Bridgestone před italským závodním víkendem

Bridgestone před italským závodním víkendem

Okruh v Mugellu je mezi jezdci a fanoušky velmi oblíbený, nicméně pro pneumatiky představuje důkladnou prověrku jejich odolnosti díky vysoké rychlosti, úsekům těžkého brzdění a změnám v převýšení.

V letošním roce přiveze Bridgestone do Itálie asymetrickou zadní pneumatiku. V jednom kole okruhu v Toskánsku jezdci projedou celkem devíti pravými a šesti levými zatáčkami. Není to tak výrazný nepoměr, ale po zkušenostech z předchozích ročníků zvolili měkčí směs na levé straně pneumatiky pro lepší úroveň zahřátí a vyšší přilnavosti. Mugello je tak jedním z pěti okruhů, kde na rozdíl od předchozího ročníku přiveze japonský výrobce asymetrickou pneumatiku.

Italský závodní okruh představuje pro pneumatiky velkou výzvu díky kombinaci několika zásadních faktorů. Na této dráze dochází obecně k vyššímu opotřebení pneumatik, teploty v této roční době jsou vysoké a není nic neobvyklého, když má povrch přes čtyřicet stupňů, dlouhé vysokorychlostní zatáčky vyžadují dobrou boční přilnavost a několik brzdných úseků v zatáčkách z kopce vyžadují dobrou odolnost předních pneumatik. Okruh letos dostal nový povrch a tím došlo k odstranění nerovností. Po analýze údajů z testů Ducati je nyní jasné, že okruh nabízí dobrou přilnavost a  úroveň opotřebení je podobná, jak na původním povrchu.

„Mugello je jeden z nejrychlejších okruhů v kalendáři a je náročný pro pneumatiky kvůli své rychlosti, teplotě dráhy, jenž může dosáhnout až padesáti stupňů a jeho technicky náročnému charakteru,“ uvedl Hirohide Hamašima z Bridgestone Motorsport. „Vzhledem k tomu, že se letos jede v Mugellu o měsíc později než loni, sehrají teploty povrchu dráhy potenciálně ještě důležitější roli.“

„S pravděpodobně vyšším opotřebením pneumatik, musí být styl jízdy a nastavení motocyklu přizpůsobeno optimálnímu využití pneumatik. Pro letošní ročník jsme vybrali asymetrickou zadní pneumatiku, abychom na její levé straně zlepšili výkon v zahřátí a umožnili jezdcům mnohem lepší kontakt v jízdě skrz devět pravých a šest levých zatáček.“

„Dráha dostala nový, ale tradičně hrubý povrch, na kterém jsou důležité změny v převýšení, což klade vysoké nároky. Z dat, která jsme tu získali během testů Ducati můžu konstatovat, že je povrch dráhy mnohem rovnější a předpokládáme, že opotřebení pneumatik bude podobné, jak tomu bylo loni. Mimo nasazení zadní asymetrické pneumatiky, jsme ve srovnání s loňským ročníkem nezměnili výběr směsí.“

„Velký počet míst s intenzivním brzděním, zejména pak u těch, které jsou z kopce dolů, vyžadují odolnou přední pneumatiku pro správnou stabilitu, zatímco řada vysokorychlostních zatáček vyžaduje dobrou stabilitu a boční přilnavost u zadní pneumatiky.“

„V levotočivých zatáčkách, jezdci ocení výhodu naši asymetrické zadní pneumatiky. Maximální rychlost je tu jedna z nejvyšších v sezoně a to vytváří velký tlak na střední části pneumatik, takže pevná stavba a konstrukce jsou důležité pro přímou stabilitu,“ řekl závěrem Hamašima.

Přední pneumatika: směs střední a tvrdá

Zadní pneumatika: směs střední a tvrdá (asymetrická)

Doporučujeme

Články odjinud