Bridgestone nasadí speciální konstrukci pneumatik

Japonský výrobce přiveze pro víkendovou Velkou cenu Německa tvrdou a extra tvrdou směs pro přední pneumatiky, zadní pneumatika bude asymetrická ve střední a tvrdé směsi.
Bridgestone nasadí speciální konstrukci pneumatik

Německý Sachsenring má levotočivý charakter dráhy, což klade vysoké nároky na levou stranu pneumatik, které potřebují odolnější směs, aby zvládly vysoké teploty a opotřebení. Naopak pravá strana pneumatik je méně využívaná a potřebuje složení z měkčí směsi.

Závodní dráha nedaleko Drážďan má své specifické rysy a pro pneumatiky je velmi náročná. Jedno kolo okruhu je jen o šedesát metrů delší než má Laguna Seca, což je nejkratší okruh v kalendáři mistrovství, počasí je tam zpravidla velmi proměnlivé a z ničeho nic se může citelně ochladit a u levé strany obutí dochází k vysokému opotřebení.

Zejména v případě přední pneumatiky, jejíž opotřebení bude v rychlých zatáčkách největší od zahajovacího závodu v Kataru, kde byla preferována extra tvrdá směs. Pro levou stranu pneumatik je Sachsenring vůbec tím největším testem v celém seriálu. Nabídka směsí zůstává stejná jak loni – tvrdá a extra tvrdá směs.

Zadní asymetrické pneumatiky jsou dostupné v provedení střední a tvrdé směsi, což je o stupeň měkčí volba než v minulém roce. Obě verze mají na pravé straně extra měkkou směs a jejich konstrukce byla vyvinuta pouze pro potřeby okruhu Sachsenring a Phillip Island. Má za úkol  zvládnout vysoké teploty od šesté až po desátou zatáčku a zejména se jedná o poslední dvě zatáčky, kde dochází k nejvyššímu zahřátí.

„Sachsenring je výzvou pro vyvážení směsí pneumatik, protože okruh je náročný na jejich levou stranu, kde můžeme sledovat ty nejvyšší teploty v celé sezoně, ale naopak u pravé strany je to  relativně mnohem snadnější,“ uvedl Hirohide Hamašima z Bridgestone Motorsport. „To znamená, že potřebujeme dobrou odolnost proti vysokým teplotám a opotřebení u tvrdých směsí na levé straně a na pravé straně měkkou směs pro rychlé zahřátí.“

„Ve skutečnosti máme pro Sachsenring a Phillip Island speciální konstrukci pneumatik, které se s nadměrnými teplotami dokážou vypořádat,“ pokračoval Hamašima. „Letos nasadíme v Německu  měkčí směsi u zadních hladkých pneumatik, protože použitím speciální konstrukce můžeme dosáhnout  dostatečné teplotní odolnosti, zatímco použitím měkčích směsí než obyčejně maximalizujeme zahřátí a výkon pneumatiky při nízkých teplotách.“

„Sachsenring začíná dvěma pomalými pravotočivými zatáčkami, ale pak se otevírá série velmi dlouhých vysokorychlostních levých zatáček, které postupně až na cílovou rovinku generují vysoké teploty v levé části pneumatiky. Asfalt je také hrubý a kvůli množství levotočivých zatáček jsme pro přední pneumatiky vybrali tvrdou a extra tvrdou směs, které mají dobrou odolnost vůči opotřebení a stabilitu. Pokud komplet jezdec-motocykl-pneumatiky nefunguje dobře, je velmi snadné levou stranu přehřát a to hlavně v případě zadní pneumatiky,“ dodal závěrem Hamašima.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.
13. srpna | Dle aktuálních informací si při pádu v první zatáčce Quartararo zlomil pravou vřetenní kost a Xavier Simeon má zlomenou pažní kost.
13. srpna | Start závodu Moto2 a velký pád: odkaz
13. srpna | Oliveirův velký pád: odkaz
13. srpna | Celkem 23 z 32 jezdců Moto3 dostalo penalizaci za nezodpovědnou jízdu. Tentokrát se ovšem nejedná o posun na roštu, ale o 500 eur.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 8 N/A
MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
Abraham si z Rakouska veze dva body

Abraham si z Rakouska veze dva body

V rakouském závodě se sice Abraham dlouho pohyboval na dvanácté příčce, ale v závěru už měl příliš opotřebované pneumatiky, takže klesl na čtrnácté místo.

14.  8.  2017 |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Příští rok pojede Redding u Aprilie

Příští rok pojede Redding u Aprilie

V pondělí vydala Aprilia oficiální prohlášení, že od příštího roku bude jejich novým jezdcem Scott Redding.

14.  8.  2017 |