Bridgestone nasadí u předních pneumatik extra tvrdou směs

Brněnský závodní okruh je charakteristický mnoha změnami v převýšení, které činí až třiasedmdesát metrů a spolu s poměrně novým povrchem vytváří pro pneumatiky Bridgestone specifické výzvy.
Bridgestone nasadí u předních pneumatik extra tvrdou směs

Změna zátěže generuje na pneumatiky vyšší tlak. Sekce z kopce dolů zatěžují přední část, zvlášť při brzdění, takže základem je odolná přední pneumatika, která nabídne dobrou stabilitu. Brno je tak  jeden z mála okruhů, kde výrobce Bridgestone nasadí extra tvrdou směs u předních hladkých pneumatik.

Velkou roli také hraje rychlost při výjezdu ze zatáček a tady je důležitá dobrá úroveň zadní přilnavosti díky níž můžou jezdci mnohem rychleji otočit plynem. Časté změny v převýšení tady vlastně zadním pneumatikám pomáhají a přesunem zatížení na zadní část ještě zvyšují úroveň přilnavosti.

Uspořádání dráhy v Brně je plynulé a rychlé s průměrnou rychlostí kolem sto šedesáti pěti kilometrů v hodině. Rozdíl mezi pravými a levými zatáčkami tu není tak dramatický, takže z toho důvodu tu není třeba asymetrických zadních pneumatik. Povrch dráhy má velký vliv na opotřebení pneumatik, takže to bude test jejich životnosti a je také důvodem, proč je důležité použit tvrdších směsí.

„Brno představuje řadu změn v převýšení, což je zvlášť náročné pro přední pneumatiky,“ uvedl šéf vývojového oddělení Bridgestone Tohru Ubukata. „Zatáčky z kopce pak pochopitelně znamenají přenesení váhy na přední část, navýšení tlaku v přední pneumatice, což generuje vyšší teploty a vyžaduje použití odolnějších směsí.“

„Povrch okruhu je velmi drsný od doby, kdy tam v roce 2008 položili nový povrch a pro pneumatiky představuje velkou výzvu. Kombinace těchto faktorů znamená, že závod v Brně je jedním ze čtyř v kalendáři mistrovství světa, kde přivezeme extra tvrdou směs pro přední hladké pneumatiky,“ pokračoval Ubukata.

„Obecně jsou tu zatáčky plynulé a rychlé, takže boční zatížení je vysoké a vyžaduje velmi dobrou stabilitu ramene zadních pneumatik a dobrou trakci při výjezdu ze zatáček. Nadměrné prokluzování může také urychlit opotřebení pneumatik, takže povrch dráhy, nastavení stroje a styl jízdy hraje velkou roli v životnosti pneumatik,“ řekl Ubukata závěrem.

21. srpna | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
21. srpna | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
21. srpna | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
21. srpna | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
Abraham prodloužil smlouvu s týmem Aspar

Abraham prodloužil smlouvu s týmem A…

Karel Abraham bude i v příštím roce pokračovat u týmu Aspar. Jeho týmovým kolegou zůstává Alvaro Bautista.

21.  8.  2017 |
MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 9 N/A