Bridgestone nasadí speciální konstrukci pneumatik

Japonský výrobce přiveze pro víkendovou Velkou cenu Německa tvrdou a extra tvrdou směs pro přední pneumatiky, zadní pneumatika bude asymetrická ve střední a tvrdé směsi.
Bridgestone nasadí speciální konstrukci pneumatik

Německý Sachsenring má levotočivý charakter dráhy, což klade vysoké nároky na levou stranu pneumatik, které potřebují odolnější směs, aby zvládly vysoké teploty a opotřebení. Naopak pravá strana pneumatik je méně využívaná a potřebuje složení z měkčí směsi.

Závodní dráha nedaleko Drážďan má své specifické rysy a pro pneumatiky je velmi náročná. Jedno kolo okruhu je jen o šedesát metrů delší než má Laguna Seca, což je nejkratší okruh v kalendáři mistrovství, počasí je tam zpravidla velmi proměnlivé a z ničeho nic se může citelně ochladit a u levé strany obutí dochází k vysokému opotřebení.

Zejména v případě přední pneumatiky, jejíž opotřebení bude v rychlých zatáčkách největší od zahajovacího závodu v Kataru, kde byla preferována extra tvrdá směs. Pro levou stranu pneumatik je Sachsenring vůbec tím největším testem v celém seriálu. Nabídka směsí zůstává stejná jak loni – tvrdá a extra tvrdá směs.

Zadní asymetrické pneumatiky jsou dostupné v provedení střední a tvrdé směsi, což je o stupeň měkčí volba než v minulém roce. Obě verze mají na pravé straně extra měkkou směs a jejich konstrukce byla vyvinuta pouze pro potřeby okruhu Sachsenring a Phillip Island. Má za úkol  zvládnout vysoké teploty od šesté až po desátou zatáčku a zejména se jedná o poslední dvě zatáčky, kde dochází k nejvyššímu zahřátí.

„Sachsenring je výzvou pro vyvážení směsí pneumatik, protože okruh je náročný na jejich levou stranu, kde můžeme sledovat ty nejvyšší teploty v celé sezoně, ale naopak u pravé strany je to  relativně mnohem snadnější,“ uvedl Hirohide Hamašima z Bridgestone Motorsport. „To znamená, že potřebujeme dobrou odolnost proti vysokým teplotám a opotřebení u tvrdých směsí na levé straně a na pravé straně měkkou směs pro rychlé zahřátí.“

„Ve skutečnosti máme pro Sachsenring a Phillip Island speciální konstrukci pneumatik, které se s nadměrnými teplotami dokážou vypořádat,“ pokračoval Hamašima. „Letos nasadíme v Německu  měkčí směsi u zadních hladkých pneumatik, protože použitím speciální konstrukce můžeme dosáhnout  dostatečné teplotní odolnosti, zatímco použitím měkčích směsí než obyčejně maximalizujeme zahřátí a výkon pneumatiky při nízkých teplotách.“

„Sachsenring začíná dvěma pomalými pravotočivými zatáčkami, ale pak se otevírá série velmi dlouhých vysokorychlostních levých zatáček, které postupně až na cílovou rovinku generují vysoké teploty v levé části pneumatiky. Asfalt je také hrubý a kvůli množství levotočivých zatáček jsme pro přední pneumatiky vybrali tvrdou a extra tvrdou směs, které mají dobrou odolnost vůči opotřebení a stabilitu. Pokud komplet jezdec-motocykl-pneumatiky nefunguje dobře, je velmi snadné levou stranu přehřát a to hlavně v případě zadní pneumatiky,“ dodal závěrem Hamašima.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

22. června | Folger testoval motocykl Moto2 na okruhu v Aragonii. odkaz
17. června | Mnozí jezdci si po dnešním závodě připomínali Andrease Pereze, který před týdnem na katalánském okruhu zahynul běhe… odkaz
17. června | Quartararo se raduje z první výhry: odkaz
16. června | Just a photo of 5ft 2in tall @26_DaniPedrosa stood next to @paugasol who is a whopping 7ft tall. Thank you that'll… odkaz
16. června | Vicente Perez byl po kvalifikační nehodě převezen do nemocnice na další vyšetření. odkaz

Harmonogram

GP Nizozemska, Assen
Pátek 29. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 30. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 1. července    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00