Bridgestone nasadí v IMS asymetrickou zadní pneumatiku

Americký okruh tvoří celkem deset levých a šest pravých zatáček.
Jezdci a týmy světového šampionátu závodů silničních motocyklů směřují na americký kontinent k dvanáctému podniku sezony – Red Bull Indianapolis Grand Prix. Je to teprve podruhé co Indianapolis Motor Speedway přivítá na svém okruhu jezdce silničních motocyklů.

Pro Velkou cenu Indianapolisu vybral Bridgestone asymetrické zadní pneumatiky, protože jezdci během jednoho kola projedou celkem deseti levými a šesti pravými zatáčka, které jsou ve většině případů pomalé ve srovnání s některými dlouhými a velmi rychlými zatáčkami na levou ruku.

Povrch okruhu je náročný na opotřebení pneumatik, takže jejich životnost v průběhu závodu je klíčová pro jeho výsledek. Z toho důvodu bude na výběr u hladkých zadních pneumatik směs tvrdá a extra tvrdá. U předních pneumatik bude zase k dispozici střední a tvrdá směs.

„Bridgestone má na okruhu v Indianapolisu hodně zkušeností díky naši spoluúčasti v sérii IndyCar a formuli 1. V minulé sezoně na této dráze vyhrál Valentinno Rossi vůbec první závod MotoGP, takže tam máme dobrý traťový záznam,“ uvedl Hiroshi Yamada z Bridgestone Motorsport. „V minulém roce to byl pro nás důležitý závod také z toho důvodu, protože to byla první Grand Prix, kdy jsme pneumatiky dodávali týmu Repsol Hondy Daniho Pedrosy.“

„Podmínky během prvního závodu nebyly vůbec příznivé kvůli silnému větru a dešti způsobeném hurikánem Ike, takže si všichni letos přejí další napínavý závod, ale tentokrát za mnohem lepšího počasí. Americký trh je pro naši společnost důležitý, takže to pro nás bude klíčový víkend a jeden z těch, kde jsem si jistý, že budeme mít podíl na další těsné a napínavé bitvě,“ uvedl závěrem Yamada.

Tohru Ubukata, který ve společnosti Bridgestone Motorsport pracuje na vývoji závodních pneumatik, před dvanáctým podnikem sezony uvedl: „Indianapolis je jako tři dráhy v jedné. První sekce je určena pro motocykly MotoGP, formuli 1 je určena sekce uvnitř okruhu a potom následuje klasický ovál. Díky tomu je tam hned několik změn povrchu dráhy. Obecně je povrch okruhu velmi drsný a i když se úroveň opotřebení mění s povrchem znamená to, že si během jednoho kola naše pneumatiky budou muset poradit s širokým rozsahem traťových podmínek.“

„Vnitřní část nabízí sérii pomalých zatáček, po kterých následuje zrychlení. Okruh je rovněž náročný na výkon předních pneumatik kvůli některým úsekům s intenzivním bržděním. Pro tento podnik jsme vybrali naše asymetrické zadní pneumatiky, protože okruh opotřebovává levou stranu pneumatik mnohem více než pravou. Celkově je tam víc levotočivých zatáček a zpravidla ty nejrychlejší jsou taky levé.“
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

10:32 | Slabší kubatury dnes testují v Le Mans.
20. května | Dovi upadl z vedení: odkaz
20. května | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz
20. května | Smutný di Giannatonio po penalizaci: odkaz
20. května | Kvůli tomuto zkrácení dráhy přišel di Giannatonio o vítezství: odkaz

Harmonogram

GP Itálie, Mugello
Pátek 1. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 2. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 3. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00