Bridgestone je připraven na Grand Prix i dvoudenní test

Pro závod ve Valencii vybral dodavatel pneumatik Bridgestone znovu asymetrickou zadní pneumatiku, která musí zvládnout celkem čtrnáct zatáček, pět pravých a devět levých při stejné úrovni přilnavosti.
Bridgestone je připraven na Grand Prix i dvoudenní test

Finální závod sezony je na programu sedmého listopadu a protože se jede v Evropě lze předpokládat, že teploty budou po celý víkend nízké. Proto japonský výrobce vybral měkkou a střední směs pro přední pneumatiky a střední a tvrdou pro zadní asymetrické pneumatiky. Specifikace jsou stejné, jaké byly naposledy nasazeny v Portugalsku.

Okruh Ricarda Torma ve Valencii je technicky náročný vzhledem k nastavení stroje, které musí být natolik vyvážené, aby jízdou po okruhu tvořeném celkem čtrnácti zatáčkami, využil výkonu pneumatik co nejefektivněji, aniž by došlo k jejich nadměrnému opotřebení. Pneumatiky jsou stále v záběru a jízda smykem může snadno způsobit jejich přehřívání. Během třiceti kol závodu musí pneumatiky zvládnou nápor až čtyři sta dvaceti zatáček.

Bridgestone na okruhu ve Španělsku zůstává i po závodu Velké ceny Valencie, protože už v úterý se rozběhne kolotoč příprav na novou sezonu 2011, když jezdci a často jejich nové týmy absolvují první zkušenost na nových motocyklech ve dvoudenním testu.

„Valencie je kluzký a technicky komplikovaný okruh s pomalým, klikatým nesouměrným rozložením,“ řekl Tohru Ubukata, šéf vývoje závodních pneumatik Bridgestone. „Můžeme ho charakterizovat jako náročný okruh, protože výše počtu zatáček znamená, že pneumatiky jsou stále v záběru a mají jen minimální možnost odpočinku. Třebaže je okolní teplota většinou nízká, pokud nastavení motocyklu není optimální, snadno kvůli tomu dojde k nadměrnému zahřívání pneumatiky.“

„Použijeme pro předek měkkou a střední směs, ale přední pneumatika musí být velmi odolná, aby zvládla intenzivní brzdění do první zatáčky. S nízkou teplotou dráhy je v případě zadní pneumatiky také požadována měkčí směs, aby nabídla dobro úroveň přilnavosti, ale tvrdší směsi je třeba na její levé straně kvůli nesouměrnému rozložení dráhy a teplotě pneumatik vygenerované jízdou v poslední dlouhé levotočivé zatáčce.“

„Je tam pár utažených zatáček na pravou ruku, takže výkon v zahřátí je na pravé straně velmi důležitý a to je také důvodem, proč ve Valencii znovu použijeme naši extra měkkou směs v měkčí specifikaci asymetrických zadních pneumatik,“ řekl závěrem Tohru Ubukata z Bridgestone Motorsport.

15:17 | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00