Bridgestone nasadí letos poprvé asymetrickou zadní pneumatiku

Montmelo tvoří osm rychlých pravých a pět pomalých levých zatáček.
Katalánský okruh v Montmelo představuje celkem osm pravých zatáček, které jsou velmi dlouhé a rychlé. Na druhou stranu je tam mnohem pomalejších jen pět levých zatáček, takže zatížení na pneumatiky je v různých částech okruhu velmi rozdílné.

Pravá strana hladké pneumatiky Bridgestone je během jednoho kola používaná mnohem častěji a musí se tak vypořádat s vyššími teplotami, které průjezdem rychlých zatáček na jejím povrchu vznikají. Její levá strana je ale mnohem méně zatěžována a musí dodat potřebnou úroveň výkonu za nižšího rozsahu teplot. Proto Bridgestone letos poprvé nasadí v Katalánsku asymetrické rozložení směsi hladké zadní pneumatiky.

„Katalánsko je pro nás v tomto roce důležitým podnikem, protože tam představíme naši asymetrickou pneumatiku,“ uvedl Hiroshi Yamada z Bridgestone Motorsport. „Je to něco, co jsme stále plánovali od doby, kdy jsme byli loni jmenováni oficiálním dodavatelem pneumatik. Poslední dva závody byly velmi napínavé díky počasí, takže věřím, že uvidíme stejně dobrý závod v Katalánsku, ale tentokrát už bez deště!“

Vzhledem k povaze dráhy a očekávaným vysokým teplotám v tomto ročním období je pro zadní pneumatiku důležité použít tvrdší směs. Bridgestone přiveze do Barcelony tvrdou a extra tvrdou směs zadní pneumatiky, ale v obou případech s možností volby měkčí směsi na její levé straně.

Kombinací tvrdé nebo extra tvrdé směsi na pravé straně zadní pneumatiky, která zvyšuje její životnost a konzistenci za vyšších teplot spolu s měkčí směsi na levé straně pro pomalejší levotočivé zatáčky, tak u asymetrické zadní pneumatiky Bridgestone nabídne jezdcům konzistentní úroveň přilnavosti během celého kola.

Velká cena Katalánska bude také prvním podnikem sezony, kde si jezdci a jejich týmy zvolí kombinaci směsí předních a zadních pneumatik, které pak budou používat v další Velké ceně Nizozemí, což ještě více zvýrazní různé strategie týmů ve výběru závodních hladkých pneumatik.

„Okruh v Katalánsku je technická dráha s dlouhými pravými zatáčkami, které na této straně zvýší teplotu pneumatiky,“ řekl Tohru Ubukata z Bridgestone, který pracuje na vývoji závodních pneumatik. „S hladkým povrchem a tlakem na krajní část pneumatiky to vyžaduje nasazení tvrdé směsi a zvlášť pro zadní pneumatiku.“

„Poprvé v tomto roce přivezeme asymetrickou zadní pneumatiku s dvěmi směsmi k tomu, aby vyhovovala levotočivým a pravotočivým zatáčkám, což je základním předpokladem dobré úrovně výkonu na tomto okruhu,“ řekl závěrem Tohru Ubukata.
16. července | Johann Zarco dnes slaví 28 let.
15. července | Pol Espargaro, Alex Rins a Jack Miller upadli hned po startu: odkaz
15. července | Alonso Lopez musel po nehodě v závodě do zdravotního střediska. odkaz
15. července | Aleix Espargaro dnes nepojede z důvodu poranění hrudníku. odkaz
15. července | Do zdravotního střediska musel po své nehodě i Fabio Quartararo. odkaz

Harmonogram

GP České republiky, Brno
Pátek 3. srpna
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 4. srpna
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 5. srpna    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00