Bridgestone nasadí v Estorilu asymetrickou zadní pneumatiku

Po sérii tří mimoevropských závodů v Japonsku, Malajsii a Austrálii se světový seriál mistrovství světa silničních motocyklů vrací zpátky do Evropy, kde na jezdce a týmy čekají dvě poslední Velké ceny sezony 2010.
Bridgestone nasadí v Estorilu asymetrickou zadní pneumatiku

První je na programu již tento víkend v Portugalsku. Okruh v Estorilu leží jen pár kilometrů od pobřeží Atlantiku a patří mezi technicky náročné dráhy v kalendáři světového šampionátu. Má různorodé rozložení a přírodní charakter s velkým počtem různých druhů zatáček, kde bude velmi důležité nastavení stroje, které umožní pneumatikám konzistentní výkon v průběhu celého kola.

Velmi vysoké maximální rychlosti jezdci dosahují průjezdem cílovou rovinkou (325 Km/h) a do první zatáčky musí velmi intenzivně brzdit, což klade vysoké nároky na odolnost přední pneumatiky. Povětrnostní podmínky jsou obvykle doprovázeny chladným počasím a vzhledem k tomu, že se letos jede závod téměř o měsíc později než loni, můžeme očekávat nižší úroveň přilnavosti asfaltu. Proto bude u předních pneumatik nutná volba měkčích směsí.

Ze stejného důvodu to samé platí i v případě zadních pneumatik a vzhledem k tomu, že počet levých a pravých zatáček není vyvážený, nasadí Bridgestone zadní asymetrickou pneumatiku. Zatáčky na pravou ruku jsou vesměs velmi rychlé, takže teplota na pravé straně pneumatiky je vysoká, ale levotočivé zatáčky jsou obecně pomalejší, včetně šikany, což je nejpomalejší zatáčka seriálu a levá strana pneumatiky je tak mnohem chladnější.

Závodní víkend v Portugalsku odstartuje už v pátek dopoledne první trénink, takže vzhledem k nízkým teplotám, které se očekávají bude velmi důležitý výkon zahřátí pneumatik. Proto Bridgestone použije u své zadní asymetrické pneumatiky extra měkkou směs, kterou poprvé úspěšně vyzkoušeli předminulý týden na Phillip Islandu.

Klepněte pro větší obrázek

Ohledně výběru směsí pneumatik pro portugalskou Grand Prix hovořil šéf vývojového oddělení závodních pneumatik Bridgestone, Tohru Ubukata. „Estoril je náročná kombinace pomalých sekcí levotočivých zatáček, vysokorychlostních pravých zatáček, což ve spojení s rovinkami otestuje všechny aspekty jezdce, stroje a pneumatik.“

„Charakter dráhy se mění od zatáčky k zatáčce a pneumatiky se musí během jednoho kola vypořádat se změnami povrchu dráhy k níž došlo zejména po částečné výměně asfaltu z roku 2006. Použití asymetrických zadních pneumatik je tu velmi důležité, aby se tak vyvážila teplota pneumatik podél celého okruhu s nesouměrným rozložením.“

„Je to kluzký okruh a při nízkých teplotách jsou požadovány měkčí směsi, které generují dostatečnou přilnavost. Některé úseky s intenzivním brzděním ale vyžadují odolnou přední pneumatiku a rychlé a dlouhé pravotočivé zatáčky zase vyžadují tvrdší směsi na pravé straně zadních pneumatik, takže ve výběru našich pneumatik musíme dosáhnou určitého rovnováhy.“

„Výkon v zahřátí pneumatiky při průjezdu levotočivých zatáček je tu zvlášť důležitý a právě kvůli tomu nasadíme extra měkkou směs, kterou jsme už premiérově vyzkoušeli v Austrálii, na levé straně hladké asymetrické zadní pneumatiky,“ řekl Ubukata a závěrem dodal: „Jsem velmi potěšen pozitivní odezvou jezdců na naši extra měkkou směs, kterou jsme vyvinuli na základě jejich postřehů v průběhu celé sezony. Vývoj této pneumatiky je důležitým aspektem naši účasti v MotoGP a samozřejmě se to odrazí na zlepšení našich silničních pneumatik.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.
13. srpna | Dle aktuálních informací si při pádu v první zatáčce Quartararo zlomil pravou vřetenní kost a Xavier Simeon má zlomenou pažní kost.
13. srpna | Start závodu Moto2 a velký pád: odkaz
13. srpna | Oliveirův velký pád: odkaz
13. srpna | Celkem 23 z 32 jezdců Moto3 dostalo penalizaci za nezodpovědnou jízdu. Tentokrát se ovšem nejedná o posun na roštu, ale o 500 eur.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 8 N/A
MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
Abraham si z Rakouska veze dva body

Abraham si z Rakouska veze dva body

V rakouském závodě se sice Abraham dlouho pohyboval na dvanácté příčce, ale v závěru už měl příliš opotřebované pneumatiky, takže klesl na čtrnácté místo.

14.  8.  2017 |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Příští rok pojede Redding u Aprilie

Příští rok pojede Redding u Aprilie

V pondělí vydala Aprilia oficiální prohlášení, že od příštího roku bude jejich novým jezdcem Scott Redding.

14.  8.  2017 |