Bridgestone očekává v Le Mans chladné a deštivé počasí

Proto vybrali směsi pneumatik, které dříve nasadili v Losail a Motegi.
Po krásném slunečném závodním víkendu ve španělském Jerezu je více než pravděpodobné, že týmy světového šampionátu opět zastihne ve Francii déšť. V tomto ročním období je v této části světa počasí nevyzpytatelné a po zkušenostech z posledních dvou sezon se dá očekávat nasazení pneumatik do mokra.

Z toho důvodu Bridgestone přistoupil ke stejnému výběru, který už jednou použil v Kataru a Motegi a zvolil pro přední obutí měkkou a střední směs hladkých pneumatik. V případě zadních pneumatik je volba stejná. Za deště budou k dispozici měkké pneumatiky do mokra. Stejná směs již byla použita v Motegi během tréninku v pátek odpoledne a sobotu dopoledne.

„Nyní máme za sebou tři závody nové sezony, kde je Bridgestone pro všechny jezdce a týmy v pozici výhradního dodavatele pneumatik a jsem velmi potěšen skutečností, že bylo možné vidět tři různé jezdce ve vedení šampionátu,“ uvedl Hiroshi Yamada z Bridgestone Motorsport.

„Casey je pouhých jedenáct bodů za Valentinem a Jorge s Danim mají stejný počet bodů pro třetí pozici, takže můžeme čekat další změnu ve francouzské Grand Prix.“

„Valentino bude chtít vyhrát, aby se udržel na cestě za svým stým vítězství v Mugellu a Casey bude chtít zase odčinit závod z minulého roku, ale Jorge a Dani jsou v Le Mans také rychlí stejně, jak si tam v minulosti dobře vedl Colin Edwards. Po vynikajícím čtvrtém místě z Jerezu půjde Randy De Puniet do domácí Velké ceny s řádnou dávkou sebedůvěry, takže si myslím, že konkurence bude vpředu pořádná.“

Závěrem Hiroshi Yamada uvedl: „V roce 2007 jsme tam měli mokrý závod a v minulém roce začalo pršet v polovině závodu, takže věřím, že v tomto roce nás čeká další vzrušující bitva, ale tentokrát bez deště!“

O výběru směsí obutí pro závod ve Francii hovořil Tohru Ubukata, který pracuje u Bridgestone na vývoji závodních pneumatik. „Chladnější klima ve Francii pro nás znamená, že můžeme nasadit měkké směsi a to zejména u přední pneumatiky Bridgestone. Le Mans má povahu tratě brzda-plyn a řadu pomalých zatáček, takže zatížení je v zatáčkách na pneumatiky nižší, ale klíčovým významem v oblasti výkonu je pro pneumatiky jejich brzdná stabilita a trakce.“

„Výjezd ze zatáčky číslo devět je přesto trochu jiný, jezdci tam tvrdě akcelerují skrz dlouhou pravotočivou zatáčku, což vyžaduje dobrou trakci od okraje pravé strany zadní pneumatiky. V posledních dvou letech jsme v Le Mans zažili déšť, takže můžeme očekávat během víkendu spíš deštivé počasí, které je spolu s chladnějšími teplotami důvodem, proč jsme vybrali měkkou směs mokré pneumatiky Bridgestone,“ řekl závěrem Tohru Ubukata.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

10. prosince | Shoya Tomizawa by dnes měl 27 let. odkaz
8. prosince | Alex Rins dnes slaví 22 let.
26. listopadu | Takhle jezdce moc často nevídáme: odkaz
26. listopadu | Od pátku 24. 11. je již možné zakoupit vstupenky na GP České republiky 2018.
23. listopadu | Alex Márquez testuje v Jerezu motocykl MotoGP. Nahradil zraněného Lüthiho. odkaz