Bridgestone před závodem v britském Silverstonu

Na okruh v Silverstonu přijede v letošním roce seriál motocyklového mistrovství světa teprve podruhé od roku 1986 a japonský výrobce pneumatik Bridgestone opět přiveze asymetrickou zadní pneumatiku.
Bridgestone před závodem v britském Silverstonu

V roce 2010 bylo na jihu Anglie pro jezdce a týmy vše nové, protože od roku 1986 došlo k několika změnám v uspořádání okruhu. V letošním roce zůstává charakter dráhy stejný, ale po částečné rekonstrukci dochází ke změně nájezdu do boxů a rovněž se změnilo místo startu a cíle. Silverstone je stejně rychlý, jako Mugello a Assen a jen o něco málo pomalejší než nejrychlejší okruh v kalendáři mistrovství světa Phillip Island, což klade vysoké nároky na spolehlivost pneumatik.

Po premiérovém ročníku 2010 u Bridgestone upravili výběr směsí a pro druhý podnik na jihoanglickém okruhu připravili u předních pneumatik o stupeň měkčí směsi. V případě předních pneumatik mají týmy na výběr mezi měkkou a střední variantou, u zadní asymetrické pneumatiky jsou to směsi ve střední a tvrdé verzi.

„V minulém roce jsme do Silverstonu přijeli poprvé od roku 1986 a pro Bridgestone to představovalo obrovskou výzvu ve výběru směsi pneumatik, která byla založena na teoretických informacích a určitém vzorku povrchu dráhy,“ uvedl Hirohide Hamašima z Bridgestone Motorsport.

„V letošním roce máme daleko větší výhodu v množství dat, které jsme tam loni získali a po pečlivé analýze věříme, že výběr měkčí směsi přední pneumatiky, představuje pro jezdce větší výhodu, protože víme, že má dostatečnou životnost a stabilitu na brzdách, ale zároveň také nabízí o něco vyšší přilnavost za chladných podmínek a lepší výkon v zahřátí.“

„K ochlazení pneumatik k jakému docházelo jízdou na dlouhé rovince a chladnějším teplotám, které byly o něco nižší než jsme předpokládal, byl jedním z dalších důvodů, proč jsme pro letošní ročník upravili náš výběr směsí.“

„Silverstone je velmi rychlý okruh s oblastmi, kde dochází k vysokému příčnému zatížení, jako například v zatáčkách ´Maggotts´ a ´Backetts´, ale jsou tam také místa s velmi intenzivním brzděním, jako ´Stowe´, což je poměrně různorodé a náročné pro naše pneumatiky. Loni tam byla poměrně nízká teplota dráhy, takže výkon v zahřátí je důležitý a to zejména na levé části pneumatik, která je méně zatěžována.“

„Pro letošní ročník jsme tak vybrali stejnou asymetrickou zadní pneumatiku, ale s tím rozdílem, že u její střední varianty použijeme na levou stranu naši extra měkkou směs,“ řekl závěrem Hirohide Hamašima z vývojového oddělení motocyklových pneumatik Bridgestone Motorsport.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
22. října | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
22. října | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00