Bridgestone mají v letošním roce mnohem širší pracovní rozsah

Tohru Ubukata krátce zhodnotil výkon pneumatik v Jerezu.
Klepněte pro větší obrázekTohru Ubukata z Bridgestone Motorsport se ještě krátce vrátil k závodu Velké ceny Španělska, když odpověděl na několik otázek týkajících se výkonu letošních pneumatik. V premiérovém ročníku, kde platí v MotoGP pravidlo jednotných pneumatik, zvítězili ve třech posledních závodech tři různí jezdci, což jen dokazuje, jak je letos soutěž vyrovnaná.

Co bylo největším úkolem pro pneumatiky v Jerezu?
Tohru Ubukata: „Během oficiálního testu IRTA v Jerezu byla teplota dráhy kolem čtyřiatřiceti stupňů a o víkendu jsme nyní měli navíc patnáct stupňů k tomu, aby se s tím hladké pneumatiky Bridgestone vypořádaly. Zvýšená teplota je mnohem víc náročnější na pryž, protože je pneumatika vystavena většímu zahřívání. Čím více se pneumatika zahřívá, tím více dochází k opotřebení a to samozřejmě při vyšší teplotě je mnohem rychlejší, takže to může být pro pneumatiky velká výzva. Nicméně jsme bez problémů použili stejnou směs v obou testech a závodu, takže to je další příklad širšího pracovního rozsahu našich pneumatik v letošní sezoně.“

„Stejně jak teploty je také drsnější nový povrch, kterým byla v minulém roce dráha opatřena náročnější na opotřebení pneumatik. Čím drsnější je dráha tím nabízí větší přilnavost a to je další faktor, který vytváří navýšení tepla v pneumatice. Přesto jsme mohli vidět, že hladké Bridgestony měly velmi dobrou životnost a stabilitu po celou dobu závodu. Zejména se to projevilo, když za to jezdci pořádně vzali až koncem závodu v některých těsných bitvách. Jorge Lorenzo stahoval náskok na Casey Stonera nebo bitva mezi Marcem Melandrim, Lorisem Capirossim a Colinem Edwardsem. Když jezdci koncem závodu intenzivněji bojují o své pozice, vždy to zvýší požadavky na pneumatiky.“

Jak a kdy byly pro závodní víkend ve Španělsku vybrány směsi pneumatik?
TU: „Rozhodnutí o tom, že tady nasadíme do závodu měkkou a střední směs zadních a tvrdou a střední směs předních pneumatik Bridgestone, padlo před začátkem sezony. Koncem března jsme tady přijeli se stejnou směsí pneumatik k předsezonním testům a tento test potvrdil, že jsme pro závod učinili správné rozhodnutí. Správně jsme také předpokládali, že teploty budou o víkendu vyšší, když jsme pro závod přivezli tvrdou směs přední pneumatiky.“

Jaký byl rozdíl mezi směsí pneumatiky pro kvalifikaci od pneumatiky pro závod?
TU: „Většina jezdců zkoušela tvrdou směs přední a střední směs zadní pneumatiky v kvalifikaci, ale nejrychlejší kola jezdci zajeli s kombinací tvrdé přední a měkké zadní pneumatiky, díky přilnavosti navíc pro potřeby kvalifikace. Tak jak jsme předpokládali, jezdci pro závod použili tvrdou směs přední pneumatiky. Většina z nich použila střední směs zadní pneumatiky pro její stálost během všech sedmadvaceti kol závodu, zvlášť když byla neděle nejteplejším dnem závodního víkendu.“

„Nicky Hayden, Mika Kallio a Niccolo Canepa použili měkkou směs zadní pneumatiky, aby tak dosáhli lepšího výsledku vzhledem k nastavení a charakteristickým rysům jejich motocyklů. Nicky a Mika mají zdá se měkkou zadní pneumatiku v oblibě, protože ji předtím už také použili v Motegi. Tito tři jezdci neměli s měkkou zadní pneumatikou vůbec žádné problémy a to dokonce v tak náročných teplotních podmínkách, což je také důkazem dobré životnosti letošních pneumatik Bridgestone.“

„Ve všech třech posledních závodech jsme převážně použili střední směs zadní pneumatiky Bridgestone, i když každá dráha měla jiný charakter a byly tam rovněž různé teploty. V minulosti jsme nedokázali použít jednu pneumatiku v takovém spektru rozdílných podmínek, takže to dokazuje mnohem širší pracovní rozsah pneumatik Bridgestone 2009.“
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00