Bridgestone před víkendem na pobřeží Jadranu

Japonský dodavatel pneumatik přiveze do Misana poprvé asymetrickou zadní pneumatiku ve směsi střední a tvrdá. Pro přední obutí jsou k dispozici tři směsi a to měkká, střední a tvrdá.
Bridgestone před víkendem na pobřeží Jadranu

V minulém roce připravil japonský výrobce pro závodní víkend Velké ceny San Marina symetrickou zadní pneumatiku, ale pro letošní ročník svůj výběr přehodnotil a jezdi budou mít k dispozici asymetrickou zadní pneumatiku pro lepší výkon v zahřátí její levé strany.

„Povrch dráhy v Misanu je hladký a nabízí poměrně nízkou úroveň přilnavosti,“ uvedl Hirohide Hamašima z Bridgestone Motorsport. „Trať má ale klikaté uspořádání, takže pneumatiky stráví hodně času v náklonu a nemají moc příležitostí k ochlazení. Teploty tu jsou každoročně poměrně vysoké, takže při našem výběru směsí musíme zvolit dobré vyvážení mezi přilnavostí a životností pneumatiky.“

„Letos jsme pro Misano vybrali zadní asymetrické pneumatiky a věřím, že na základě výkonu v ostatních závodech a odezvy ze strany jezdců to bude znamenat krok vpřed ve výkonu zahřátí levé strany, potřebného citu a jistoty jezdce k dosažení správné rovnováhy.“

„Rychlá pravotočivá zatáčka Curvone je místem, kde pneumatiky dosahují nejvyšších teplot a to zejména v případě zadních, protože dobrá stabilita při velké rychlosti je rozhodující. Odolná střední část předních pneumatik je rovněž důležitá pro dobrou stabilitu vzhledem k častému a místy velmi intenzivnímu brzdění.“

„Důležité je, aby každý prvek kompletu motocykl, jezdec a pneumatiky spolupracoval správně, protože při charakteru této dráhy, kde pneumatiky nemají velký prostor na ochlazení, může lehce dojít k jejich přehřátí,“ řekl závěrem Hirohide Hamašima.

9:34 | A ještě jedna penalizace: odkaz
9:34 | Další penalizace Moto3: odkaz
9:33 | V Moto3 hned několik jezdců obdrželo penalizaci za nezodpovědnou jízdu: odkaz
9:32 | Kaito Toba a Jaume Masiá jsou po svých pádech ve warm upu v pořádku a do závodu nastoupí.
21. září | FIM odebrala Fenatimu licenci do konce roku 2018.

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 21. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 22. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 23. září    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00