Bradley Smith poslal svůj Mistral 610 za plot

Britský motocyklový závodník a posila francouzského týmu Tech 3 v kubatuře Moto2 absolvoval začátkem týdne poslední test ve Španělsku, když strávil jeden den na okruhu v Aragonsku a druhý v Barceloně.
Bradley Smith poslal svůj Mistral 610 za plot

Dvacetiletý Smith po skončení letošní sezony ukončil éru jezdce nejnižší kubatury a stal se spolu s Mike Di Megliem členem Poncharalovy skupiny Tech 3, jenž jako jedni z mála, jedou na podvozku vlastní konstrukce Mistral 610.

Protože po letech strávených mezi jezdci 125ccm kubatury Brit nemá velké zkušenosti s čtyřdobými motocykly, využil poslední příležitosti a začátkem týdne testoval a získával zkušenosti ve Španělsku. Je prosinec a to už není nejlepší období pro jízdu na motocyklu ani ve slunečném Španělsku. V Aragonsku byly dokonce teploty kolem pěti stupňů a to už se potřebná přilnavost hledá jen velmi těžce.

Z Aragonie se tým Tech3 přesunul do Barcelony, kde testovali poslední listopadový den, nicméně ani tam počasí nebylo zrovna ideální. Byla zima, pršelo ale Smith se rozhodl vyzkoušet svůj stroj Moto2 v kompletně mokrých podmínkách. V jedné z posledních zatáček ale nezvládl řízení a havaroval. Motocykl se několikrát přetočil ve štěrku únikové zóny až skončil za plotem ochranné bariéry na obslužné komunikaci, která vede podél dráhy.

Klepněte pro větší obrázek

Smith se dokázal zvednout a odejít po svých, vše se obešlo bez zranění, ale jeho motocykl byl kompletně zničený. Britský závodník svou misi ve Španělsku komentoval slovy: „V Aragonsku byla teplota dráhy tak maximálně pět stupňů a já dokázal zajet jen tři, čtyři kola za sebou, protože mi mrzly ruce. Musel jsem uzavřít všechnu ventilaci na přilbě, taková tam byla zima.“

„V Barceloně byla mokrá dráha, já jel teprve své druhé kolo, cestou havaroval a odepsal motocykl,“ pokračoval Bradley Smith. „Pravděpodobně to bylo minimem zkušeností s brzděním na stroji Moto2, ale rovněž k tomu přispělo chladné počasí a déšť. Vstal jsem ale nikde neviděl svůj motocykl, ten skončil až za plotem na obslužné komunikaci.“

Bradley Smith se pak na dráhu vrátil zpátky a vyzkoušel nový model pro sezonu 2011, který byl dle jeho slov o poznání lepší než ten předchozí. Každopádně další čas strávený v sedle šestistovky  představoval pro mladíka velké plus. „Bylo fajn vyzkoušet mnohem silnější motocykl s větší zadní pneumatikou, protože jste mohli jet víc smykem. Pokud by jste to udělali na 125ccm motorce, skončíte na zadku. Jezdit s motocyklem byla i za takových podmínek velká zkušenost a to i při pomalé rychlosti.“

9:00 | Xavier Simeon a Eric Granado pojedou příští rok MotoE u týmu Avintia.
7:06 | On the 8th day God created @calcrutchlow 😅 #JapaneseGP 🇯🇵 odkaz
6:39 | Ayumu Sasaki byl po své nehodě v kvalifikaci převezen do zdravotního střediska. odkaz
6:18 | Kornfeilův pád v japonské kvalifikaci: odkaz
2:45 | Niccolo Antonelli musel po svém pádu ve třetím tréninku do zdravotního střediska. odkaz

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00