Bridgestone po závodu v Aragónsku

Bridgestone po závodu v Aragónsku

Páteční tréninky poznamenal výpadek proudu, což bylo také důvodem zrušení odpoledních jízd MotoGP. Týmy tím přišly o důležitý čas v hledání ideálního nastavení svých prototypů.

Právě nastavení motocyklů bylo důležité k tomu, aby v závěru závodu nebyl úbytek jejich výkonu tak razantní. Pokud se týmům nepodařilo připravit ideální nastavení pro komplet jezdec-motocykl-pneumatiky, ke konci samozřejmě nastaly problémy s nadměrným opotřebením.

Jak velkou roli hrálo opotřebení pneumatik v závodě, tak na to odpověděl Masao Azuma z Bridgestone Motorsport. „Opotřebení pneumatiky bylo samozřejmě rozhodujícím faktorem  závodu, ale v rámci našich předpokladů. Nebylo u všech stejně rychlé, jak by se dalo očekávat, ale na Caseym můžeme vidět, že i když po polovině závodu zpomalil, jeho časy byly stále konzistentní.“

V případě motocyklových závodů na úrovni mistrovství světa je důležité docílit spolehlivého vyvážení mezi výkonem v zahřátí a životností pneumatiky. „Pokud jedna z hodnot převládá, je to na úkor druhé,“ pokračoval Azuma. „V letošním roce jezdci vyžadují pneumatiky, které zlepší výkon v zahřátí pro větší bezpečnosti v úvodních kolech a kvůli tomu se obětovala část životnosti, což jsme mohli přesně vidět uplynulou neděli.“

„Při pohledu na časy na kolo můžeme vidět, že výkon pneumatik byl dobrý, třebaže teplota dráhy měla o třináct stupňů méně než loni. Casey překonal rekord už v druhém kole a ve čtvrtém nastavil nový. Nejrychlejších deset jezdců nastavilo svá maxima do šestého kola závodu, takže v rámci výkonu v zahřátí opravdu nemůžu žádat víc.“

V případě předních pneumatik přivezl Bridgestone do Aragónska měkčí směsi, přeskočil tvrdou a jezdcům nabídl extra-tvrdou. Proč Bridgestone zvolil právě takový postup? „Po analýze z předchozího ročníku víme, že v rámci charakteru dráhy je tu odolnost přední pneumatiky rohodující a to zejména při brzdění v zatáčkách z kopce, kde byla důležitá jejich odolnost proti opotřebení.“

„Střední a extra-tvrdá směs má velmi podobný pracovní rozsah teplot, takže může být použitá za podobných podmínek“ pokračoval Azuma. „Střední směs jsme vybrali pro její lepší přilnavost, což velmi dobře pracovalo pro Álvara a Suzuki, extra-tvrdou pro její lepší odolnost a poměr opotřebení. Za daných podmínek byla nejvíce preferovanou směsí pro závod.“

Doporučujeme

Články odjinud