Ben Spies Sachsenring dodnes neznal, ale zajel si pro čtvrtý čas

První den příprav na Velkou cenu Německa vyšel Benu Spiesovi na jedničku, protože se umístil mezi pěti nejrychlejšími jezdci královské kubatury a opět demonstroval svůj talent v učení nových okruhů.

Čas 1´23,189 sekundy byl čtvrtý nejrychlejší a na Daniho Pedrosu to znamenalo ztrátu 0,668 sekundy. Pro Američana je východoněmecká dráha opět neznámým okruhem, ale jak je vidět dokázal se s ním velmi rychle vypořádat.

„Jsem rád, že jsem po prvním tréninku tak vysoko a myslím, že jsem tuto dráhu rozluštil pěkně rychle,“ řekl na úvod Ben Spies. „Je dobré zahájit víkend v první pětce a to nám dává základ, na kterém můžeme stavět. Tento okruh je tak těsný, klikatý a je tam hodně levotočivých zatáček, ale líbí se mi, protože je tam poměrně hodně převýšení, což je zábavné. Cítím, jako bych byl na plochodrážním motocyklu a vidím, že Nicky je na tom taky dobře.“

„Pokud už zítra nebude příznivé počasí, tak jsem skutečně rád za to, že se mi dneska podařilo získat správný kontakt s okruhem a také nastavit několik rychlých časů na kolo,“ pokračoval Američan. „Vyjel jsem na tvrdé pneumatice, kterou si nemyslím, že bych nasadil do závodu, jen tak se naučit okruh a když jsem ji vyměnil za měkčí, dokázal jsem jezdit ještě o něco rychleji.“

„Je tam několik míst, kde bych se mohl ještě zlepšit, jako levotočivá zatáčka před rychlou pravou v sekci z kopce dolů, ale jinak to byl slušný začátek,“ řekl Ben Spies, který je už nyní rozhodnutý, že v neděli bude závodit na měkké směsi pneumatiky.

Colin Edwards v pátek totálně přestavěl nastavení a bude se snažit změnit styl jízdy, který je nutný k úspěšnému zvládnutí německého okruhu v Sachsenringu. Po přenesení váhy na zadní část jeho M1 se mu jezdilo mnohem lépe, ale na lepší než třináctý čas to dnes nebylo.

„Charakter tohoto okruhu je takový, že časy jsou tu vždy velmi těsné a i když neztrácím na nejrychlejšího ani sekundu, tak jsem třináctý. Jsem jen kolem třech desetin za Benem a on je o devět míst vpředu,“ uvedl Colin Edwards. „Kompletně jsme tu změnili nastavení motocyklu a to znamená, že jsme dali na zadní část větší hmotnost než jsem kdy udělal. Po většinu tréninku jsem jezdil na měkčí směsi a až v jeho závěru jsem obul tvrdší, abychom získali nějaké informace. Svůj nejrychlejší čas jsem zajel na tvrdší směsi, ale řekl bych, že závodit budu na měkčí.

Doporučujeme

Články odjinud