Bridgestone komentuje Le Mans

Déšť na okruhu Bugatti v Le Mans připravil minulou neděli vzrušující mokré závody. S Yamahou vyhrál Lorenzo, před Rossim na Ducati a Stonerem na Hondě.
Bridgestone komentuje Le Mans

V Le Mans se začínalo za sucha a postupně se v sobotu a v neděli počasí zhoršovalo, začalo být chladno a deštivo. Teploty se v neděli pohybovaly maximálně kolem 20°C. Jezdci upřednostňovali měkčí směsi pneumatik, vzhledem k jejich rychlejšímu zahřívání a počáteční přilnavosti.

Masao Azuma - hlavní inženýr Bridgestonu, oddělení rozvoje

Závodní podmínky byly nejen mokro, ale také velmi chladno. Jak to ovlivní výkon na mokrých pneumatikách?

"Podmínky pro nedělní závod byly docela náročné pro jezdce i přilnavost pneumatik na mokrém okruhu v Le Mans. K tomu se přidal faktor velmi chladné teploty a získat dobrou přilnavost bylo ještě těžší. Bridgestone očekával tyto možné podmínky, a proto jako hlavní mokré pneumatiky zvolili měkkou směs. Jezdcům dali možnost si vybrat i omezený počet alternativní tvrdé směsi mokré pneumatiky, pro případ, že by byla trať pouze vlhká, ale ne úplně mokrá.

"Celkově lze říci, že vystoupení našich mokrých pneumatik v Le Mans bylo velmi pozitivní a měkká směs mokré pneumatiky, která byla používána během závodu, dávala jezdcům zahřívací výkon a počáteční přilnavost potřebnou pro závod v drsných podmínkách. Navíc tyto vlastnosti poskytovaly po celý závod. "

Někteří jezdci vyzkoušeli tvrdou směs mokré pneumatiky během mokrého  Warm-Upu, ale nikdo si je nevybral pro závod. Byla tvrdá mokrá pneumatiky možnou alternativou pro závod?

"I když jsme měli déšť v neděli ráno, bylo to těžké pochopit. Nikdo nevěděl  jestli bude déšť pokračoval  nebo ustane před závodem. Proto jezdci využili příležitosti v ranních warm-upech pro posouzení úrovně přilnavosti tvrdé směsi na mokré dráze. Viděli jsme skutečně nějaká dobrá kola s tvrdou směsí mokré pneumatiky a získali cenná data o tom, jak se tyto pneumatiky chovají v takových podmínkách. Déšť neustal ani do startu závodu MotoGP a neočekávalo se, že by přestalo během závodu. Všichni jezdci zvolili měkkou směs mokré zadní pneumatiky a všichni krom jednoho závodníka zvolili i měkkou přední pneumatiku. "

Většina jezdců zajela svůj osobní nejlepší čas na kolo, na konci závodu. Můžete mi vysvětlit, proč se tak stalo?

"Pokud je na okruhu hodně vody je snížen grip na mokrých pneumatikách. Ke konci závodu už byla na trati vyjetá stopa a vody bylo méně,  což je důvod, proč se časy ke konci závodu začaly zlepšovat. Zvýšila se přilnavost, přičemž se trvanlivost měkké směsi mokré pneumatiky v těchto podmínkách moc nezhoršuje. Jezdci mohli využít této zvýšené přilnavosti a snížit své časy. "

Tisková zpráva Bridgestone.

16:20 | Nemocného Folgera v Malajsii nahradí Michael van der Mark.
15:42 | Dnes je to 6 let, co zahynul Marco Simoncelli.
22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00