Bridgestone nasadí u předních pneumatik extra tvrdou směs

Brněnský závodní okruh je charakteristický mnoha změnami v převýšení, které činí až třiasedmdesát metrů a spolu s poměrně novým povrchem vytváří pro pneumatiky Bridgestone specifické výzvy.

Změna zátěže generuje na pneumatiky vyšší tlak. Sekce z kopce dolů zatěžují přední část, zvlášť při brzdění, takže základem je odolná přední pneumatika, která nabídne dobrou stabilitu. Brno je tak  jeden z mála okruhů, kde výrobce Bridgestone nasadí extra tvrdou směs u předních hladkých pneumatik.

Velkou roli také hraje rychlost při výjezdu ze zatáček a tady je důležitá dobrá úroveň zadní přilnavosti díky níž můžou jezdci mnohem rychleji otočit plynem. Časté změny v převýšení tady vlastně zadním pneumatikám pomáhají a přesunem zatížení na zadní část ještě zvyšují úroveň přilnavosti.

Uspořádání dráhy v Brně je plynulé a rychlé s průměrnou rychlostí kolem sto šedesáti pěti kilometrů v hodině. Rozdíl mezi pravými a levými zatáčkami tu není tak dramatický, takže z toho důvodu tu není třeba asymetrických zadních pneumatik. Povrch dráhy má velký vliv na opotřebení pneumatik, takže to bude test jejich životnosti a je také důvodem, proč je důležité použit tvrdších směsí.

„Brno představuje řadu změn v převýšení, což je zvlášť náročné pro přední pneumatiky,“ uvedl šéf vývojového oddělení Bridgestone Tohru Ubukata. „Zatáčky z kopce pak pochopitelně znamenají přenesení váhy na přední část, navýšení tlaku v přední pneumatice, což generuje vyšší teploty a vyžaduje použití odolnějších směsí.“

„Povrch okruhu je velmi drsný od doby, kdy tam v roce 2008 položili nový povrch a pro pneumatiky představuje velkou výzvu. Kombinace těchto faktorů znamená, že závod v Brně je jedním ze čtyř v kalendáři mistrovství světa, kde přivezeme extra tvrdou směs pro přední hladké pneumatiky,“ pokračoval Ubukata.

„Obecně jsou tu zatáčky plynulé a rychlé, takže boční zatížení je vysoké a vyžaduje velmi dobrou stabilitu ramene zadních pneumatik a dobrou trakci při výjezdu ze zatáček. Nadměrné prokluzování může také urychlit opotřebení pneumatik, takže povrch dráhy, nastavení stroje a styl jízdy hraje velkou roli v životnosti pneumatik,“ řekl Ubukata závěrem.

25. května | Esteve Rabat, který dnes slaví 29 let, byl včera propuštěn z nemocnice a pokusí se závodit už příští týden v Mugell… odkaz
22. května | Dnes je to rok od smrti Nickyho Haydena. odkaz
21. května | Slabší kubatury dnes testují v Le Mans.
20. května | Dovi upadl z vedení: odkaz
20. května | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz

Harmonogram

GP Itálie, Mugello
Pátek 1. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 2. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 3. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00