Bridgestone použil v Mugellu poprvé tvrdou zadní pneumatiku

První tři jezdci GP Itálie zvolili různou kombinaci směsí.
Bridgestone použil v Mugellu poprvé tvrdou zadní pneumatiku
Velká cena Itálie byla z hlediska pneumatik prvním závodem, kde si jezdci královské kubatury zvolili zatím největší počet variant směsí pneumatik na svých motocyklech. Také všichni tři jezdci na stupních vítězů měli letos poprvé každý jinou kombinaci pneumatik.

Na startu byly k dispozici měkké pneumatiky do mokra, ale po výměně motocyklů zvolilo sedm jezdců střední směs přední a zadní hladké pneumatiky. Tři použili střední směs pro přední a tvrdou směs pro zadní hladkou pneumatiku. Pět jezdců se zase rozhodlo pro tvrdou přední a zadní pneumatiku a dva jezdci jeli na tvrdé přední a střední směsi zadní hladké pneumatiky.

K závodu na italské dráze v Mugellu se vrátil Tohru Ubukata z Bridgestone Motorsport, který má na starost vývoj závodních pneumatik a odpověděl na několik otázek týkajících se jejich výkonu v náročném nedělním závodu Velké ceny Itálie.

Viděli jsme podobné podmínky jako v Le Mans, ale v čem byl závod v Mugellu pro pneumatiky těžší?
Tohru Ubukata: „Mugello je okruh, který vyžaduje tvrdší směs pneumatik kvůli rychlejším zatáčkám a dlouhé rovince. Zdejší přilnavost dráhy je za sucha dobrá, ale pokud prší tak se dráha hodně změní a stává se velmi kluzkou, takže to je tím důvodem, proč je to těžší pro pneumatiky a jezdce k tomu, aby se na tyto podmínky adaptovali. Teplota povrchu dráhy může také hodně změnit. V pátek, když bylo slunečné počasí jsme měli až šestačtyřicet stupňů, ale když se v neděli rozpršelo, teplota dráhy klesla až na dvacet stupňů.“

„Musím konstatovat, že i za vlhkých a chladných podmínek, které jsme viděli v průběhu závodu, pracovala tvrdá směs hladké pneumatiky Bridgestone správně a konzistentně, takže z toho vyplývá, že stejný teplotní pracovní rozsah střední a tvrdé směsi hladké pneumatiky je dostatečný, aby pokryl všechny podmínky od vlhkých až po suché.“

Proč si myslíte, že v závodu jezdci zvolili tolik variant kombinací směsí?
TU: „Můžeme tu vidět dva důvody, styl jízdy a charakteristické rysy jednotlivých motocyklů. Charakter Mugella záleží od každého stroje a rozdíly mezi stylem jízdy jsou o to výraznější kvůli rozvržení okruhu, který je velmi rychlý a plynulý. To znamená, že různé směsi mají větší účinek od jednotlivého jezdce a motocyklu, takže individuální volba je ještě mnohem více důležitější.“

„Výběr směsi hladké pneumatiky Bridgestone byla založena na zkušenosti týmů ze sobotního volného tréninku a kvalifikace. Jak jsme viděli je naše mokrá pneumatika výkonná do doby než můžou jezdci přímo nasadit naše hladké pneumatiky. V Mugellu byla také vůbec poprvé použita tvrdá směs zadní pneumatiky.“

Co můžete říct o jejím výkonu v tak složitých podmínkách?
TU: „Jsem spokojený s výkonem naši tvrdé zadní pneumatiky, protože poskytla dobrou rychlost a konzistenci při vysokých teplotách dráhy v pátek a sobotu, ale rovněž velmi dobře fungovala v chladných a vlhkých podmínkách během závodu v neděli, kdy ji použilo celkem osm jezdců. To je dobrý ukazatel na širší teplotního rozsahu, který máme vyvinutý pro pneumatiky MotoGP, jenž poskytujeme v této sezoně.“
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.
13. srpna | Dle aktuálních informací si při pádu v první zatáčce Quartararo zlomil pravou vřetenní kost a Xavier Simeon má zlomenou pažní kost.
13. srpna | Start závodu Moto2 a velký pád: odkaz
13. srpna | Oliveirův velký pád: odkaz
13. srpna | Celkem 23 z 32 jezdců Moto3 dostalo penalizaci za nezodpovědnou jízdu. Tentokrát se ovšem nejedná o posun na roštu, ale o 500 eur.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 8 N/A
MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
Abraham si z Rakouska veze dva body

Abraham si z Rakouska veze dva body

V rakouském závodě se sice Abraham dlouho pohyboval na dvanácté příčce, ale v závěru už měl příliš opotřebované pneumatiky, takže klesl na čtrnácté místo.

14.  8.  2017 |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Příští rok pojede Redding u Aprilie

Příští rok pojede Redding u Aprilie

V pondělí vydala Aprilia oficiální prohlášení, že od příštího roku bude jejich novým jezdcem Scott Redding.

14.  8.  2017 |