Bridgestone nasadí u předních pneumatik extra tvrdou směs

Brněnský závodní okruh je charakteristický mnoha změnami v převýšení, které činí až třiasedmdesát metrů a spolu s poměrně novým povrchem vytváří pro pneumatiky Bridgestone specifické výzvy.

Změna zátěže generuje na pneumatiky vyšší tlak. Sekce z kopce dolů zatěžují přední část, zvlášť při brzdění, takže základem je odolná přední pneumatika, která nabídne dobrou stabilitu. Brno je tak  jeden z mála okruhů, kde výrobce Bridgestone nasadí extra tvrdou směs u předních hladkých pneumatik.

Velkou roli také hraje rychlost při výjezdu ze zatáček a tady je důležitá dobrá úroveň zadní přilnavosti díky níž můžou jezdci mnohem rychleji otočit plynem. Časté změny v převýšení tady vlastně zadním pneumatikám pomáhají a přesunem zatížení na zadní část ještě zvyšují úroveň přilnavosti.

Uspořádání dráhy v Brně je plynulé a rychlé s průměrnou rychlostí kolem sto šedesáti pěti kilometrů v hodině. Rozdíl mezi pravými a levými zatáčkami tu není tak dramatický, takže z toho důvodu tu není třeba asymetrických zadních pneumatik. Povrch dráhy má velký vliv na opotřebení pneumatik, takže to bude test jejich životnosti a je také důvodem, proč je důležité použit tvrdších směsí.

„Brno představuje řadu změn v převýšení, což je zvlášť náročné pro přední pneumatiky,“ uvedl šéf vývojového oddělení Bridgestone Tohru Ubukata. „Zatáčky z kopce pak pochopitelně znamenají přenesení váhy na přední část, navýšení tlaku v přední pneumatice, což generuje vyšší teploty a vyžaduje použití odolnějších směsí.“

„Povrch okruhu je velmi drsný od doby, kdy tam v roce 2008 položili nový povrch a pro pneumatiky představuje velkou výzvu. Kombinace těchto faktorů znamená, že závod v Brně je jedním ze čtyř v kalendáři mistrovství světa, kde přivezeme extra tvrdou směs pro přední hladké pneumatiky,“ pokračoval Ubukata.

„Obecně jsou tu zatáčky plynulé a rychlé, takže boční zatížení je vysoké a vyžaduje velmi dobrou stabilitu ramene zadních pneumatik a dobrou trakci při výjezdu ze zatáček. Nadměrné prokluzování může také urychlit opotřebení pneumatik, takže povrch dráhy, nastavení stroje a styl jízdy hraje velkou roli v životnosti pneumatik,“ řekl Ubukata závěrem.

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00