Bridgestone použil v Mugellu poprvé tvrdou zadní pneumatiku

První tři jezdci GP Itálie zvolili různou kombinaci směsí.
Velká cena Itálie byla z hlediska pneumatik prvním závodem, kde si jezdci královské kubatury zvolili zatím největší počet variant směsí pneumatik na svých motocyklech. Také všichni tři jezdci na stupních vítězů měli letos poprvé každý jinou kombinaci pneumatik.

Na startu byly k dispozici měkké pneumatiky do mokra, ale po výměně motocyklů zvolilo sedm jezdců střední směs přední a zadní hladké pneumatiky. Tři použili střední směs pro přední a tvrdou směs pro zadní hladkou pneumatiku. Pět jezdců se zase rozhodlo pro tvrdou přední a zadní pneumatiku a dva jezdci jeli na tvrdé přední a střední směsi zadní hladké pneumatiky.

K závodu na italské dráze v Mugellu se vrátil Tohru Ubukata z Bridgestone Motorsport, který má na starost vývoj závodních pneumatik a odpověděl na několik otázek týkajících se jejich výkonu v náročném nedělním závodu Velké ceny Itálie.

Viděli jsme podobné podmínky jako v Le Mans, ale v čem byl závod v Mugellu pro pneumatiky těžší?
Tohru Ubukata: „Mugello je okruh, který vyžaduje tvrdší směs pneumatik kvůli rychlejším zatáčkám a dlouhé rovince. Zdejší přilnavost dráhy je za sucha dobrá, ale pokud prší tak se dráha hodně změní a stává se velmi kluzkou, takže to je tím důvodem, proč je to těžší pro pneumatiky a jezdce k tomu, aby se na tyto podmínky adaptovali. Teplota povrchu dráhy může také hodně změnit. V pátek, když bylo slunečné počasí jsme měli až šestačtyřicet stupňů, ale když se v neděli rozpršelo, teplota dráhy klesla až na dvacet stupňů.“

„Musím konstatovat, že i za vlhkých a chladných podmínek, které jsme viděli v průběhu závodu, pracovala tvrdá směs hladké pneumatiky Bridgestone správně a konzistentně, takže z toho vyplývá, že stejný teplotní pracovní rozsah střední a tvrdé směsi hladké pneumatiky je dostatečný, aby pokryl všechny podmínky od vlhkých až po suché.“

Proč si myslíte, že v závodu jezdci zvolili tolik variant kombinací směsí?
TU: „Můžeme tu vidět dva důvody, styl jízdy a charakteristické rysy jednotlivých motocyklů. Charakter Mugella záleží od každého stroje a rozdíly mezi stylem jízdy jsou o to výraznější kvůli rozvržení okruhu, který je velmi rychlý a plynulý. To znamená, že různé směsi mají větší účinek od jednotlivého jezdce a motocyklu, takže individuální volba je ještě mnohem více důležitější.“

„Výběr směsi hladké pneumatiky Bridgestone byla založena na zkušenosti týmů ze sobotního volného tréninku a kvalifikace. Jak jsme viděli je naše mokrá pneumatika výkonná do doby než můžou jezdci přímo nasadit naše hladké pneumatiky. V Mugellu byla také vůbec poprvé použita tvrdá směs zadní pneumatiky.“

Co můžete říct o jejím výkonu v tak složitých podmínkách?
TU: „Jsem spokojený s výkonem naši tvrdé zadní pneumatiky, protože poskytla dobrou rychlost a konzistenci při vysokých teplotách dráhy v pátek a sobotu, ale rovněž velmi dobře fungovala v chladných a vlhkých podmínkách během závodu v neděli, kdy ji použilo celkem osm jezdců. To je dobrý ukazatel na širší teplotního rozsahu, který máme vyvinutý pro pneumatiky MotoGP, jenž poskytujeme v této sezoně.“
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

10. prosince | Shoya Tomizawa by dnes měl 27 let. odkaz
8. prosince | Alex Rins dnes slaví 22 let.
26. listopadu | Takhle jezdce moc často nevídáme: odkaz
26. listopadu | Od pátku 24. 11. je již možné zakoupit vstupenky na GP České republiky 2018.
23. listopadu | Alex Márquez testuje v Jerezu motocykl MotoGP. Nahradil zraněného Lüthiho. odkaz