Bernhard Gobmeier: Ducati má dva kroky na návrat na špičku

Bernhard Gobmeier, generální ředitel Ducati Corse, prosazuje vývojovou politiku GP13 po malých krocích.
Bernhard Gobmeier: Ducati má dva kroky na návrat na špičku

Co se ukázalo při testu v Jerezu, se potvrdilo i při GP v Kataru. Po prvním testu v Sepangu zaostávali jezdci Ducati za nejrychlejšími jezdci o více jak dvě sekundy. Při posledních testech se vzdálenost zkrátila a začal se projevovat vývoj na letošním stroji.

Pane Gobmeiere, po prvním zlepšení v Jerezu, přišlo v Kataru potvrzení vzestupu výkonnosti a řtvrté místo na startovním roštu.

V Jerezu byla ztráta trochu zkreslená, protože tamní okruh je kratší než třeba Sepang. V Kataru jsme pak mohli vidět, že je Dovizioso schopen se držet jezdců jako jsou Bradl, Bautista. Našli jsme několik možností, ale ne každému vyhovuje vše. Ben Spies se taky zlepšuje a to i přes problémy s ramenem, které mu operovali. Andrea Iannone je celkem přizpůsobí všemu, takže i u něj se to pomalu zlepšuje. Nicky Hayden má částečně stálé problémy. Musím znovu zopakovat, že dáváme přednost raději deseti maličkostem, které nás posunují po desetinkách dopředu, než spoléhat na zázrak v podobě jedné úpravy, která by nám dala třeba sekundu. Takové zázraky neexistují.

V Jerezu byla testována nová aerodynamika, potvrdil se posun i v Kataru?

Ano, nová aerodynamika, kterou máme otestovanou v tunelu, má určité vlastnosti. Její největší přínos je především v maximální rychlosti.

Došlo u motocyklu Desmosedici ke změně v pořadí zapalování?

Ne, toto zůstalo stejné. Co se změnilo, je elektronika, která teď lépe funguje při práci s plynem. Dovimu tato změna asi nejvíce prospěla.

To znamená, že používáte stále stejný motor?

Je to V4 – Screamer a jsou tam rozdíly oproti řadovému motoru Screamer.

Laik tomu asi dostatečně neporozumí, můžete nám to více vysvětlit?

Řadový čtyřválec zapaluje každých 180 stupňů. Díky uspořádání V4, zapaluje v úhlech 270, 90, 270 a 90 stupňů. Tomu se říká big bang (velký třesk). Termín Screamer je v tomto případě vlastně špatný. V závislosti na klikové hřídeli, můžete použít jiné pořadí zapalování.

Ducati pracuje na jiném zapalování? Big bang způsobuje opravdu menší opotřebení pneumatik?

Ducati zkoušela mnoho řešení. Současné řešení se zdá být na konci. Ale ještě než se pustíme do nového řešení, nejdříve vyzkoušíme změny, které jsou jednodušší. Když se rozhodnete pro nové řešení zapalování, musíte vyrobit novou klikovou hřídel, vyřešit odlišný výfukový systém, mohou nastat problémy s vibracemi. Je toho mnoho a je to velké riziko. Nejprve uděláme to jednoduší, a co může mít stejný efekt.

Projde i motor GP13 nějakými stupni vývoje?

Ano, proto jsme také zatím nechali zaplombovat jen dva motory ze šesti, pro každého jezdce.

Kolik času potřebuje Ducati pro sběr dat, aby zvolila směr vývoje?

Shromáždili jsme spoustu dat i díky dalším testům, kdy na motocyklu jezdil Michelle Pirro. Pokud mám něco fungovat, tak to musí fungovat u všech jezdců a na všech tratích. Nemá cenu dělat podvozek, který bude fungovat v Jerezu, ale bude mít problémy v Sepangu. Víme, jakým směrem se ubíráme, ale ještě vše není optimální. Pracujeme na všech oblastech. Práce na podvozku a na motoru trvají trochu déle, ale pracujeme i na dynamice a elektronice.

zdroj: speedweek.de

10:37 | Alex Márquez bude pokračovat s týmem EG 0,0 Marc VDS v kategorii Moto2 i příští rok. odkaz
25. června | Závodem MotoGP dnešní program v Assenu nekončí. Ve 14:30 nás ještě čeká závod Moto2.
25. června | Mezi čtyřmi prvními jezdci v průběžném pořadí třídy MotoGP je jen 11 bodů rozdíl.
25. června | Rossi má nejdelší vítěznou kariéru napříč kategoriemi - vítězí už 20 let a 313 dní. odkaz
25. června | Už ve 13:00 startuje závod MotoGP.

Harmonogram

GP Německa, Sachsenring
Pátek 30. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 1. července
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto 3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 2. července    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00

Nejčtenější články

MotoGP: Po více než ročním čekání se výhry dočkal Rossi, Abraham sedmý

MotoGP: Po více než ročním čekání se…

Valentino Rossi si v nizozemském závodě, který byl ovlivněn počasím, vyjel další výhru kariéry. Na tuto výhru čekal více než rok. Naposledy zvítězil loni v Katalánsku. Na podium dnes Rossiho doprovodili Petrucci a Márquez.

25.  6.  2017 | | 8 N/A
MotoGP: První pole position si v královské kubatuře vyjel Zarco

MotoGP: První pole position si v krá…

Johann Zarco se dnes v Assenu dočkal své první pole position v královské kubatuře. Spolu s ním vyjedou z první řady i Marc Márquez a Danilo Petrucci.

24.  6.  2017 |
MotoGP: Odpolední nizozemský trénink ovládl Viňales

MotoGP: Odpolední nizozemský trénink…

V pátečním odpoledním tréninku se do čela posunul Maverick Viňales. Dále se umístili Jonas Folger a Marc Márquez.

23.  6.  2017 |
Moto2: Přerušenou kvalifikaci ovládl Morbidelli, Baldassarri měl těžký pád

Moto2: Přerušenou kvalifikaci ovládl…

Kvalifikace Moto2 byla přerušena kvůli Baldassarriho těžkému pádu. Jezdec míří do nemocnice na podrobnější vyšetření. Start z první řady si zajistili Franco Morbidelli, Takaaki Nakagami a Thomas Lüthi.

24.  6.  2017 |
MotoGP: Přerušený trénink ovládl Petrucci

MotoGP: Přerušený trénink ovládl Pet…

V úvodu prvního tréninku unikl olej z Doviho stroje. Trénink musel být přerušen. Po vyčištění dráhy se pokračovalo. Nejrychlejší byl Petrucci, z jehož stroje se v závěru také zakouřilo. Druhé místo obsadil Johann Zarco a třetí je Cal Crutchlow.

23.  6.  2017 |