Úvodní test královské kubatury MotoGP byl rovněž první příležitostí vyzkoušet nový materiál pro japonského výrobce pneumatik Bridgestone, jenž do Sepangu přivezl mimo klasického obutí, také novinky k testování.
Tři dny v Sepangu nebyly důležité jen pro jezdce a jejich týmy v hledání toho nejlepšího nastavení, ale také pro Bridgestone a to nejen v testování pneumatik, ale v případě techniků japonského výrobce také ve spolupráci s novými jezdci. Například Valentino Rossi nebo Casey Stoner teď mají oba jiné inženýry než na jaké byli v posledních letech zvyklí.
V Malajsii tento týden výjimečně vyšlo počasí a týmy světového šampionátu testovaly do slova a do písmene od rána až do večera na suché dráze. Bridgestone přivezl sady pneumatik v počtu dle pravidel pro testování a k tomu ještě navíc další vývojovou řadu v počtu jedné přední a třech zadních pro každého jezdce.
Samozřejmě na test nových pneumatik si jednotlivé týmy musely najít čas ve svém jinak nabitém programu, ale jejich informace japonskému výrobci umožní úspěšně pokračovat ve vývoji obutí určeném jak pro MotoGP, tak pro silniční motocykly v podobě Bridgestone Battlax.
„Přivezli jsme do Sepangu jednu přední a tři zadní hladké testovací pneumatiky, abychom pokračovali v našem základním vývojovém procesu pro budoucnost a výsledky jsem potěšen,“ uvedl šéf vývojového centra Bridgestone Motorsport Tohru Ubukata. „Všem týmům musím poděkovat za jejich podporu a čas, který si našli pro testování těchto pneumatik v době, kdy sami měli velmi vytížený pracovní program.“
„Podmínky byly během tří dnů v Sepangu stejné, ale časy se postupně zlepšovaly, protože dráha měla lepší přilnavost a také byla čistější. V průběhu testu byla pro nás také důležitá také úzká spolupráce a budování vztahů s novými jezdci v MotoGP stejně, jako s jezdci, kteří přestoupili k jinému týmu.“
„Můžu konstatovat, že všichni naši inženýři s novými i stávajícími jezdci dobře spolupracují a mám v nich potřebnou důvěru, abych řekl, že v letošním roce dokážeme všechny jezdce podporovat dobře a stejným dílem,“ řekl závěrem Ubukata.
Kombinace nejlepších časů prvního testu MotoGP (1.-3. února 2011):
P. |
Jezdec |
Země |
Tým |
Motocykl |
Čas |
Ztráta |
1 |
Marco Simoncelli |
ITA |
San Carlo Honda Gresini |
HONDA |
2´00.757 |
|
2 |
Dani Pedrosa |
SPA |
Repsol Honda Team |
HONDA |
2´00.770 |
+0.013 |
3 |
Casey Stoner |
AUS |
Repsol Honda Team |
HONDA |
2´00.811 |
+0.054 |
4 |
Jorge Lorenzo |
SPA |
Yamaha Factory Racing |
YAMAHA |
2´00.845 |
+0.088 |
5 |
Andrea Dovizioso |
ITA |
Repsol Honda Team |
HONDA |
2´00.945 |
+0.188 |
6 |
Ben Spies |
USA |
Yamaha Factory Racing |
YAMAHA |
2´01.002 |
+0.245 |
7 |
Hiroshi Aoyama |
JAP |
San Carlo Honda Gresini |
HONDA |
2´01.353 |
+0.596 |
8 |
Nicky Hayden |
USA |
Ducati Team |
DUCATI |
2´01.534 |
+0.777 |
9 |
Colin Edwards |
USA |
Monster Yamaha Tech3 |
YAMAHA |
2´01.651 |
+0.894 |
10 |
Alvaro Bautista |
SPA |
Rizla Suzuki MotoGP |
SUZUKI |
2´01.687 |
+0.930 |
11 |
Valentino Rossi |
ITA |
Ducati Team |
DUCATI |
2´01.842 |
+1.085 |
12 |
Hector Barbera |
SPA |
Mapfre Aspar Team |
DUCATI |
2´02.030 |
+1.273 |
13 |
Loris Capirossi |
ITA |
Pramac Racing Team |
DUCATI |
2´02.057 |
+1.300 |
14 |
Randy de Puniet |
FRA |
Pramac Racing Team |
DUCATI |
2´02.159 |
+1.402 |
15 |
Karel Abraham |
CZE |
Cardion AB Motoracing |
DUCATI |
2´02.645 |
+1.888 |
16 |
Cal Crutchlow |
GBR |
Monster Yamaha Tech3 |
YAMAHA |
2´02.717 |
+1.960 |
17 |
Toni Elias |
SPA |
LCR Honda MotoGP |
HONDA |
2´02.916 |
+2.159 |