Bridgestone mají v letošním roce mnohem širší pracovní rozsah

Tohru Ubukata krátce zhodnotil výkon pneumatik v Jerezu.
Bridgestone mají v letošním roce mnohem širší pracovní rozsah
Klepněte pro větší obrázekTohru Ubukata z Bridgestone Motorsport se ještě krátce vrátil k závodu Velké ceny Španělska, když odpověděl na několik otázek týkajících se výkonu letošních pneumatik. V premiérovém ročníku, kde platí v MotoGP pravidlo jednotných pneumatik, zvítězili ve třech posledních závodech tři různí jezdci, což jen dokazuje, jak je letos soutěž vyrovnaná.

Co bylo největším úkolem pro pneumatiky v Jerezu?
Tohru Ubukata: „Během oficiálního testu IRTA v Jerezu byla teplota dráhy kolem čtyřiatřiceti stupňů a o víkendu jsme nyní měli navíc patnáct stupňů k tomu, aby se s tím hladké pneumatiky Bridgestone vypořádaly. Zvýšená teplota je mnohem víc náročnější na pryž, protože je pneumatika vystavena většímu zahřívání. Čím více se pneumatika zahřívá, tím více dochází k opotřebení a to samozřejmě při vyšší teplotě je mnohem rychlejší, takže to může být pro pneumatiky velká výzva. Nicméně jsme bez problémů použili stejnou směs v obou testech a závodu, takže to je další příklad širšího pracovního rozsahu našich pneumatik v letošní sezoně.“

„Stejně jak teploty je také drsnější nový povrch, kterým byla v minulém roce dráha opatřena náročnější na opotřebení pneumatik. Čím drsnější je dráha tím nabízí větší přilnavost a to je další faktor, který vytváří navýšení tepla v pneumatice. Přesto jsme mohli vidět, že hladké Bridgestony měly velmi dobrou životnost a stabilitu po celou dobu závodu. Zejména se to projevilo, když za to jezdci pořádně vzali až koncem závodu v některých těsných bitvách. Jorge Lorenzo stahoval náskok na Casey Stonera nebo bitva mezi Marcem Melandrim, Lorisem Capirossim a Colinem Edwardsem. Když jezdci koncem závodu intenzivněji bojují o své pozice, vždy to zvýší požadavky na pneumatiky.“

Jak a kdy byly pro závodní víkend ve Španělsku vybrány směsi pneumatik?
TU: „Rozhodnutí o tom, že tady nasadíme do závodu měkkou a střední směs zadních a tvrdou a střední směs předních pneumatik Bridgestone, padlo před začátkem sezony. Koncem března jsme tady přijeli se stejnou směsí pneumatik k předsezonním testům a tento test potvrdil, že jsme pro závod učinili správné rozhodnutí. Správně jsme také předpokládali, že teploty budou o víkendu vyšší, když jsme pro závod přivezli tvrdou směs přední pneumatiky.“

Jaký byl rozdíl mezi směsí pneumatiky pro kvalifikaci od pneumatiky pro závod?
TU: „Většina jezdců zkoušela tvrdou směs přední a střední směs zadní pneumatiky v kvalifikaci, ale nejrychlejší kola jezdci zajeli s kombinací tvrdé přední a měkké zadní pneumatiky, díky přilnavosti navíc pro potřeby kvalifikace. Tak jak jsme předpokládali, jezdci pro závod použili tvrdou směs přední pneumatiky. Většina z nich použila střední směs zadní pneumatiky pro její stálost během všech sedmadvaceti kol závodu, zvlášť když byla neděle nejteplejším dnem závodního víkendu.“

„Nicky Hayden, Mika Kallio a Niccolo Canepa použili měkkou směs zadní pneumatiky, aby tak dosáhli lepšího výsledku vzhledem k nastavení a charakteristickým rysům jejich motocyklů. Nicky a Mika mají zdá se měkkou zadní pneumatiku v oblibě, protože ji předtím už také použili v Motegi. Tito tři jezdci neměli s měkkou zadní pneumatikou vůbec žádné problémy a to dokonce v tak náročných teplotních podmínkách, což je také důkazem dobré životnosti letošních pneumatik Bridgestone.“

„Ve všech třech posledních závodech jsme převážně použili střední směs zadní pneumatiky Bridgestone, i když každá dráha měla jiný charakter a byly tam rovněž různé teploty. V minulosti jsme nedokázali použít jednu pneumatiku v takovém spektru rozdílných podmínek, takže to dokazuje mnohem širší pracovní rozsah pneumatik Bridgestone 2009.“
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

21. srpna | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
21. srpna | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
21. srpna | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
21. srpna | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
Abraham prodloužil smlouvu s týmem Aspar

Abraham prodloužil smlouvu s týmem A…

Karel Abraham bude i v příštím roce pokračovat u týmu Aspar. Jeho týmovým kolegou zůstává Alvaro Bautista.

21.  8.  2017 | | 1 N/A
MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 9 N/A