V České republice představí oficiální dodavatel pneumatik poprvé upravený model přídělu a výběru pneumatik pro třídenní závodní víkend motocyklového mistrovství světa kubatury MotoGP.
Změnu v pravidlech vyvolali samotní jezdci potom, co v německém Sachsenringu došlo k sérii nehod, jenž způsobila nedostatečně zahřátá pravá strana přední pneumatiky. Mezinárodní motocyklová federace (FIM) pak odsouhlasila změny v pravidlech, které vstoupí v platnost závodem v Brně.
Do této chvíle byly u předních pneumatik na výběr dvě směsi, od Brna mají jezdci na výběr tři a počet předních pneumatik na jeden víkend se zvyšuje z původních osmi na devět. V případě zadních pneumatik zůstává počet hladkých pneumatik a směsí stejný. To znamená deset zadních a dvě směsi na jeden víkend. Změna nastává ve výběru směsí, kde si jezdi zvolí ty, které preferují nejvíc, ale musí dodržet pravidlo maximálně šesti pneumatik jedné směsi a zbývajících čtyř z další.
„Velká cena České republiky je pro náš nový model distribuce pneumatik premiérová a věřím, že tím dokážeme plně uspokojit to, co jezdci výslovně žádali v rámci většího výběru měkčích směsí pro zlepšení výkonu v zahřátí,“ řekl Hiroši Jamada z Bridgestone Motorsport. „Brno je okruh s hrubým povrchem, takže přilnavost je tam obvykle velmi vysoká, ale předpokládám, že měkčí směsi najdou dobré uplatnění zejména v dopoledních jízdách.“
Hirohide Hamašima z vývojového oddělení Bridgestone Motorsport k víkendovému podniku dodal: „Počasí v tomto regionu může být poměrně chladné, takže věříme, že tyto změny budou přijaty kladně a soudě podle posledních komentářů si myslím, že nebude málo jezdců, kteří zvolí výběr z měkčích směsí.“