Bridgestone před třináctým podnikem sezony

Motorland Aragón je pro japonského výrobce pneumatik možná ještě větší výzva než byl závod v Silverstonu a do Španělska přivezou směsi, které již nasadili v Kataru a Jerezu.

Bridgestone poprvé navštívil okruhu v Aragónu letos v květnu. Technici provedli jeho detailní průzkum a do rovnice plné neznámých doplňovali informace o charakteru dráhy, rychlosti nebo struktuře povrchu asfaltu, aby dokázali pro víkendovou Velkou cenu vybrat tu správnou směs pneumatik.

Všechny tato aspekty pak ještě doplnili informacemi od jezdců, kteří tam testovali a nakonec vybrali pro přední pneumatiku směs střední a extra tvrdou a pro zadní směs měkkou a střední. Stejnou specifikace přední pneumatiky letos přivezli do Kataru a zadní byla použita v Jerezu.

„Aragón byl pro nás další novou výzvou, takže jsme byli velmi důkladní v naši analýze okruhu a povrchu dráhy, abychom vybrali tu nejlepší směs pneumatik,“ řekl Tohru Ubukata z vývojového oddělení společnosti Bridgestone.

„Povrch dráhy je poměrně hladký a kluzký, podobný Misanu, takže potřebujeme dobrou přilnavost, což nám nabízí měkčí směsi, ale jsou tam také některé dlouhé zatáčky a brzdění v klesání, což vyžaduje větší stabilitu a tudíž tvrdší směsi.“

„Povětrnostní podmínky jsou téměř stejné jako v Misanu s tím rozdílem, že ráno očekáváme o něco nižší teploty, takže zvlášť s ohledem na první trénink v pátek dopoledne jsme vybrali měkkou směs zadní a střední směs přední hladké pneumatiky.“

„Pro teplejší odpolední podmínky jsme vybrali střední směs zadní hladké pneumatiky pro její vynikající konzistenci a extra tvrdou pro přední. Z charakteru okruhu a informací jezdců jsme vyrozuměli, že Aragón vyžaduje velmi dobrou přední stabilitu víc než ostatní okruhy a to je také důvod, proč jsme se u přední pneumatiky rozhodli vybrat naši extra tvrdou směs,“ řekl závěrem Ubukata.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

20:34 | Lorenzo si myslí, že za jeho pád může Márquez.
14:19 | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
14:09 | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
23. září | A ještě jedna penalizace: odkaz
23. září | Další penalizace Moto3: odkaz

Harmonogram

GP Thajska, Buriram
Pátek 5. října
Moto3 1. trénink   04:00–04:40
MotoGP 1. trénink   04:55–05:40
Moto2 1. trénink   05:55–06:40
Moto3 2. trénink   08:10–08:50
MotoGP 2. trénink   09:05–09:50
Moto2 2. trénink   10:05–10:50
Sobota 6. října
Moto3 3. trénink   04:00–04:40
MotoGP 3. trénink   04:55–05:40
Moto2 3. trénink   05:55–06:40
Moto3 kvalifikace   07:35–08:15
MotoGP 4. trénink   08:30–09:00
MotoGP 1. kvalifikace   09:10–09:25
MotoGP 2. kvalifikace   09:35–09:50
Moto2 kvalifikace   10:05–10:50
Neděle 7. října    
Moto3 warm up   03:40–04:00
MotoGP warm up   04:10–04:30
Moto2 warm up   04:40–05:00
Moto3 závod   06:00
Moto2 závod   07:20
MotoGP závod   09:00