Bridgestone poprvé s asymetrickou zadní pneumatikou

Poprvé v letošním roce nasadí japonský výrobce asymetrickou zadní pneumatiku, která bude muset zvládnout technicky náročný závodní okruh v portugalském Estorilu.
Bridgestone poprvé s asymetrickou zadní pneumatikou

Portugalská Grand Prix patřila v posledních dvou letech do druhé poloviny sezony, ale v tomto ročním období není v této části světa nejlepší počasí a loni dokonce kvůli dešti museli zrušit sobotní kvalifikace. Přesunem na jarní termín je tu větší naděje, že se něco podobného nebude opakovat. Dráha v Estorilu je ale jen šest kilometrů od Atlantického oceánu, takže dobré počasí tam nelze stoprocentně zaručit ani teď.

O víkendu jezdci královské kubatury poprvé využijí služeb asymetrické zadní pneumatiky, protože v jednom kole čtyřkilometrového okruhu projedou jen čtyřmi levými, ale až devíti pravými zatáčkami. To klade vysoké nároky na směs pravé části pneumatiky, kde se během jízdy generuje vysoká teplota.

Okruh v Estorilu je specifický tím, že má kilometrovou rovinku, kde jezdci dosahují rychlostí kolem 325 kilometrů za hodinu, což je jedna z nejvyšších maximálních rychlostí v celém kalendáři, ale přitom průměrná rychlost patří mezi ty nejnižší. Na konci rovinky jezdci intenzivně brzdí do první zatáčky, velmi pomalou šikanu v zatáčkách devět a deset jedou na první převodový stupeň a v závěru kola je znovu velmi dlouhá a rychlá zatáčka Parabólica.

Kvůli kombinaci různých rychlostí a typů zatáček je v Estorilu nutné použít asymetrickou zadní pneumatiku, která jezdcům nabídne stejnou úroveň přilnavosti ve všech sektorech portugalského okruhu. Levá část pneumatiky není tolik zatížená, proto ji tvoří měkčí směs potřebná pro dobrý výkon v zahřátí a přilnavosti. Pravá strana musí naopak zvládat vysoké teploty a to zejména, když jezdci akcelerují z Parabólicy na hlavní rovinku, takže je opatřena tvrdší směsi.

Asymetrická zadní pneumatika v měkčí verzi má měkkou směs na levé straně a střední na pravé, tvrdší varianta má měkkou na levé straně a tvrdou směs na pravé. Přední pneumatiky Bridgestone jsou k dispozici s měkkou a střední směsí.

„Estoril představuje jednu z nejvyšších maximálních rychlostí sezony, ale přitom má téměř nejpomalejší průměrnou rychlost,“ řekl Hirohide Hamašima, ředitel vývojové divize Bridgestone Motorsport. „Hlavní výzva spočívá v různorodé povaze zatáček a nepoměru mezi počtem pravých a levých zatáček. Charakter dráhy se mění jízdou od zatáčky k zatáčce a pneumatiky musí v průběhu jednoho kola zvládat změny povrchu dráhy po částečné opravě asfaltu v roce 2006.“

„Kombinace rychlých a pomalých zatáček, včetně rychlé a dlouhé poslední zatáčky a velmi pomalé šikany vyžaduje nasazení asymetrické zadní hladké pneumatiky, aby dokázala správně vyvážit teplotní zatížení pneumatiky a nabídla konstantní úroveň přilnavosti po celé kolo,“ uvedl Hirohide Hamašima.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

12:25 | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
12:09 | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
11:35 | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
11:35 | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 9 N/A
Abraham si z Rakouska veze dva body

Abraham si z Rakouska veze dva body

V rakouském závodě se sice Abraham dlouho pohyboval na dvanácté příčce, ale v závěru už měl příliš opotřebované pneumatiky, takže klesl na čtrnácté místo.

14.  8.  2017 |