Bridgestone letos nasadí pro úvodní Grand Prix tvrdší směsi

Dvoudenní test v Kataru byl pro jezdce MotoGP poslední příležitostí vyladit své závodní prototypy a pro Bridgestone pak vyzkoušet specifikace pneumatik pro úvodní podnik sezony.

Japonský výrobce pneumatik do Kataru přivezl střední a extra tvrdou směs přední hladké pneumatiky a střední plus tvrdou směs pro hladkou zadní pneumatiku.

Ve čtvrtek působil určité problémy písek na trati, ale přední extra tvrdá směs a tvrdá zadní, které byly tvrdší než směsi použité v závodu sezony 2009, v těchto podmínkách fungovaly dobře. Dokonce v době, kdy už byla dráha čistší, byly obě tyto specifikace jezdci nejvíc využívané zejména pro svou stálost.

Čas 1´55,353 sekundy, který na okruhu v Losail zajel Casey Stoner, byl dokonce o půl sekundy rychlejší než nejrychlejší kolo v závodu Velké ceny Kataru z roku 2009.

S výkony pneumatik byl spokojen Tohru Ubukata, který u Bridgestone pracuje ve vývojovém oddělení a k testu v Kataru uvedl: „V průběhu dvoudenního testu jsme tady měli dobré a stabilní podmínky, které nám a týmům umožnily získat data na všech dostupných specifikacích hladkých pneumatik, které tu přivezeme na katarskou Grand Prix.“

„Obě varianty předních a zadních hladkých pneumatik pracují správně, i když téměř všichni jezdci preferovali tu tvrdší možnost. Podmínky na dráze se druhý den mnohem zlepšily, ale dráha ještě nebyla perfektní.“

„Caseyho nejlepší čas byl o desetinu sekundy pomalejší než jeho kvalifikační kolo z předchozího roku a dokonce v závěru testu byla preferovaná tvrdší volba pneumatik pro jejich zvlášť velkou životnost, protože dráha byla stále pokryta pískem a byla kluzká.“

„Přesto hodně jezdců dokončilo dlouhé jízdy a navzdory zmiňovaným traťovým podmínkám, byla jejich životnost dobrá, takže jsem spokojen,“ řekl Tohru Ubukata, který závěrem hovořil o testu zcela nové přední pneumatiky, kterou pro Bridgestone v pátek vyzkoušel Valentino Rossi.

„V Kataru jsme znovu nabídli experimentální přední pneumatiku, která byla jiné specifikace než jsme naposledy vyzkoušeli v Sepangu. Tímto bych rád poděkoval Valentinu Rossimu a Fiat Yamaze za to, že v Kataru tuto pneumatiku vyzkoušeli a poskytli velmi cenná data, která nám umožní formovat směr našeho budoucího vývoje pneumatiky MotoGP, ale také našich produkčních pneumatik Battlax.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00