Body pro Suzuki získal jen Capirossi, Bautista cílem neprojel

U Suzuki se slavilo, protože Loris Capirossi startoval ve svém třístém závodu GP, ale po skončení Velké ceny už nebyla atmosféra nejlepší, protože Ital cílem projel devátý a Bautista v poslední zatáčce havaroval.

Loris Capirossi se na startovní rošt postavil s pozlacenou přilbou a startovním číslem ´300´, které pro tuto slavnostní příležitost nahradilo jeho obvyklou pětašedesátku. Do závodu neodstartoval špatně, ale ze začátku trošku bojoval a dostal se na osmé místo. O to pak bojoval s Colinem Edwarsem a nakonec dojel devátý.

„Výsledkem jsem trošku zklamaný, protože jsme si mysleli, že tady určitě zajedeme lépe,“ uvedl Loris Capirossi. „Po celý víkend jsme tvrdě pracovali, ale dneska jsme válčili s podmínkami na trati, protože ty byly s vyšší vlhkostí naprosto jiné než včera.“

„Zápasil jsem hlavně v třetím úseku a nebyl tam moc rychlý, ale v ostatních sektorech jsem byl docela silný. Neměl jsem nejlepší rytmus a v závěru jsem si snažil ubránit pozici. Nepotřebujeme ale takové výsledky, potřebujeme být mnohem blíž předním příčkám. Není to jednoduché, ale potřebujeme pracovat tímto směrem.“

„Je mi líto Álvara, protože má za sebou těžký víkend, ale budeme i nadále pracovat společně na tom, aby se vše změnilo k lepšímu,“ uvedl po závodu v Kataru devátý Loris Capirossi.

Nováček v královské kubatuře Álvaro Bautista premiérový závod v barvách Rizla Suzuki nedokončil. V úvodu závodu se dostal do kontaktu s jezdcem Asparova týmu a najednou jel poslední. Bautista to nevzdal a postupně zkracoval vzdálenost, která ho dělila na jezdce před ním. Nakonec havaroval v poslední zatáčce, když bojoval o jedenáctou pozici s Marcem Simoncellim.

„To byla katastrofa! Vážně, špatně jsem odstartoval, Barberá mě v druhém kole vytlačil ven a já přišel o všechno,“ řekl Álvaro Bautista. „Další část závodu jsem pak využil jako trénink, protože jsem neměl nikoho s kým bych mohl bojovat.“

„Asi v polovině závodu jsem se dostal do lepšího tempa a to nebylo tak špatné. Předjel jsem dva jezdce, ale v poslední zatáčce havaroval. Mám pocit, že ani nemůžu tvrdit, že jsem odjel svůj první závod MotoGP, protože jsem ho vlastně ani nedokončil.“

„Pozitivní je to, že jsem během jízdy získal dobrý rytmus a do dalších závodů to můžeme jen zlepšit. Musíme na tom tvrdě pracovat,“ řekl odhodlaně Álvaro Bautista, který v závěru možná až zbytečně riskoval a neodvezl si tak z Kataru ani jeden bod.

16. července | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00