Bridgestone před prvním závodem Grand Prix v USA

Japonský výrobce přiveze střední a tvrdou směs pneumatik.
Bridgestone před prvním závodem Grand Prix v USA
Závodní okruh v Laguně Seca je především okruhem levotočivých zatáček, kde jich je celkem sedm v poměru ke čtyřem zatáčkám pravým a sektor, kde jsou zatáčky tři a čtyři je navíc zvlášť rozhodující pro nastavení dobrého času na kolo.

Tyto první pravotočivé zatáčky jsou rychlé a poměrně dlouhé, což znamená, že teplota pneumatik na jejich pravém okraji je rozhodující k získání optimální přilnavosti.

Nejdelší rovinka na okruhu v Laguně Seca je pouhých 900 metrů a to znamená, že pneumatiky jedou ve svislé poloze jen po minimální dobu. Krajní část pneumatiky je tak stále zatěžována a proto vyžaduje dobrou životnost a odolnost pro všech dvaatřicet kol závodu.

Z toho vyplývá, že pneumatiky budou mít jen minimální prostor pro chlazení k čemuž se běžně využívá doba, kdy jezdci jedou po rovince a proud vzduchu je v této fázi nejintenzivnější.

V minulém roce byl závod v americké Laguně Seca pro Bridgestone velmi úspěšný, protože v době, kdy jezdce MotoGP zásoboval obutím také francouzský Michelin, skončili na prvních třech místech jezdci na pneumatikách japonského výrobce. Po parádní bitvě nakonec závod vyhrál Valentino Rossi před druhým Casey Stonerem a třetím Chrisem Vermeulenem.

„V minulém roce jsme v Laguně viděli fantastickou bitvu,“ řekl Hiroshi Yamada z Bridgestone Motorsport. „Ta, která bude stále v živé paměti všech v paddocku, všech fanoušků na celém světě a samozřejmě Valentina a Caseyho!“

Tohru Ubukata z Bridgestone krátce shrnul požadavky americké dráhy na pneumatiky japonského výrobce. „Slavná Corkscrew je skutečně velmi náročná zatáčka pro celý komplet ve spojení motocykl, jezdec a pneumatiky, ale pravotočivé zatáčky tři a čtyři jsou pro pneumatiky stejně tak rozhodující. Většina zatáček je na levou stranu, takže musíme zajistit vytvoření optimální přilnavosti rovněž v zatáčkách pravotočivých.“

„Laguna Seca je s 3610 metry vůbec nejkratší dráhou, na které během sezony závodíme, ale pro pneumatiky Bridgestone to není o nic menší výzva,“ pokračoval Ubukata. „Dvaatřicet kol nedělního závodu je pro naše pneumatiky dobrá výzva vzhledem k tomu, že obvykle vysoké teploty dráhy můžou mít velký dopad na výkon a životnost pneumatik. Třebaže je celková délka závodu skoro nejkratší v sezoně je Laguna tratí, která je velmi náročná pro pneumatiky a klade na nich vysoké požadavky.“
21. srpna | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
21. srpna | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
21. srpna | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
21. srpna | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
Abraham prodloužil smlouvu s týmem Aspar

Abraham prodloužil smlouvu s týmem A…

Karel Abraham bude i v příštím roce pokračovat u týmu Aspar. Jeho týmovým kolegou zůstává Alvaro Bautista.

21.  8.  2017 |
MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 9 N/A