Bradley Smith poslal svůj Mistral 610 za plot

Britský motocyklový závodník a posila francouzského týmu Tech 3 v kubatuře Moto2 absolvoval začátkem týdne poslední test ve Španělsku, když strávil jeden den na okruhu v Aragonsku a druhý v Barceloně.
Bradley Smith poslal svůj Mistral 610 za plot

Dvacetiletý Smith po skončení letošní sezony ukončil éru jezdce nejnižší kubatury a stal se spolu s Mike Di Megliem členem Poncharalovy skupiny Tech 3, jenž jako jedni z mála, jedou na podvozku vlastní konstrukce Mistral 610.

Protože po letech strávených mezi jezdci 125ccm kubatury Brit nemá velké zkušenosti s čtyřdobými motocykly, využil poslední příležitosti a začátkem týdne testoval a získával zkušenosti ve Španělsku. Je prosinec a to už není nejlepší období pro jízdu na motocyklu ani ve slunečném Španělsku. V Aragonsku byly dokonce teploty kolem pěti stupňů a to už se potřebná přilnavost hledá jen velmi těžce.

Z Aragonie se tým Tech3 přesunul do Barcelony, kde testovali poslední listopadový den, nicméně ani tam počasí nebylo zrovna ideální. Byla zima, pršelo ale Smith se rozhodl vyzkoušet svůj stroj Moto2 v kompletně mokrých podmínkách. V jedné z posledních zatáček ale nezvládl řízení a havaroval. Motocykl se několikrát přetočil ve štěrku únikové zóny až skončil za plotem ochranné bariéry na obslužné komunikaci, která vede podél dráhy.

Klepněte pro větší obrázek

Smith se dokázal zvednout a odejít po svých, vše se obešlo bez zranění, ale jeho motocykl byl kompletně zničený. Britský závodník svou misi ve Španělsku komentoval slovy: „V Aragonsku byla teplota dráhy tak maximálně pět stupňů a já dokázal zajet jen tři, čtyři kola za sebou, protože mi mrzly ruce. Musel jsem uzavřít všechnu ventilaci na přilbě, taková tam byla zima.“

„V Barceloně byla mokrá dráha, já jel teprve své druhé kolo, cestou havaroval a odepsal motocykl,“ pokračoval Bradley Smith. „Pravděpodobně to bylo minimem zkušeností s brzděním na stroji Moto2, ale rovněž k tomu přispělo chladné počasí a déšť. Vstal jsem ale nikde neviděl svůj motocykl, ten skončil až za plotem na obslužné komunikaci.“

Bradley Smith se pak na dráhu vrátil zpátky a vyzkoušel nový model pro sezonu 2011, který byl dle jeho slov o poznání lepší než ten předchozí. Každopádně další čas strávený v sedle šestistovky  představoval pro mladíka velké plus. „Bylo fajn vyzkoušet mnohem silnější motocykl s větší zadní pneumatikou, protože jste mohli jet víc smykem. Pokud by jste to udělali na 125ccm motorce, skončíte na zadku. Jezdit s motocyklem byla i za takových podmínek velká zkušenost a to i při pomalé rychlosti.“

23. dubna | Alex Marquez dnes slaví 22 let.
22. dubna | Márquez a jeho další americké vítězství: odkaz
22. dubna | Márquez slaví další americkou výhru: odkaz
22. dubna | Několik jezdců Moto3 upadlo hned krátce po startu: odkaz
22. dubna | Marquez o incidentu s Vinalesem: odkaz

Harmonogram

GP Španělska, Jerez
Pátek 4. května
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 5. května
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 6. května    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00