Loni představoval MotorLand Aragón pro výrobce pneumatik velkou výzvu. Nicméně jejich výběr směsí založený pouze na teoretickém modelu byl úspěšný a pro letošní ročník nedošlo k žádné změně.
Povrch je relativně kluzký, takže v případě zadního obutí je výběr z měkké a střední směs zadních hladkých symetrických pneumatik. U předních pneumatik je k dispozici směs měkká, střední a extra tvrdá. Výběr je v podstatě velmi podobný jako v Kataru, protože také v Aragónsku hrozí, že vítr přes noc nanese na povrch dráhy písek, který je vůči pneumatikám hodně agresivní.
Okruh na severovýchodě Španělska má vyvážený poměr levých a pravých zatáček, takže je zároveň jedním ze čtyř okruhů v kalendáři šampionátu, kde Bridgestone nenasadí asymetrickou zadní pneumatiku.
„Povrch dráhy okruhu v Aragónu je poměrně hladký a kluzký, něco podobného jako v Misanu, takže potřebujeme dobrou přilnavost, což nám nabízí použití měkčích směsí, ale máme tam některé velmi dlouhé zatáčky a pár míst, kde se brzdí z kopce dolů, což zase vyžaduje větší stabilitu a také tvrdší směsi,“ uvedl Hirohide Hamašima z Bridgestone Motorsport.
„Okruh je situován v poměrně vysoké nadmořské výšce, což znamená, že můžeme očekávat chladnější teploty a tím pádem bude velmi důležitý výkon zahřátí pneumatik,“ pokračoval Hamašima. „Je to první závod od změny v pravidlech, které začaly platit závodem v České republice a kde bychom mohli vidět jezdce využít třetí měkčí směs přední pneumatiky a to zejména v dopoledních jízdách.“