Bridgestone před prvním závodem Grand Prix v USA

Japonský výrobce přiveze střední a tvrdou směs pneumatik.
Závodní okruh v Laguně Seca je především okruhem levotočivých zatáček, kde jich je celkem sedm v poměru ke čtyřem zatáčkám pravým a sektor, kde jsou zatáčky tři a čtyři je navíc zvlášť rozhodující pro nastavení dobrého času na kolo.

Tyto první pravotočivé zatáčky jsou rychlé a poměrně dlouhé, což znamená, že teplota pneumatik na jejich pravém okraji je rozhodující k získání optimální přilnavosti.

Nejdelší rovinka na okruhu v Laguně Seca je pouhých 900 metrů a to znamená, že pneumatiky jedou ve svislé poloze jen po minimální dobu. Krajní část pneumatiky je tak stále zatěžována a proto vyžaduje dobrou životnost a odolnost pro všech dvaatřicet kol závodu.

Z toho vyplývá, že pneumatiky budou mít jen minimální prostor pro chlazení k čemuž se běžně využívá doba, kdy jezdci jedou po rovince a proud vzduchu je v této fázi nejintenzivnější.

V minulém roce byl závod v americké Laguně Seca pro Bridgestone velmi úspěšný, protože v době, kdy jezdce MotoGP zásoboval obutím také francouzský Michelin, skončili na prvních třech místech jezdci na pneumatikách japonského výrobce. Po parádní bitvě nakonec závod vyhrál Valentino Rossi před druhým Casey Stonerem a třetím Chrisem Vermeulenem.

„V minulém roce jsme v Laguně viděli fantastickou bitvu,“ řekl Hiroshi Yamada z Bridgestone Motorsport. „Ta, která bude stále v živé paměti všech v paddocku, všech fanoušků na celém světě a samozřejmě Valentina a Caseyho!“

Tohru Ubukata z Bridgestone krátce shrnul požadavky americké dráhy na pneumatiky japonského výrobce. „Slavná Corkscrew je skutečně velmi náročná zatáčka pro celý komplet ve spojení motocykl, jezdec a pneumatiky, ale pravotočivé zatáčky tři a čtyři jsou pro pneumatiky stejně tak rozhodující. Většina zatáček je na levou stranu, takže musíme zajistit vytvoření optimální přilnavosti rovněž v zatáčkách pravotočivých.“

„Laguna Seca je s 3610 metry vůbec nejkratší dráhou, na které během sezony závodíme, ale pro pneumatiky Bridgestone to není o nic menší výzva,“ pokračoval Ubukata. „Dvaatřicet kol nedělního závodu je pro naše pneumatiky dobrá výzva vzhledem k tomu, že obvykle vysoké teploty dráhy můžou mít velký dopad na výkon a životnost pneumatik. Třebaže je celková délka závodu skoro nejkratší v sezoně je Laguna tratí, která je velmi náročná pro pneumatiky a klade na nich vysoké požadavky.“
18. února | Márquez po pádu v zatáčce č. 12: odkaz
18. února | Na thajskou dráhu dnes zavítal had: odkaz
17. února | Marc Márquez dnes slaví 25 let.
16. února | Rossi odkaz
16. února | Valentino Rossi dnes slaví 39 let.