Bridgestone před prvním závodem Grand Prix v USA

Japonský výrobce přiveze střední a tvrdou směs pneumatik.
Závodní okruh v Laguně Seca je především okruhem levotočivých zatáček, kde jich je celkem sedm v poměru ke čtyřem zatáčkám pravým a sektor, kde jsou zatáčky tři a čtyři je navíc zvlášť rozhodující pro nastavení dobrého času na kolo.

Tyto první pravotočivé zatáčky jsou rychlé a poměrně dlouhé, což znamená, že teplota pneumatik na jejich pravém okraji je rozhodující k získání optimální přilnavosti.

Nejdelší rovinka na okruhu v Laguně Seca je pouhých 900 metrů a to znamená, že pneumatiky jedou ve svislé poloze jen po minimální dobu. Krajní část pneumatiky je tak stále zatěžována a proto vyžaduje dobrou životnost a odolnost pro všech dvaatřicet kol závodu.

Z toho vyplývá, že pneumatiky budou mít jen minimální prostor pro chlazení k čemuž se běžně využívá doba, kdy jezdci jedou po rovince a proud vzduchu je v této fázi nejintenzivnější.

V minulém roce byl závod v americké Laguně Seca pro Bridgestone velmi úspěšný, protože v době, kdy jezdce MotoGP zásoboval obutím také francouzský Michelin, skončili na prvních třech místech jezdci na pneumatikách japonského výrobce. Po parádní bitvě nakonec závod vyhrál Valentino Rossi před druhým Casey Stonerem a třetím Chrisem Vermeulenem.

„V minulém roce jsme v Laguně viděli fantastickou bitvu,“ řekl Hiroshi Yamada z Bridgestone Motorsport. „Ta, která bude stále v živé paměti všech v paddocku, všech fanoušků na celém světě a samozřejmě Valentina a Caseyho!“

Tohru Ubukata z Bridgestone krátce shrnul požadavky americké dráhy na pneumatiky japonského výrobce. „Slavná Corkscrew je skutečně velmi náročná zatáčka pro celý komplet ve spojení motocykl, jezdec a pneumatiky, ale pravotočivé zatáčky tři a čtyři jsou pro pneumatiky stejně tak rozhodující. Většina zatáček je na levou stranu, takže musíme zajistit vytvoření optimální přilnavosti rovněž v zatáčkách pravotočivých.“

„Laguna Seca je s 3610 metry vůbec nejkratší dráhou, na které během sezony závodíme, ale pro pneumatiky Bridgestone to není o nic menší výzva,“ pokračoval Ubukata. „Dvaatřicet kol nedělního závodu je pro naše pneumatiky dobrá výzva vzhledem k tomu, že obvykle vysoké teploty dráhy můžou mít velký dopad na výkon a životnost pneumatik. Třebaže je celková délka závodu skoro nejkratší v sezoně je Laguna tratí, která je velmi náročná pro pneumatiky a klade na nich vysoké požadavky.“
17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00