Bridgestone před závodem v britském Silverstonu

Na okruh v Silverstonu přijede v letošním roce seriál motocyklového mistrovství světa teprve podruhé od roku 1986 a japonský výrobce pneumatik Bridgestone opět přiveze asymetrickou zadní pneumatiku.
Bridgestone před závodem v britském Silverstonu

V roce 2010 bylo na jihu Anglie pro jezdce a týmy vše nové, protože od roku 1986 došlo k několika změnám v uspořádání okruhu. V letošním roce zůstává charakter dráhy stejný, ale po částečné rekonstrukci dochází ke změně nájezdu do boxů a rovněž se změnilo místo startu a cíle. Silverstone je stejně rychlý, jako Mugello a Assen a jen o něco málo pomalejší než nejrychlejší okruh v kalendáři mistrovství světa Phillip Island, což klade vysoké nároky na spolehlivost pneumatik.

Po premiérovém ročníku 2010 u Bridgestone upravili výběr směsí a pro druhý podnik na jihoanglickém okruhu připravili u předních pneumatik o stupeň měkčí směsi. V případě předních pneumatik mají týmy na výběr mezi měkkou a střední variantou, u zadní asymetrické pneumatiky jsou to směsi ve střední a tvrdé verzi.

„V minulém roce jsme do Silverstonu přijeli poprvé od roku 1986 a pro Bridgestone to představovalo obrovskou výzvu ve výběru směsi pneumatik, která byla založena na teoretických informacích a určitém vzorku povrchu dráhy,“ uvedl Hirohide Hamašima z Bridgestone Motorsport.

„V letošním roce máme daleko větší výhodu v množství dat, které jsme tam loni získali a po pečlivé analýze věříme, že výběr měkčí směsi přední pneumatiky, představuje pro jezdce větší výhodu, protože víme, že má dostatečnou životnost a stabilitu na brzdách, ale zároveň také nabízí o něco vyšší přilnavost za chladných podmínek a lepší výkon v zahřátí.“

„K ochlazení pneumatik k jakému docházelo jízdou na dlouhé rovince a chladnějším teplotám, které byly o něco nižší než jsme předpokládal, byl jedním z dalších důvodů, proč jsme pro letošní ročník upravili náš výběr směsí.“

„Silverstone je velmi rychlý okruh s oblastmi, kde dochází k vysokému příčnému zatížení, jako například v zatáčkách ´Maggotts´ a ´Backetts´, ale jsou tam také místa s velmi intenzivním brzděním, jako ´Stowe´, což je poměrně různorodé a náročné pro naše pneumatiky. Loni tam byla poměrně nízká teplota dráhy, takže výkon v zahřátí je důležitý a to zejména na levé části pneumatik, která je méně zatěžována.“

„Pro letošní ročník jsme tak vybrali stejnou asymetrickou zadní pneumatiku, ale s tím rozdílem, že u její střední varianty použijeme na levou stranu naši extra měkkou směs,“ řekl závěrem Hirohide Hamašima z vývojového oddělení motocyklových pneumatik Bridgestone Motorsport.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

17:12 | Folger testoval motocykl Moto2 na okruhu v Aragonii. odkaz
17. června | Mnozí jezdci si po dnešním závodě připomínali Andrease Pereze, který před týdnem na katalánském okruhu zahynul běhe… odkaz
17. června | Quartararo se raduje z první výhry: odkaz
16. června | Just a photo of 5ft 2in tall @26_DaniPedrosa stood next to @paugasol who is a whopping 7ft tall. Thank you that'll… odkaz
16. června | Vicente Perez byl po kvalifikační nehodě převezen do nemocnice na další vyšetření. odkaz

Harmonogram

GP Nizozemska, Assen
Pátek 29. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 30. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 1. července    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00