Bitva o titul, hlavní téma víkendového závodu nejnižší kubatury

Skvělou podívanou můžeme očekávat v nejnižší kubatuře světového šampionátu v souboji mezi triem španělských závodníků Marcem Márquezem, Nicolasem Terolem a Polem Espargarem.
Bitva o titul, hlavní téma víkendového závodu nejnižší kubatury

Zatímco v ostatních kubaturách šampionátu je o vítězi letošního ročníku již rozhodnuto, to samé ale neplatí v případě nejnižší kubatury do 125ccm, kde o titul v posledních dvou kolech mistrovství svede bitvu trojice španělských závodníků.

Vedoucí jezdec průběžného hodnocení Marc Márquez má velkou šanci si v sedmnácti letech zajet pro svůj první triumf v šampionátu, kde závodí od roku 2008. Začínal v sedle motocyklu KTM, premiérový ročník dokončil na třináctém místě, v roce 2009 byl osmý a po přechodu na značku motocyklu Derbi je nyní velmi blízko možnosti letošní titul vyhrát. Letos už vyhrál devět závodů, dvakrát skončil třetí, ani jednou druhý a do závodů startoval v celkem jedenácti případech z pole position. Nebodoval pouze ve dvou závodech a v obou případech ne vlastní vinou. V Jerezu havaroval poté, co mu upadl výfuk a v Aragonsku do něho v úvodním kole narazil jeden z jeho soupeřů. Bilance věru mistrovská, takže titul si jezdec Red Bull Ajo Motorsport zcela určitě zaslouží.

Proti bude Nicolas Terol, španělský zástupce týmu Bancaja Aspar a třetí muž loňského šampionátu třídy do 125ccm. V letošním roce byl několikrát ve vedení průběžného hodnocení, ale je to neustále o souboji se svým krajanem na Derbi. Terol nebodoval v Katalánsku, pro zranění pak chyběl v Německu a do šampionátu se vrátil až po letní přestávce v Brně, kde suverénně vyhrál a to samé zopakoval také v Indianapolisu. V každém dalším závodu pokaždé bodoval pozicemi na stupních vítězů, do této chvíle jich má na kontě dvanáct, ale jen jednou startoval z pole position. Na Márqueze teď ztrácí dvanáct bodů, což znamená, že v Portugalsku bude muset bojovat o zlato, protože jen díky maximálnímu zisku bodů se dokáže svému rivalovi přiblížit. Márquez letos nechybuje, takže to nebude mít jednoduché, ale určitě není bez šance.

Stejně je na tom poslední z možných kandidátů o letošní titul Pol Espargaró z Tuenti Racing. Třetí Španěl v pořadí ztrácí na vedoucí příčku sedmnáct bodů, ve hře je rovných padesát, takže bude záležet jen na tom, jak si s náročným závěrem sezony devatenáctiletý Espargaró poradí. Letos ani jednou nestartoval z pole position, vyhrál tři závody v Jerezu, Le Mans a Aragonsku. Celkem má na kontě jedenáct umístění na stupních vítězů a z mise po Pacifiku si přivezl padesát tři bodů, což je o jediný bod víc než Nicolas Terol. Pro Espargara je samozřejmě cílem vyhrát titul, ale pokud se mu to nepodaří je automaticky na řadě bitva o druhou příčku. Rozdíl mezi ním a Nicolasem Terolem v této chvíli představuje pět bodů, což skutečně není moc. Espargaro je také posledním jezdcem, který překonal hranici dvou set bodů a je víc než jisté, že závod v portugalském Estorilu bude velmi zajímavý.

Prvním jezdcem v pořadí, který není španělské národnosti je čtvrtý Bradley Smith, britský zástupce Bancaja Aspar. Smith do této chvíle získal sto osmdesát dva bodů a před pátým Esteve Rabatem má celkem bezpečný náskok. Jezdec Aprilie bodoval ve všech Grand Prix až na Indinapolis, kde po startu z třetího místa závod nedokončil. V posledních patnácti závodech startoval dvakrát z pole position, získal jedno druhé a tři třetí místa. Smith je talentovaný závodník, ale španělské trio mu letos nedalo sebemenší šanci.

Klepněte pro větší obrázek

Českým zástupcem v nejnižší kubatuře je Jakub Kornfeil, jenž pomalu dokončuje svůj premiérový ročník mezi světovou elitou. Rodák z Rohatce u Hodonína sice v mistrovství závodil už loni, když s motocyklem Loncin absolvoval pět závěrečných kol šampionátu, ale letošní sezona je jeho první kompletní a rovněž první v pozici jezdce týmu Racing Germany. Kornfeil dosud bodoval v sedmi případech, přičemž to nejlepší umístění v podobě pátého místa, zajel v domácí Velké ceně v Brně. Celkem dvaadvacet bodů mu stačí na průběžnou osmnáctou příčku, ale v závěru šampionátu musí zabojovat, protože devatenáctý Aleix Masbou ztrácí jen dva body a také proto, aby se pokusil letošní ročník ukončit třeba někde blízko první patnáctky.

Nedělní program Velké ceny Portugalska je v opačném pořadí. První startuje kubatura Moto2, druhá je MotoGP a tentokrát až poslední odstartují jezdci nejnižší kubatury do 125ccm. Vzhledem k tomu, že právě v případě třídy do 125ccm se stále bojuje o titul můžeme konstatovat – To nejlepší nakonec.

15. září | Závod MotoGP v Aragonu u týmu Avintia Racing pojede Jordi Torres. Rabat se vrátí nejdříve v Thajsku.
10. září | Marinelli Snipers Team oficiálně potvrdil rozvázání smlouvy s Romanem Fenatim. Jedná se o reakci na včerejší incide… odkaz
10. září | Tři Italové se včera radovali: odkaz
9. září | Romano Fenati, který byl dnes vyloučen z GP San Marina za to, že během závodu zatahal za Manziho brzdu, byl dodateč… odkaz
9. září | Stefano Manzi obdržel penalizaci v podobě odsunu o 6 míst na roštu v příštím závodě. Jedná se o trest za to, že jez… odkaz

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 21. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 22. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 23. září    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00