Bridgestone letos počítá s nižšími teplotami

Bridgestone letos počítá s nižšími teplotami

Pro druhý závod sezony přiveze Bridgestone do Jerezu, stejně jako loni, střední a tvrdou směs v případě předních pneumatik, měkkou a střední směs pro zadní pneumatiky.

V jižní části Španělska obvykle v době Grand Prix dosahují teploty hodnot přes čtyřicet stupňů, ale letos je termín Velké ceny o měsíc dříve než loni a proto se očekává o něco chladnější klima. Dani Pedrosa v minulém ročníku nastavil nový rekord okruhu, takže výkon pneumatik pro tento typ dráhy byl dobrý a proto nedojde ve výběru směsí k žádné změně.

Poměr pravých a levých zatáček okruhu v Jerezu je z pohledu výrobce pneumatik vyvážený a rovnoměrně zatěžuje obě strany pneumatik. Jedná se sice o osm pravých a jen pět levých zatáček, ale jejich charakter generuje na obou stranách pneumatiky stejnou teplotu, takže v tomto případě není nutné nasadit asymetrickou zadní pneumatiku.

Stejná střední směs přední a zadní pneumatiky, kterou jezdci používali v Kataru, bude připravena také pro španělský závodní víkend. Teplota dráhy v Losail byla kolem dvaadvaceti stupňů, ale v Jerezu očekávají teploty kolem čtyřiceti stupňů, což ukazuje na velmi široký pracovní rozsah jednotných pneumatik Bridgestone.

„Jerez je technický okruh s kombinací rychlých a pomalých zatáček,“ řekl Hirohide Hamašima, ředitel vývojového oddělení Bridgestone Motorsport. „Je to velmi dobrý testovací okruh kvůli rozdílnému charakteru zatáček. To znamená, že vyžaduje pneumatiky, které nabídnou dobrou ovladatelnost od pomalých až po vysoké rychlosti a to samé v zatáčkách na rovině až po ty se změnou v převýšení. Povrch je hladký, myšleno bez nerovností, což je dobré pro střední část pneumatiky, ale zrno asfaltu je hrubé.“

„Loni byl výkon pneumatik dobrý a Dani Pedrosa tehdy nastavil první z osmi traťových rekordů, kterých jsme dosáhli v minulém roce, takže jsme letos zvolili stejné pneumatiky,“ uvedl závěrem Hirohide Hamašima.

Doporučujeme

Články odjinud