Bridgestone očekává v Le Mans chladné a deštivé počasí

Proto vybrali směsi pneumatik, které dříve nasadili v Losail a Motegi.
Po krásném slunečném závodním víkendu ve španělském Jerezu je více než pravděpodobné, že týmy světového šampionátu opět zastihne ve Francii déšť. V tomto ročním období je v této části světa počasí nevyzpytatelné a po zkušenostech z posledních dvou sezon se dá očekávat nasazení pneumatik do mokra.

Z toho důvodu Bridgestone přistoupil ke stejnému výběru, který už jednou použil v Kataru a Motegi a zvolil pro přední obutí měkkou a střední směs hladkých pneumatik. V případě zadních pneumatik je volba stejná. Za deště budou k dispozici měkké pneumatiky do mokra. Stejná směs již byla použita v Motegi během tréninku v pátek odpoledne a sobotu dopoledne.

„Nyní máme za sebou tři závody nové sezony, kde je Bridgestone pro všechny jezdce a týmy v pozici výhradního dodavatele pneumatik a jsem velmi potěšen skutečností, že bylo možné vidět tři různé jezdce ve vedení šampionátu,“ uvedl Hiroshi Yamada z Bridgestone Motorsport.

„Casey je pouhých jedenáct bodů za Valentinem a Jorge s Danim mají stejný počet bodů pro třetí pozici, takže můžeme čekat další změnu ve francouzské Grand Prix.“

„Valentino bude chtít vyhrát, aby se udržel na cestě za svým stým vítězství v Mugellu a Casey bude chtít zase odčinit závod z minulého roku, ale Jorge a Dani jsou v Le Mans také rychlí stejně, jak si tam v minulosti dobře vedl Colin Edwards. Po vynikajícím čtvrtém místě z Jerezu půjde Randy De Puniet do domácí Velké ceny s řádnou dávkou sebedůvěry, takže si myslím, že konkurence bude vpředu pořádná.“

Závěrem Hiroshi Yamada uvedl: „V roce 2007 jsme tam měli mokrý závod a v minulém roce začalo pršet v polovině závodu, takže věřím, že v tomto roce nás čeká další vzrušující bitva, ale tentokrát bez deště!“

O výběru směsí obutí pro závod ve Francii hovořil Tohru Ubukata, který pracuje u Bridgestone na vývoji závodních pneumatik. „Chladnější klima ve Francii pro nás znamená, že můžeme nasadit měkké směsi a to zejména u přední pneumatiky Bridgestone. Le Mans má povahu tratě brzda-plyn a řadu pomalých zatáček, takže zatížení je v zatáčkách na pneumatiky nižší, ale klíčovým významem v oblasti výkonu je pro pneumatiky jejich brzdná stabilita a trakce.“

„Výjezd ze zatáčky číslo devět je přesto trochu jiný, jezdci tam tvrdě akcelerují skrz dlouhou pravotočivou zatáčku, což vyžaduje dobrou trakci od okraje pravé strany zadní pneumatiky. V posledních dvou letech jsme v Le Mans zažili déšť, takže můžeme očekávat během víkendu spíš deštivé počasí, které je spolu s chladnějšími teplotami důvodem, proč jsme vybrali měkkou směs mokré pneumatiky Bridgestone,“ řekl závěrem Tohru Ubukata.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00