ze začátku problémy s pískem na trati, ale nakonec se Američanovi podařilo zajet čas, který ho posunul na třetí příčku.
Spies postupně zrychloval a v polovině závěrečného testu figuroval na druhém místě. Spolu s šéfmechanikem Tomem Houseworthem pracovali na nastavení geometrie M1. V závěru tréninkového bloku se jim podařilo získat lepší přilnavost a Američan pondělní test dokončil se ztrátou šesti desetin na nejrychlejšího jezdce dne Casey Stonera.
„Byl to úspěšný test a jsem s ním spokojený,“ uvedl po jeho skončení Ben Spies. „Vyzkoušeli jsme několik různých věcí a o něco zlepšili motocykl. Teď máme dva dny k tomu, abychom si prostudovali data a připravili se na čtyřdenní závodní víkend.“
„Po příjezdu ze Sepangu jsem si věřil a doufám, že se nám před závodem podaří motocykl ještě vylepšit. Loni jsme viděl, že M1 dobře funguje na každé dráze, což je silná stránka Yamahy a myslím, že to samé bude platit i v tomto roce,“ řekl závěrem Ben Spies.
Silný vítr komplikoval situaci druhému jezdci YZR-M1 Jorge Lorenzovi. Španěl potřeboval zrychlit, ale nedařilo se mu za takových podmínek najít to správné nastavení. Test ukončil simulací závodu, která měla za cíl vyhodnotit spotřebu paliva a na své konto si připsal sedmý čas dne 1´56,707 sekundy.
„Dnes to pro mě nebyl nejlepší den,“ komentoval pondělní test Jorge Lorenzo. „Nebylo to z toho důvodu, že bych jezdil špatně, to uznám pokaždé, když je to tak, ale v průběhu testu jsme válčili s problémy při nastavení motocyklu a bohužel jsme neučinili žádný krok vedoucí ke zlepšení.“
„Silně foukal vítr, ale to bylo pro všechny stejné,“ pokračoval Španěl. „Také jsme vyzkoušeli jiné zadní rameno, ale zlepšení se nedostavilo. Budeme teď v následujících dnech pracovat na tom, abychom byli připraveni se zlepšit v dalších jízdách počínaje čtvrtkem.“