Japonský výrobce přiveze pro víkendovou Velkou cenu Německa tvrdou a extra tvrdou směs pro přední pneumatiky, zadní pneumatika bude asymetrická ve střední a tvrdé směsi.
Německý Sachsenring má levotočivý charakter dráhy, což klade vysoké nároky na levou stranu pneumatik, které potřebují odolnější směs, aby zvládly vysoké teploty a opotřebení. Naopak pravá strana pneumatik je méně využívaná a potřebuje složení z měkčí směsi.
Závodní dráha nedaleko Drážďan má své specifické rysy a pro pneumatiky je velmi náročná. Jedno kolo okruhu je jen o šedesát metrů delší než má Laguna Seca, což je nejkratší okruh v kalendáři mistrovství, počasí je tam zpravidla velmi proměnlivé a z ničeho nic se může citelně ochladit a u levé strany obutí dochází k vysokému opotřebení.
Zejména v případě přední pneumatiky, jejíž opotřebení bude v rychlých zatáčkách největší od zahajovacího závodu v Kataru, kde byla preferována extra tvrdá směs. Pro levou stranu pneumatik je Sachsenring vůbec tím největším testem v celém seriálu. Nabídka směsí zůstává stejná jak loni – tvrdá a extra tvrdá směs.
Zadní asymetrické pneumatiky jsou dostupné v provedení střední a tvrdé směsi, což je o stupeň měkčí volba než v minulém roce. Obě verze mají na pravé straně extra měkkou směs a jejich konstrukce byla vyvinuta pouze pro potřeby okruhu Sachsenring a Phillip Island. Má za úkol zvládnout vysoké teploty od šesté až po desátou zatáčku a zejména se jedná o poslední dvě zatáčky, kde dochází k nejvyššímu zahřátí.
„Sachsenring je výzvou pro vyvážení směsí pneumatik, protože okruh je náročný na jejich levou stranu, kde můžeme sledovat ty nejvyšší teploty v celé sezoně, ale naopak u pravé strany je to relativně mnohem snadnější,“ uvedl Hirohide Hamašima z Bridgestone Motorsport. „To znamená, že potřebujeme dobrou odolnost proti vysokým teplotám a opotřebení u tvrdých směsí na levé straně a na pravé straně měkkou směs pro rychlé zahřátí.“
„Ve skutečnosti máme pro Sachsenring a Phillip Island speciální konstrukci pneumatik, které se s nadměrnými teplotami dokážou vypořádat,“ pokračoval Hamašima. „Letos nasadíme v Německu měkčí směsi u zadních hladkých pneumatik, protože použitím speciální konstrukce můžeme dosáhnout dostatečné teplotní odolnosti, zatímco použitím měkčích směsí než obyčejně maximalizujeme zahřátí a výkon pneumatiky při nízkých teplotách.“
„Sachsenring začíná dvěma pomalými pravotočivými zatáčkami, ale pak se otevírá série velmi dlouhých vysokorychlostních levých zatáček, které postupně až na cílovou rovinku generují vysoké teploty v levé části pneumatiky. Asfalt je také hrubý a kvůli množství levotočivých zatáček jsme pro přední pneumatiky vybrali tvrdou a extra tvrdou směs, které mají dobrou odolnost vůči opotřebení a stabilitu. Pokud komplet jezdec-motocykl-pneumatiky nefunguje dobře, je velmi snadné levou stranu přehřát a to hlavně v případě zadní pneumatiky,“ dodal závěrem Hamašima.