Na okruh v Silverstonu přijede v letošním roce seriál motocyklového mistrovství světa teprve podruhé od roku 1986 a japonský výrobce pneumatik Bridgestone opět přiveze asymetrickou zadní pneumatiku.
V roce 2010 bylo na jihu Anglie pro jezdce a týmy vše nové, protože od roku 1986 došlo k několika změnám v uspořádání okruhu. V letošním roce zůstává charakter dráhy stejný, ale po částečné rekonstrukci dochází ke změně nájezdu do boxů a rovněž se změnilo místo startu a cíle. Silverstone je stejně rychlý, jako Mugello a Assen a jen o něco málo pomalejší než nejrychlejší okruh v kalendáři mistrovství světa Phillip Island, což klade vysoké nároky na spolehlivost pneumatik.
Po premiérovém ročníku 2010 u Bridgestone upravili výběr směsí a pro druhý podnik na jihoanglickém okruhu připravili u předních pneumatik o stupeň měkčí směsi. V případě předních pneumatik mají týmy na výběr mezi měkkou a střední variantou, u zadní asymetrické pneumatiky jsou to směsi ve střední a tvrdé verzi.
„V minulém roce jsme do Silverstonu přijeli poprvé od roku 1986 a pro Bridgestone to představovalo obrovskou výzvu ve výběru směsi pneumatik, která byla založena na teoretických informacích a určitém vzorku povrchu dráhy,“ uvedl Hirohide Hamašima z Bridgestone Motorsport.
„V letošním roce máme daleko větší výhodu v množství dat, které jsme tam loni získali a po pečlivé analýze věříme, že výběr měkčí směsi přední pneumatiky, představuje pro jezdce větší výhodu, protože víme, že má dostatečnou životnost a stabilitu na brzdách, ale zároveň také nabízí o něco vyšší přilnavost za chladných podmínek a lepší výkon v zahřátí.“
„K ochlazení pneumatik k jakému docházelo jízdou na dlouhé rovince a chladnějším teplotám, které byly o něco nižší než jsme předpokládal, byl jedním z dalších důvodů, proč jsme pro letošní ročník upravili náš výběr směsí.“
„Silverstone je velmi rychlý okruh s oblastmi, kde dochází k vysokému příčnému zatížení, jako například v zatáčkách ´Maggotts´ a ´Backetts´, ale jsou tam také místa s velmi intenzivním brzděním, jako ´Stowe´, což je poměrně různorodé a náročné pro naše pneumatiky. Loni tam byla poměrně nízká teplota dráhy, takže výkon v zahřátí je důležitý a to zejména na levé části pneumatik, která je méně zatěžována.“
„Pro letošní ročník jsme tak vybrali stejnou asymetrickou zadní pneumatiku, ale s tím rozdílem, že u její střední varianty použijeme na levou stranu naši extra měkkou směs,“ řekl závěrem Hirohide Hamašima z vývojového oddělení motocyklových pneumatik Bridgestone Motorsport.