Bridgestone před italským závodním víkendem

Okruh v Mugellu je mezi jezdci a fanoušky velmi oblíbený, nicméně pro pneumatiky představuje důkladnou prověrku jejich odolnosti díky vysoké rychlosti, úsekům těžkého brzdění a změnám v převýšení.
Bridgestone před italským závodním víkendem

V letošním roce přiveze Bridgestone do Itálie asymetrickou zadní pneumatiku. V jednom kole okruhu v Toskánsku jezdci projedou celkem devíti pravými a šesti levými zatáčkami. Není to tak výrazný nepoměr, ale po zkušenostech z předchozích ročníků zvolili měkčí směs na levé straně pneumatiky pro lepší úroveň zahřátí a vyšší přilnavosti. Mugello je tak jedním z pěti okruhů, kde na rozdíl od předchozího ročníku přiveze japonský výrobce asymetrickou pneumatiku.

Italský závodní okruh představuje pro pneumatiky velkou výzvu díky kombinaci několika zásadních faktorů. Na této dráze dochází obecně k vyššímu opotřebení pneumatik, teploty v této roční době jsou vysoké a není nic neobvyklého, když má povrch přes čtyřicet stupňů, dlouhé vysokorychlostní zatáčky vyžadují dobrou boční přilnavost a několik brzdných úseků v zatáčkách z kopce vyžadují dobrou odolnost předních pneumatik. Okruh letos dostal nový povrch a tím došlo k odstranění nerovností. Po analýze údajů z testů Ducati je nyní jasné, že okruh nabízí dobrou přilnavost a  úroveň opotřebení je podobná, jak na původním povrchu.

„Mugello je jeden z nejrychlejších okruhů v kalendáři a je náročný pro pneumatiky kvůli své rychlosti, teplotě dráhy, jenž může dosáhnout až padesáti stupňů a jeho technicky náročnému charakteru,“ uvedl Hirohide Hamašima z Bridgestone Motorsport. „Vzhledem k tomu, že se letos jede v Mugellu o měsíc později než loni, sehrají teploty povrchu dráhy potenciálně ještě důležitější roli.“

„S pravděpodobně vyšším opotřebením pneumatik, musí být styl jízdy a nastavení motocyklu přizpůsobeno optimálnímu využití pneumatik. Pro letošní ročník jsme vybrali asymetrickou zadní pneumatiku, abychom na její levé straně zlepšili výkon v zahřátí a umožnili jezdcům mnohem lepší kontakt v jízdě skrz devět pravých a šest levých zatáček.“

„Dráha dostala nový, ale tradičně hrubý povrch, na kterém jsou důležité změny v převýšení, což klade vysoké nároky. Z dat, která jsme tu získali během testů Ducati můžu konstatovat, že je povrch dráhy mnohem rovnější a předpokládáme, že opotřebení pneumatik bude podobné, jak tomu bylo loni. Mimo nasazení zadní asymetrické pneumatiky, jsme ve srovnání s loňským ročníkem nezměnili výběr směsí.“

„Velký počet míst s intenzivním brzděním, zejména pak u těch, které jsou z kopce dolů, vyžadují odolnou přední pneumatiku pro správnou stabilitu, zatímco řada vysokorychlostních zatáček vyžaduje dobrou stabilitu a boční přilnavost u zadní pneumatiky.“

„V levotočivých zatáčkách, jezdci ocení výhodu naši asymetrické zadní pneumatiky. Maximální rychlost je tu jedna z nejvyšších v sezoně a to vytváří velký tlak na střední části pneumatik, takže pevná stavba a konstrukce jsou důležité pro přímou stabilitu,“ řekl závěrem Hamašima.

Přední pneumatika: směs střední a tvrdá

Zadní pneumatika: směs střední a tvrdá (asymetrická)

10:42 | Thomas Lüthi pojede v roce 2018 MotoGP u týmu Marc VDS.
21. srpna | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
21. srpna | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
21. srpna | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
21. srpna | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

Abraham prodloužil smlouvu s týmem Aspar

Abraham prodloužil smlouvu s týmem A…

Karel Abraham bude i v příštím roce pokračovat u týmu Aspar. Jeho týmovým kolegou zůstává Alvaro Bautista.

21.  8.  2017 | | 1 N/A
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
Nakagami bude od roku 2018 jezdcem týmu LCR Honda

Nakagami bude od roku 2018 jezdcem t…

Takaaki Nakagami aktuálně jezdí ve třídě Moto2. Příští rok se přesune do královské kubatury a bude závodit pro tým LCR Honda.

21.  8.  2017 |
MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |