Bridgestone před prvním závodem Grand Prix v USA

Japonský výrobce přiveze střední a tvrdou směs pneumatik.
Závodní okruh v Laguně Seca je především okruhem levotočivých zatáček, kde jich je celkem sedm v poměru ke čtyřem zatáčkám pravým a sektor, kde jsou zatáčky tři a čtyři je navíc zvlášť rozhodující pro nastavení dobrého času na kolo.

Tyto první pravotočivé zatáčky jsou rychlé a poměrně dlouhé, což znamená, že teplota pneumatik na jejich pravém okraji je rozhodující k získání optimální přilnavosti.

Nejdelší rovinka na okruhu v Laguně Seca je pouhých 900 metrů a to znamená, že pneumatiky jedou ve svislé poloze jen po minimální dobu. Krajní část pneumatiky je tak stále zatěžována a proto vyžaduje dobrou životnost a odolnost pro všech dvaatřicet kol závodu.

Z toho vyplývá, že pneumatiky budou mít jen minimální prostor pro chlazení k čemuž se běžně využívá doba, kdy jezdci jedou po rovince a proud vzduchu je v této fázi nejintenzivnější.

V minulém roce byl závod v americké Laguně Seca pro Bridgestone velmi úspěšný, protože v době, kdy jezdce MotoGP zásoboval obutím také francouzský Michelin, skončili na prvních třech místech jezdci na pneumatikách japonského výrobce. Po parádní bitvě nakonec závod vyhrál Valentino Rossi před druhým Casey Stonerem a třetím Chrisem Vermeulenem.

„V minulém roce jsme v Laguně viděli fantastickou bitvu,“ řekl Hiroshi Yamada z Bridgestone Motorsport. „Ta, která bude stále v živé paměti všech v paddocku, všech fanoušků na celém světě a samozřejmě Valentina a Caseyho!“

Tohru Ubukata z Bridgestone krátce shrnul požadavky americké dráhy na pneumatiky japonského výrobce. „Slavná Corkscrew je skutečně velmi náročná zatáčka pro celý komplet ve spojení motocykl, jezdec a pneumatiky, ale pravotočivé zatáčky tři a čtyři jsou pro pneumatiky stejně tak rozhodující. Většina zatáček je na levou stranu, takže musíme zajistit vytvoření optimální přilnavosti rovněž v zatáčkách pravotočivých.“

„Laguna Seca je s 3610 metry vůbec nejkratší dráhou, na které během sezony závodíme, ale pro pneumatiky Bridgestone to není o nic menší výzva,“ pokračoval Ubukata. „Dvaatřicet kol nedělního závodu je pro naše pneumatiky dobrá výzva vzhledem k tomu, že obvykle vysoké teploty dráhy můžou mít velký dopad na výkon a životnost pneumatik. Třebaže je celková délka závodu skoro nejkratší v sezoně je Laguna tratí, která je velmi náročná pro pneumatiky a klade na nich vysoké požadavky.“
15:09 | Mnozí jezdci si po dnešním závodě připomínali Andrease Pereze, který před týdnem na katalánském okruhu zahynul běhe… odkaz
13:12 | Quartararo se raduje z první výhry: odkaz
16. června | Just a photo of 5ft 2in tall @26_DaniPedrosa stood next to @paugasol who is a whopping 7ft tall. Thank you that'll… odkaz
16. června | Vicente Perez byl po kvalifikační nehodě převezen do nemocnice na další vyšetření. odkaz
16. června | Jorge Martin měl v sobotu dopoledne dost nepříjemný pád, ale je v pořádku. odkaz

Harmonogram

GP Katalánska, Montmelo
Pátek 15. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 16. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 17. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00