Bridgestone použil v Mugellu poprvé tvrdou zadní pneumatiku

První tři jezdci GP Itálie zvolili různou kombinaci směsí.
Velká cena Itálie byla z hlediska pneumatik prvním závodem, kde si jezdci královské kubatury zvolili zatím největší počet variant směsí pneumatik na svých motocyklech. Také všichni tři jezdci na stupních vítězů měli letos poprvé každý jinou kombinaci pneumatik.

Na startu byly k dispozici měkké pneumatiky do mokra, ale po výměně motocyklů zvolilo sedm jezdců střední směs přední a zadní hladké pneumatiky. Tři použili střední směs pro přední a tvrdou směs pro zadní hladkou pneumatiku. Pět jezdců se zase rozhodlo pro tvrdou přední a zadní pneumatiku a dva jezdci jeli na tvrdé přední a střední směsi zadní hladké pneumatiky.

K závodu na italské dráze v Mugellu se vrátil Tohru Ubukata z Bridgestone Motorsport, který má na starost vývoj závodních pneumatik a odpověděl na několik otázek týkajících se jejich výkonu v náročném nedělním závodu Velké ceny Itálie.

Viděli jsme podobné podmínky jako v Le Mans, ale v čem byl závod v Mugellu pro pneumatiky těžší?
Tohru Ubukata: „Mugello je okruh, který vyžaduje tvrdší směs pneumatik kvůli rychlejším zatáčkám a dlouhé rovince. Zdejší přilnavost dráhy je za sucha dobrá, ale pokud prší tak se dráha hodně změní a stává se velmi kluzkou, takže to je tím důvodem, proč je to těžší pro pneumatiky a jezdce k tomu, aby se na tyto podmínky adaptovali. Teplota povrchu dráhy může také hodně změnit. V pátek, když bylo slunečné počasí jsme měli až šestačtyřicet stupňů, ale když se v neděli rozpršelo, teplota dráhy klesla až na dvacet stupňů.“

„Musím konstatovat, že i za vlhkých a chladných podmínek, které jsme viděli v průběhu závodu, pracovala tvrdá směs hladké pneumatiky Bridgestone správně a konzistentně, takže z toho vyplývá, že stejný teplotní pracovní rozsah střední a tvrdé směsi hladké pneumatiky je dostatečný, aby pokryl všechny podmínky od vlhkých až po suché.“

Proč si myslíte, že v závodu jezdci zvolili tolik variant kombinací směsí?
TU: „Můžeme tu vidět dva důvody, styl jízdy a charakteristické rysy jednotlivých motocyklů. Charakter Mugella záleží od každého stroje a rozdíly mezi stylem jízdy jsou o to výraznější kvůli rozvržení okruhu, který je velmi rychlý a plynulý. To znamená, že různé směsi mají větší účinek od jednotlivého jezdce a motocyklu, takže individuální volba je ještě mnohem více důležitější.“

„Výběr směsi hladké pneumatiky Bridgestone byla založena na zkušenosti týmů ze sobotního volného tréninku a kvalifikace. Jak jsme viděli je naše mokrá pneumatika výkonná do doby než můžou jezdci přímo nasadit naše hladké pneumatiky. V Mugellu byla také vůbec poprvé použita tvrdá směs zadní pneumatiky.“

Co můžete říct o jejím výkonu v tak složitých podmínkách?
TU: „Jsem spokojený s výkonem naši tvrdé zadní pneumatiky, protože poskytla dobrou rychlost a konzistenci při vysokých teplotách dráhy v pátek a sobotu, ale rovněž velmi dobře fungovala v chladných a vlhkých podmínkách během závodu v neděli, kdy ji použilo celkem osm jezdců. To je dobrý ukazatel na širší teplotního rozsahu, který máme vyvinutý pro pneumatiky MotoGP, jenž poskytujeme v této sezoně.“
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

18:51 | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
18:20 | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
17:47 | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.
15. října | Warm upy jsou zkráceny na 15 minut. Odkládají se i starty závodů.

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 13. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:10–08:55
Sobota 14. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto 3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 15. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00

Nejčtenější články

MotoGP: Po boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po boji s Márquezem vítězí D…

Dovi a Márquez spolu v Japonsku bojovali o výhru. Nakonec uspěl Dovi, Márquez je druhý a na podium je doprovodil Petrucci.

14.  10.  2017 | | 2 N/A
MotoGP: Z pole position se raduje Zarco

MotoGP: Z pole position se raduje Za…

Pole position pro start japonského závodu si zajistil Johann Zarco. Do první řady se kvalifikovali i Danilo Petrucci a Marc Márquez.

14.  10.  2017 |
MotoGP: Druhý japonský trénink opanoval Dovi

MotoGP: Druhý japonský trénink opano…

V odpoledním japonském tréninku se na první místo posunul Andrea Dovizioso. Marc Márquez je druhý. Třetí pozici obsadil Aleix Espargaro.

13.  10.  2017 |
Moto3: Zkrácený závod na mokrém povrchu ovládl Fenati

Moto3: Zkrácený závod na mokrém povr…

V Japonsku hodně prší. Kvůli olejem znečištěné dráze byl závod odložen a zkrácen. Na podium vystoupili Fenati, Antonelli a Bezzecchi. Mir ještě titul neslaví.

15.  10.  2017 |
MotoGP: Nejrychlejší čas prvního tréninku zajel Márquez

MotoGP: Nejrychlejší čas prvního tré…

Na mokré dráze se v prvním tréninku zadařilo zajet nejlepší časy Márquezovi, Espargarovi a Reddingovi.

13.  10.  2017 |