Bridgestone před třináctým podnikem sezony

Motorland Aragón je pro japonského výrobce pneumatik možná ještě větší výzva než byl závod v Silverstonu a do Španělska přivezou směsi, které již nasadili v Kataru a Jerezu.

Bridgestone poprvé navštívil okruhu v Aragónu letos v květnu. Technici provedli jeho detailní průzkum a do rovnice plné neznámých doplňovali informace o charakteru dráhy, rychlosti nebo struktuře povrchu asfaltu, aby dokázali pro víkendovou Velkou cenu vybrat tu správnou směs pneumatik.

Všechny tato aspekty pak ještě doplnili informacemi od jezdců, kteří tam testovali a nakonec vybrali pro přední pneumatiku směs střední a extra tvrdou a pro zadní směs měkkou a střední. Stejnou specifikace přední pneumatiky letos přivezli do Kataru a zadní byla použita v Jerezu.

„Aragón byl pro nás další novou výzvou, takže jsme byli velmi důkladní v naši analýze okruhu a povrchu dráhy, abychom vybrali tu nejlepší směs pneumatik,“ řekl Tohru Ubukata z vývojového oddělení společnosti Bridgestone.

„Povrch dráhy je poměrně hladký a kluzký, podobný Misanu, takže potřebujeme dobrou přilnavost, což nám nabízí měkčí směsi, ale jsou tam také některé dlouhé zatáčky a brzdění v klesání, což vyžaduje větší stabilitu a tudíž tvrdší směsi.“

„Povětrnostní podmínky jsou téměř stejné jako v Misanu s tím rozdílem, že ráno očekáváme o něco nižší teploty, takže zvlášť s ohledem na první trénink v pátek dopoledne jsme vybrali měkkou směs zadní a střední směs přední hladké pneumatiky.“

„Pro teplejší odpolední podmínky jsme vybrali střední směs zadní hladké pneumatiky pro její vynikající konzistenci a extra tvrdou pro přední. Z charakteru okruhu a informací jezdců jsme vyrozuměli, že Aragón vyžaduje velmi dobrou přední stabilitu víc než ostatní okruhy a to je také důvod, proč jsme se u přední pneumatiky rozhodli vybrat naši extra tvrdou směs,“ řekl závěrem Ubukata.

Doporučujeme

Články odjinud