Bridgestone je připraven na Grand Prix i dvoudenní test

Pro závod ve Valencii vybral dodavatel pneumatik Bridgestone znovu asymetrickou zadní pneumatiku, která musí zvládnout celkem čtrnáct zatáček, pět pravých a devět levých při stejné úrovni přilnavosti.
Bridgestone je připraven na Grand Prix i dvoudenní test

Finální závod sezony je na programu sedmého listopadu a protože se jede v Evropě lze předpokládat, že teploty budou po celý víkend nízké. Proto japonský výrobce vybral měkkou a střední směs pro přední pneumatiky a střední a tvrdou pro zadní asymetrické pneumatiky. Specifikace jsou stejné, jaké byly naposledy nasazeny v Portugalsku.

Okruh Ricarda Torma ve Valencii je technicky náročný vzhledem k nastavení stroje, které musí být natolik vyvážené, aby jízdou po okruhu tvořeném celkem čtrnácti zatáčkami, využil výkonu pneumatik co nejefektivněji, aniž by došlo k jejich nadměrnému opotřebení. Pneumatiky jsou stále v záběru a jízda smykem může snadno způsobit jejich přehřívání. Během třiceti kol závodu musí pneumatiky zvládnou nápor až čtyři sta dvaceti zatáček.

Bridgestone na okruhu ve Španělsku zůstává i po závodu Velké ceny Valencie, protože už v úterý se rozběhne kolotoč příprav na novou sezonu 2011, když jezdci a často jejich nové týmy absolvují první zkušenost na nových motocyklech ve dvoudenním testu.

„Valencie je kluzký a technicky komplikovaný okruh s pomalým, klikatým nesouměrným rozložením,“ řekl Tohru Ubukata, šéf vývoje závodních pneumatik Bridgestone. „Můžeme ho charakterizovat jako náročný okruh, protože výše počtu zatáček znamená, že pneumatiky jsou stále v záběru a mají jen minimální možnost odpočinku. Třebaže je okolní teplota většinou nízká, pokud nastavení motocyklu není optimální, snadno kvůli tomu dojde k nadměrnému zahřívání pneumatiky.“

„Použijeme pro předek měkkou a střední směs, ale přední pneumatika musí být velmi odolná, aby zvládla intenzivní brzdění do první zatáčky. S nízkou teplotou dráhy je v případě zadní pneumatiky také požadována měkčí směs, aby nabídla dobro úroveň přilnavosti, ale tvrdší směsi je třeba na její levé straně kvůli nesouměrnému rozložení dráhy a teplotě pneumatik vygenerované jízdou v poslední dlouhé levotočivé zatáčce.“

„Je tam pár utažených zatáček na pravou ruku, takže výkon v zahřátí je na pravé straně velmi důležitý a to je také důvodem, proč ve Valencii znovu použijeme naši extra měkkou směs v měkčí specifikaci asymetrických zadních pneumatik,“ řekl závěrem Tohru Ubukata z Bridgestone Motorsport.

16. července | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00